فرهنگی

تماشای سینما حقیقت در ۳ برنامه تلویزیونی

تماشای سینما حقیقت در ۳ برنامه تلویزیونی

تلویزیون با سه ویژه برنامه «در جست‌وجوی حقیقت»، «کافه مستند» و «نردبان» به پوشش برنامه‌های نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» می‌پردازد
نخستین تصویر بهنام تشکر در «کارآگاه علوی۳» رونمایی شد

نخستین تصویر بهنام تشکر در «کارآگاه علوی۳» رونمایی شد

همزمان با ادامه فیلمبرداری فصل سوم مجموعه تلویزیونی «کارآگاه علوی» در شهرک سینمایی غزالی، نخستین تصویر بهنام تشکر در نقش کارآگاه علوی رونمایی شد؛ مجموعه‌ای اپیزودیک با قصه‌های جنایی–معمایی در بستر تاریخی که برای پخش در سال ۱۴۰۵ آماده می‌شود.
عکسی از نیکی کریمی به روایت عباس کیارستمی؛ لبنان ۱۳۸۹

عکسی از نیکی کریمی به روایت عباس کیارستمی؛ لبنان ۱۳۸۹

عکسی کمتر دیده‌شده از نیکی کریمی که در سال ۱۳۸۹ توسط عباس کیارستمی در لبنان ثبت شده، بار دیگر پیوند عمیق سینما، نگاه و سکوت را به یاد می‌آورد.
الوانی؛ از مشاجره خانوادگی تا پرده جشنواره

الوانی؛ از مشاجره خانوادگی تا پرده جشنواره

پناه الوانی، فیلمساز جوان حاضر در هجدهمین جشنواره نهال، در گفت‌وگویی اختصاصی از نقطه شروع مسیر هنری‌اش، ایده غیرمنتظره شکل‌گیری فیلم تازه‌اش، تجربه حضور در نهال و نگاهش به آینده سخن گفت. ویدئوی کامل این گفت‌وگو در آپارات و یوتیوب منتشر شده است.
بیشتر
تماشای سینما حقیقت در ۳ برنامه تلویزیونی
تماشای سینما حقیقت در ۳ برنامه تلویزیونی
تلویزیون با سه ویژه برنامه «در جست‌وجوی حقیقت»، «کافه مستند» و «نردبان» به پوشش برنامه‌های نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» می‌پردازد
نخستین تصویر بهنام تشکر در «کارآگاه علوی۳» رونمایی شد
نخستین تصویر بهنام تشکر در «کارآگاه علوی۳» رونمایی شد
همزمان با ادامه فیلمبرداری فصل سوم مجموعه تلویزیونی «کارآگاه علوی» در شهرک سینمایی غزالی، نخستین تصویر بهنام تشکر در نقش کارآگاه علوی رونمایی شد؛ مجموعه‌ای اپیزودیک با قصه‌های جنایی–معمایی در بستر تاریخی که برای پخش در سال ۱۴۰۵ آماده می‌شود.
عکسی از نیکی کریمی به روایت عباس کیارستمی؛ لبنان ۱۳۸۹
عکسی از نیکی کریمی به روایت عباس کیارستمی؛ لبنان ۱۳۸۹
عکسی کمتر دیده‌شده از نیکی کریمی که در سال ۱۳۸۹ توسط عباس کیارستمی در لبنان ثبت شده، بار دیگر پیوند عمیق سینما، نگاه و سکوت را به یاد می‌آورد.
پناه الوانی در استودیو مخاطب۲۴ درباره مسیر ساخت فیلمش توضیح می‌دهد
الوانی؛ از مشاجره خانوادگی تا پرده جشنواره
الوانی؛ از مشاجره خانوادگی تا پرده جشنواره
پناه الوانی، فیلمساز جوان حاضر در هجدهمین جشنواره نهال، در گفت‌وگویی اختصاصی از نقطه شروع مسیر هنری‌اش، ایده غیرمنتظره شکل‌گیری فیلم تازه‌اش، تجربه حضور در نهال و نگاهش به آینده سخن گفت. ویدئوی کامل این گفت‌وگو در آپارات و یوتیوب منتشر شده است.
فیلم: من از دخترها شماره می‌گرفتم به ابوالفضل پورعرب می‌دادم تا به آنها زنگ بزند!
فیلم: من از دخترها شماره می‌گرفتم به ابوالفضل پورعرب می‌دادم تا به آنها زنگ بزند!
سینا حجازی گفت: شماره دخترها را به ابوالفضل پورعرب می‌دادم و او هم به همه آنها زنگ می‌زد! این بخش از برنامه امیرحسین قیاسی که جنجال برانگیز شده را می‌بینید.
هنر دیرینه ایرانی با نور و انعکاس، جایگاه خود را در میراث ناملموس بشری تثبیت کرد
آینه‌کاری ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو درخشید
آینه‌کاری ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو درخشید
در نشست کمیته بین‌دولتی پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو در دهلی نو، هنر سنتی آینه‌کاری ایران به‌عنوان میراث جهانی ثبت شد و برگ زرینی دیگر به کارنامه فرهنگی کشور افزوده شد.
نمایش پیانیست؛ در باب میوه‌گانی زیادی انسانی
نمایش پیانیست؛ در باب میوه‌گانی زیادی انسانی
نمایش «پیانیست» با خلق جهانی استعاری و بدن‌مند، تماشاگر را به فضایی می‌برد که در آن مرز میان انسان و میوه محو می‌شود و مفاهیم قدرت، آگاهی، فرسودگی و حقیقت در قالب شکل‌های تازه‌ای از زیست به صحنه درمی‌آیند. این اثر، نه صرفاً یک نمایش فانتزی، بلکه دستگاهی مفهومی است که از طریق دفرمه‌گی بدن‌ها و زبان، به ساختار‌های سلطه و میل در جهان انسانی طعنه می‌زند. کارگردان در این نمایش تلاش می‌کند اقتداری را که بی‌دلیل یا با دلیل مشکوک بر زندگی روزمره سایه انداخته، در قالب میوه‌هایی مجسم کند که در ظاهر شاداب‌اند، اما از درون گرفتار جبر‌های هستی‌شناسانه هستند.
زمین بازی؛ نمایشی با اجرای یک‌روز در هفته در کاخ هنر
زمین بازی؛ نمایشی با اجرای یک‌روز در هفته در کاخ هنر
نمایش «زمین بازی» که هر هفته تنها یک‌بار در کاخ هنر اجرا می‌شود، از همان ابتدا خود را اثری برای مخاطب خاص معرفی می‌کند؛ نمایشی مبتنی بر تجربه‌های زیسته و تصویری که مواجهه‌ای متفاوت را مطالبه می‌کند.
قطار وان فرهنگی