کد خبر: ۱۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
مدیرعامل بیمه تعاون وظیفه اصلی و حیاتی روابط عمومی‌های صنعت بیمه را کاهش ریسک‌گریزی فرهنگی و جلب اعتماد مردم به بهره‌گیری از خدمات صنعت بیمه درهمه اقشار و طبقات اجتماعی می‌داند و معتقد است گام‌های اساسی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید در راستای لزوم تطابق طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای با ویژگی‌های ساختار فرهنگی جامعه؛ برنامه‌ریزی آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ بیمه؛ شناسایی ترکیب‌های ناسازگار با فرهنگ بیمه و تلاش برای اصلاح یا حذف آن‌ها و افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ بیمه باشد.

وظیفه اصلی روابط عمومی‌های صنعت بیمه جلب اعتماد مردم است

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون: ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی روابط عمومی بهانه‌ای شد که گفتگویی با یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون انجام دهیم که ماحصل آنرا در زیر می‌خوانید:

آقای دکترممنون که دراین گفتگو شرکت کردید، حضرتعالی نقش روابط عمومی‌ها در توسعه فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قبل از پاسخ به این سئوال باید ابتدا دید مشکل توسعه فرهنگ بیمه درکشور چیست تا بتوان برای آن راه حل مناسب را تجویز کرد. براساس مطالعات انجام شده بر روی فرهنگ‌های ملی در ۶۴ کشور مشخص شده است که ۴ ویژگی مشترک را می‌توان در این فرهنگ‌ها بازشناسایی کرد. یکی از این ۴ ویژگی که بنظر می‌رسد با موضوع بحث ما در ارتباط باشد مساله‌ای است بنام ریسک گریزی یا اجتناب از عدم قطعیت. در جوامعی که ریسک گریزی ویژگی حاکم آن‌ها شناخته می‌شود، بیمه با کمترین میزان توجه روبرو است، زیرا در این جوامع بیمه گزاری نوعی ریسک و هزینه است و مردم به آن بی توجه هستند.

طبیعی است که این امر ریشه در آموزه‌های قدیمی و کهن یک جامعه دارد، فرهنگ ملی، نقطه استراتژیکی برای اشاعه فرهنگ بیمه است و بنابراین برای رفع مشکلات باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف فرهنگ ملی در خصوص برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی اقدام کرد.

نکته مهم دیگر آن که برای توسعه بیمه در کشور نیازمند توسعه اقتصادی هستیم که این امر نیز در گروه ثبات و شرایط پایدار بلند مدت است. فراموش نکنیم که بیمه تنها به منظور کاهش خطر در فعالیت‌های اقتصاد کاربرد ندارد بلکه نقش تعیین کننده‌ای در تجمیع و افزایش سرمایه و در نتیجه رشد سرمایه گذاری خواهد داشت؛ لذا هر قدرفرهنگ توسعه در کشور رشد پیدا کند، میزان آرامش و اطمینان از آینده افزایش یافته و به توسعه منجر خواهد شد.

با این مقدمه باید گفت وظیفه اصلی و حیاتی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید کاهش ریسک‌گریزی فرهنگی و جلب اعتماد مردم به بهره‌گیری از خدمات صنعت بیمه در همه اقشار و طبقات اجتماعی باشد؛ بنابراین معتقدم که گام‌های اساسی روابط عمومی‌های صنعت بیمه باید در راستای لزوم تطابق طرح‌ها و پوشش‌های بیمه‌ای با ویژگی‌های ساختار فرهنگی جامعه؛ برنامه‌ریزی آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ بیمه؛ شناسایی ترکیب‌های ناسازگار با فرهنگ بیمه و تلاش برای اصلاح یا حذف آن‌ها و افزایش آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ بیمه باشد.

آیا روابط عمومی‌های شرکت‌های بیمه‌ای توانسته اند این وظایف را به نحو احسن انجام دهند؟

پاسخ به این سئوال کار سختی است. بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای در ایران بسیار جوان هستند. همچنین صنعت بیمه در ایران متاثر از شرایط پیرامونی خود است. نمی‌توان انتظار داشت که با وجود نقایص یا کاستی‌ها در دیگر بخش‌ها صنعت بیمه بتواند براحتی به حرکت خود ادامه دهد. با این وجود من معتقدم گام‌های بسیار مناسبی تاکنون برداشته شده است. اگرچه همچنان تا دستیابی به اهداف و ایده آل‌ها فاصله چشمگیری وجود دارد.

بسیاری از طرح‌های بیمه‌ای در ایران نوظهور و جدید بشمار می‌آیند. مشکلات و کمبود حمایت‌های قانونی نیز بر این مساله افزوده است. ولی در مجموع می‌توان گفت دستاورد‌های بسیار چشمگیری در حوزه روابط عمومی صنعت بیمه را شاهد هستیم. تنوع تبلیغات و روش‌های اطلاع رسانی و نوآوری‌های بسیاری در سال‌های اخیر را شاهد هستیم. با این وجود لازم است که به این بخش توجه ویژه تری داشت تا شاهد اتفاقات بسیار بهتری در این بخش باشیم.

تشکیل جلسات منظم روابط عمومی‌های شرکت‌های بیمه‌ای چه دستاوری تاکنون داشته است؟

اشتراک گذاری اطلاعات و بهره گیری از تجارب یکی از بهترین و موثرترین روش‌های تبادل اطلاعات است که در صورت برنامه ریزی صحیح می‌تواند موجب رشد و تقویت روابط عمومی‌های بیمه‌ای شود. البته نباید فراموش کرد که در جریان این روند ممکن است در بسیاری از موارد هم ما شاهد آزمون و خطا باشیم. ولی به عنوان یک مدیر ارشد صنعت بیمه خوشحال هستم که اکنون شاهد تشکیل یک نظام ارتباطی و شبکه‌ای از روابط عمومی‌های صنعت بیمه هستیم که بصورت مدون و منظم در حال برگزاری جلسات هستند و به این ترتیب می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد هر چه بیشتر روابط عمومی‌های این صنعت و تحولات عمیق در سیستم‌های ارتباطی و تبلیغی باشیم.

برچسب ها: بیمه تعاون
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
هیس... پوران درخشنده با شبکه خانوادگی می‌آید! title
پوران درخشنده کارگردان “هیس دختر‌ها فریاد نمیزنند” به دنبال ساخت فیلمی دوملیتی و سریالی ملودرام برای شبکه خانگی است.
برگزیده
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد