کد خبر: ۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
پروژه ایلان ماسک برای استقرار هزاران ماهواره در فضا و تامین اینترنت در سراسر جهان باعث افزایش خطر برخورد اجسام در فضا شده است و در برنامه فضایی چین نیز اخلال ایجاد کرده است.

پروژه ایلان ماسک برای استقرار هزاران ماهواره در فضا و تامین اینترنت در سراسر جهان باعث افزایش خطر برخورد اجسام در فضا شده است و در برنامه فضایی چین نیز اخلال ایجاد کرده است. پس از آنکه دو ماهواره شرکت ایلان ماسک به گفته پکن با فاصله اندکی از ایستگاه فضایی چین عبور کردند، این میلیاردر آمریکایی- کانادایی روز سه شنبه در شبکه‌های اجتماعی چین هدف حمله قرار گرفت.

ایلان ماسک به دردسر افتاد
مخاطب ۲۴- به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین فرد جهان که توسط مجله تایم آمریکا به عنوان شخصیت سال هم انتخاب شد برای ساخت خودرو‌های برقی تسلا، در چین بسیار شناخته شده است. اما شرکت اکتشافات فضایی اسپیس ایکس وی حالا به عامل خشم کاربران چینی تبدیل شده است.

طبق سندی که اوایل ماه دسامبر از سوی پکن به دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد در وین ارسال شد، ایستگاه فضایی چین موسوم به تیانگونگ ناچار شد دوبار در ماه‌های ژوئیه و اکتبر، به انجام عملیاتی برای جلوگیری از برخورد با ماهواره‌های اسپیس ایکس شد.

پکن اعلام کرد سازمان فضایی چین ناچار به واکنش شده است تا از امنیت و حیات فضانوردان حاضر در مدار اطمینان یابد.

اسپیس ایکس روز سه شنبه به این اطلاعات که موجب نارضایتی کاربران چینی شده بود واکنشی نشان نداد.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ویبو زیر هشتگی که بیش از ۸۷ میلیون بار دیده شده است نوشت «خود را برای تحریم تسلا آماده کنید».

یک کاربر دیگر نوشت این خنده دار نیست؟ چینی‌ها تسلا می‌خرند و به ایلان ماسک پول می‌دهند تا او ماهواره به سوی ایستگاه فضایی چین پرتاب کند.

بازار چین برای این مولتی میلیاردر آمریکایی - کانادایی که اصلیت آفریقای جنوبی دارد حیاتی محسوب می‌شود. تسلا حدود یک چهارم تولیدات خود را در چین می‌فروشد و کارخانه‌ای در شانگ‌های دارد.

شرکت تسلا در ماه‌های اخیر هم به دنبال چند تصادف و نگرانی در مورد حفاظت از اطلاعات مورد انتقاد قرار گرفته بود.

اسپیس ایکس یک صورت فلکی ماهواری متشکل از بیش از هزار و ۵۰۰ ماهواره را راهی فضا کرده است. این صورت فلکی ماهواره‌ای استارلینک نام دارد و هدف آن تامین اینترنت در سراسر جهان است.

این صورت فلکی ماهواره‌ای به طور قابل توجهی تردد اجسام را در فضا افزایش داده است.

جاناتان مکدوول از مرکز اخترفیزیک هاروارد- اسمیتسونیان در آمریکا گفت ما شاهد افزایش خطر برخورد از زمان آغاز طرح استارلینک هستیم.

چین امسال بدنه اصلی ایستگاه فضایی تیانگونگ را به فضا فرستاده است. ساخت این ایستگاه قرار است سال آینده پایان یابد. دو تیم متشکل از سه فضانورد از ماه ژوئن وارد این ایستگاه شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: ایلان ماسک
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.