کد خبر: ۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در حال حاضر یکی از خیرین کارخانه‌دار استان به کمک آمده و فقط افراد مجرم و سابقه‌دار را استخدام می‌کند و قطعا نیاز داریم این مراکز توسعه پیدا کند.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از فارس،به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در پنجمین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان با تاکید استفاده از مشارکت‌های مردمی برای کاهش بازگشت دوباره محکومان به زندان اظهار کرد: هرچند برخورد با مجرمین از وظایف دستگاه قضایی است، ولی بازپروری، اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین نیز از تکالیف دستگاه قضا، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد است اگر در زمان تحمل محکومیت و برای بعد از آزادی محکومین از زندان، به فکر اشتغال و توانمندسازی زندانیان نباشیم امکان بازگشت دوباره افراد به چرخه جرم وجود دارد.

 

استخدام مجرمین در کارخانه‌ای در گلستان


وی گفت: هر چند تلاش‌هایی با کمک تشکل‌های مردمی و تعدادی از خیران برای کمک به اشتغال و حرفه‌آموزی محکومان در حال انجام است، اما کافی نیست و باید دستگاه‌های اجرایی، خیرین و تعداد بیشتری از تشکل‌های مردمی برای بازپروری به کمک دستگاه قضایی استان بشتابند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در حال حاضر یکی از خیرین کارخانه‌دار استان به کمک آمده و فقط افراد سابقه‌دار را استخدام می‌کند و قطعا نیاز داریم این مراکز توسعه پیدا کند.

آسیابی به موضوع تامین امنیت جاده‌های استان هم اشاره کرد و افزود: استان گلستان در مسیر جاده منتهی به حرم امام هشتم امام رضا علیه السلام قرار دارد و ایمنی جاده‌های آن برای حفاظت از کسانی که در این مسیر تردد می‌کنند و در کنار آن رونق اقتصاد استان مهم است.

وی یادآور شد: در جلسه امروز مقرر شد با مشارکت دستگاه‌های متولی، تامین روشنایی جاده‌های استان و اصلاح نقاط پرخطر با برنامه زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام شود و برای حفظ تاسیسات برق هم از مشارکت مردم بهره‌مند شویم.

باید بستر‌های جرم از بین برود

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها مسؤولیت و تکلیف در حوزه پیشگیری از جرم دارند، عنوان کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، محصول نهایی ناشی از کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در عمل به وظایف و تکالیف را تحویل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه قضایی و انتظامی برخورد‌ها قاطعانه است، اظهار کرد: صدور اشد مجازات در دادگاه‌ها و لغو مرخصی سارقان از جمله اقدامات ما برای برخورد سختگیرانه با سارقان است، اما اگر بستر برای جرم فراهم باشد اقدامات تامینی هم در بلندمدت پاسخگو نخواهد بود.

دادستان مرکز استان گلستان تصریح کرد: باید بستر‌های جرم از طریق اقداماتی مانند ایجاد روشنایی در معابر و پارک‌ها و جاده‌ها، ایجاد پارکینگ در سطح شهرها، رعایت نکات ایمنی در ساخت و ساز‌ها و اعمال موارد حفاظتی از سوی خود مردم، از بین برود.

اسپانلو ادامه داد: در مراقبت‌های بعد از خروج محکومان از زندان نیاز داریم همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیاند و خیرین هم مشارکت کنند.

خسارت ۲۱ میلیاردی سرقت تاسیسات برق

علی اکبر نصیری مدیر عامل شرکت برق استان گلستان هم در این جلسه گفت: سرقت تاسیسات برق از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ میلیارد تومان خسارت روی دست شرکت توزیع نیروی برق استان گذاشته است و تلاش می‌کنیم با روش‌های پیشگیرانه میزان سرقت‌ها را کاهش دهیم.

مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان هم در این جلسه عنوان کرد: بخشی از علت خاموشی جاده‌های استان، سرقت کابل‌های برق است و امیدواریم مردم هر منطقه برای حفاظت از این تاسیسات به ما کمک کنند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.