به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:مهندس سلطانی مدیر عامل این شرکت در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اهمیت ارزیابیهای سالانه و ماهانه در مجموعه گستردهای مانند مخابرات ایران اظهار داشت: برنامه مدیریت کیفی و کمی منابع انسانی و تحول مدیریت منابع انسانی در حال حاضر از اولویتهای اصلی شرکت مخابرات در سراسر کشور است.
وی با بیان تشریح اهمیت مدیریت منابع منابع انسانی شرکت مخابرات با توجه به گستردگی و پهنه خدمات آن گفت: این موضوع هم از منظر اداره شرکت و هم از منظر ارایه خدمات بسیار اهمیت دارد، به ویژه با توجه به نقصانهایی که به علت وضعیت درآمدی در این بخش وجود داشته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: این موضوع، سابقه و ریشه چندین ساله دارد که، به علت کاهش در آمد و مشکلات تعرفهای، در مناطق، بحث مهم مدیریت منابع انسانی مغفول مانده است.
وی با اشاره به ناهماهنگی در بحث مدیریت منابع انسانی اعلام کرد: شرکت مخابرات ایران، شرکتی است که از دولتی به خصوصی تبدیل شده، ولی، حوزه مدیریت سرمایه انسانی آن، به هیچ وجه، حالت خصوصی و چابکی لازم را پیدا نکرده است.
مهندس سلطانی با اشاره به فرآیند چابک سازی و تحول منابع انسانی در تلکامهای مهم دنیا خاطر نشان کرد: این موضوع چالش چندین ساله را در شرکت مخابرات ایران به وجود آورده است، زیرا فاقد برنامه مدون در ورود و خروج منابع انسانی هستیم.
وی، کمبود نیروی متخصص با مهارت بازاریابی و نگهداشت مشتری، حاکمیت فرهنگ دولتی، کمبود همکاری بین بخشی، عدم تناسب حقوق و مزایا با شایستگی افراد را از چالشهای مهم منابع انسانی و یک موضوع راهبردی برای مخابرات عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به مسایل کلیدی ساختار، نیاز سازمان به ارتباطات افقی، کمبود انعطاف سازمان در قبال تغییرات بازار را از جمله مشکلات مهم پیش روی مدیریت مخابرات عنوان کرد.
وی افزود: قدیمی بودن ساختار و عدم تناسب ساختار با زیست بوم فعلی دیجیتال، چالشها را در بخش منابع انسانی حتی بیشتر از شرکتهای کاملا دولتی نموده است.
مهندس سلطانی گفت: هزینهها و افزایش تورم به اندازهای بالاست که تمام عم افزاییها و توافقات و پیشرفتهای انجام شده را پوشش نمیدهد.
وی میانگین هزینه به درامد شرکت مخابرات ایران حدود ۸۸ درصد است و استانهایی هستند که این میانگین کمتر یا بیشتر است و برای استانهایی که وضعیت هزینه به درآمد آنها بالاتر است باید اقدامات بهبود فوری، جدی و اساسی انجام دهیم.
مهندس سلطانی افزود: استانهایی که در این مورد ضعف دارند، توازن در آمدی و وضعیت شرکت را در میانگین سود و هزینه به هم میزندد و بدون تعارف باید برای بین استانها و ایجاد توازن در هزینه و درآمد فکر اساسی کرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران به دلیل عدم تناسب تعرفهها سال هاست که در بحران است و پس از سه سال تلاش مداوم به نقطهای رسیده ایم که فقط بخشی از زیان دهی مجموعه را پوشش میدهد.
وی با اشاره به لزوم چابک سازی منابع انسانی در مناطق مخابراتی و استانها، کاهش هزینههای ناشی از این چابک سازی و مدیریت را بسیار لازم عنوان کرد و گفت:فکر مشکلات ناشی از بیکاری نیستیم، اما واقعیت این است که شرکت مخابرات ایران به دلیل عدم چابک سازی منابع انسانی درمنگنه قرار گرفته است و امکان پیشرفت و حتی سر به سر شد بی هزینه و درآمد را از دست داده است.
مهندس سلطانی افزود: مولد سازی و چابک سازی امکانات و دارایی شرکت و منابع انسانی، از ستونهای مهم توسعه و در آمدزایی شرکت است و فروش املاک نیز در صورت اجرا، به علت شرایط اضطرار است. وگرنه، فروش املاک، به هیچ وجه به نفع شرکت نیست.
وی خاطر نسان کرد، استانها در مواردی مانند مناقصات، فروش ضایعات، مدیریت املاک و مدیریت تمام داراییهای فیزیکی و منابع انسانی شرکت، به نیاز به دقت و توجه بیشتری دارند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: اگر قرار به دویدن است، همه باید با هم بدویم و این معنای اصلی مولدسازی و مدیریت منابع مختلف از جمله داراییهای املاک و منابع انسانی است.
مهندس سلطانی در پایان تاکید کرد، با توجه به بررسیها و ارزیابیهای استانی، ااستانهایی که در موارد یاد شده، شرایط نامناسبی دارند هرچه سریعتر باید شرایط را بازسازی کرده و مدیریت هزینهها را تا حد امکان به سودآوری و بازاریابی با نگاه تجاری نزدیک کنند.