به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :در این شماره علاوه بر مطالب ویژه نامه روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی ۲۰۲۳ (شامل میز گردبا مدیران و صاحبنظران و مطالب این حوزه) و پیامهای دبیر کل ITU، رییس هیات مدیره و مدیر عامل را به همین مناسبت ۲۰۲۳ را میخوانیم.
در سرمقاله این شماره، به قلم مدیرمسؤل میخوانیم: اگر ما در زندگی از اهمیت روابط اجتماعی آگاهی داشته باشیم همین ارتباطات درست باعث میشود که در کارمان حرفهایتر شویم و همواره دارای سلامت روحی و عاطفی باشیم، و همچنین وقتی ارتباطهای درستی داریم پیشنهادهای کاری را دریافت میکنیم و متوجه هستیم که اهمیت روابط درست چقدر میتواند در زندگی ما تأثیر داشته باشد.
مدیرمسئول همچنین در بخش دیگری از سرمقاله خود آورده: یک اصل اساسی در زمینه ارتباطات موثر اینکه یک مدیر در کنار مهارتهای مدیریتی خود باید توسعه و حفظ یک سیستم ارتباطی موثر را نیز آموخته باشد و آن را در تمام سازمان خود به اشکال و کانالهای خاص در قالب یک برنامه ارتباطی، تسری دهد. ارتباط سازمانی اثربخش ستون فقرات یک سازمان است. بدون ارتباط مناسب، هیچ سازمانی نمیتواند زنده بماند. ایجاد یک برنامه ارتباطی مؤثر برای یک سازمان، مستلزم درک عمیقتر ساختار، اندازه، اهداف و ارزشهای سازمان است.
در بخش دیگری از سر مقاله نیز آمده: ارتباطات مؤثر، نقش مهمی در کمک به سازمان برای افزایش سود و به حداقل رساندن هزینه تولید ایفا میکنند و ارتباط ناکارآمد میتواند باعث ایجاد سوء تفاهم در بین کارکنان شود؛ لذا بیاییم اهمیت ارتباطات و جامعه اطلاعاتی را تنها در یک روز یا یک هفته در سال گرامی ندانسته و هر لحظه و هر زمان در زندگی، شغل و کسب وکار خود، ارتباطات موثر، مناسب، کارآمد و توام با فناوریهای روز دنیا را سرلوحه قرار دهیم.
در بخش گزارش ها، مطالبی، چون «طرح نجما، نمونه موفقی ازبرنامه ملی برای رسیدن به نتایج راهبردی است”رونمایی از سرویس نظارت تصویری شرکت مخابرات ایران” سامانههای IT شرکت مخابرات ایران رونمایی شد” نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران اثرات ملی به همراه دارد” بهار، آغازگر برنامههای مخابرات درسال ۱۴۰۲” را میخوانیم.
در گزارش تحلیل اخبار آمده: بهار آغازگر برنامههای شرکت مخابرات ایران است. شرکت مخابرات ایران در بهار امسال نوید آغاز برنامهها و طرحهای توسعهای را داد که همگی درخششی در توسعه ارتباطات و زیر ساختهای مخابراتی در کشور به وجود خواهد آورد. تکمیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار ظرفیت سازی فیبر نوری در قالب طرح نجما، ۲۲ هزار میلیارد تومان برنامه عملیاتی، مدیریت نیروی انسانی و کنترل در آمد و هزینه، بازنگری در تعرفههای تجاری، نوسازی تجهیزات و توسعه خدمات و برگزاری مجمع فوق العاده برای تصویب لغو دریافت حق اشتراک همگی در سال ۱۴۰۲ آغاز و اجرا میشود؛ و با چند رویداد مخابراتی دیگر، شرکت مخابرات ایران بهاررا به پایان رساند.
در بخش گفتگو، میتوانید سخنان مهندس صابری وند، معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات را با عنوان «در گفتگو با مهندس صابری وند:مخابرات و مثلث همکاری دولت، بخش خصوصی و بین المللی برای توسعه زیرساختهای ارتباطی» بخوانید.
در بخش فرهنگ وسازمان مطلبی با عنوان «شفاف اندیشیدن یک مهارت است» دو کتاب «ویژگیهای شخصیتی درون گرا و برون گرایی با تعهد سازمانی» «موفقیت به شیوه خود» در بخش معرفی کتاب برای خوانندگان گرامی معرفی شده است.
در بخش دانش تحول، «استفاده ازهوش مصنوعی برای دستیابی به جاودانگی»، را با هم میخوانیم.
در بخش جهان نما، مطالبی با عنوان «چرا گوگل درپیش بینی پاندومی شکست خورد» آمده است.
بخش مقاله این شماره فصلنامه ارتباطات، مقاله «چگونه CRM درتبدیل مشتریان به سفیران برند، کمک میکند» را در خود جای داده است.
دویست وهفتادوهفتمین شماره مجله ارتباطات را به صورت آنلاین و برخط تحت نشانی اینترنتی ertebatat.tci.ir میتوانید مشاهده کنید؛ و همچنین فایل PDF مجله از اینجا دانلود کنید.