به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :وی افزود: در واقع میتوان با توجه به وسعت شبکه زیرساختی و ارتباطی مخابرات در تمامی مناطق شهری، بین شهری و روستایی از آن به عنوان یک ابرشبکه ارتباطی یاد کرد که در مواقع عادی و غیرعادی، تامین نیازهای تمام مشتریان و اپراتورهای ثابت و همراه را بر عهده دارد و به همین دلیل در بحث شاخصهای مقایسه ای، قیاس مخابرات با سایر اپراتورها قیاس مع الفارق است.
مهندس بیدخام خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران به عنوان ابر شبکه ارتباطی کشور، در حال حاضر اقدامات توسعهای و بهینه سازی و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی علی رغم تاثیرگذاری عوامل داخلی و خارجی و نبود منابع لازم را با تلاش شبانه روزی مجموعه مخابرات جبران کرده و روز به روز بر گسترش این شبکه عظیم مبتنی بر جدیدترین فناوریهای بخش اینترنت و ارتباطات، ممارست میورزد.
وی یادآورشد: همچنین تمام شاخصهای کیفی و کمی شبکه بر طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت شبانه روزی و ۷ در ۲۴ توسط همکاران پرتلاش شرکت مخابرات در مسیر پایش و ارائه سرویسهای ارتباطی و مخابراتی به نحو پایدار در حال انجام است.
مهندس بیدخام افزود: تمام فعالان حوزه آیسیتی چه در حوزه ثابت و چه همراه، ۹۵درصد از زیرساختهای خود را از شرکت مخابرات تامین میکنند و این نشاندهنده نبود انحصارگرایی در شرکت مخابرات است؛ بنابراین در اینکه این مجموعهها به شبکهسازی و ارائه خدمات ارتباطی به صورت فراگیر تمایل ندارند، جای تامل دارد. همچنین، بر اساس تصریح وزارت ارتباطات، شرکت مخابرات موظف است بخش اصلی سرمایهگذاری را به سمت توسعه زیرساختها برده و شبکه انتقال در استانها را ارتقا دهد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به مطالب گفته شده، برخوردها با شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی، در مقایسه با سایر شرکتها متفاوت است، چرا که مخابرات موظف است در تمامی نقاط و روستاهای کشور سرویسهای ارتباطی ارائه دهد، اما از سایر اپراتورها چنین انتظاری نیست.
مهندس بیدخام تاکید کرد: بدیهی است شرکتهای ارائه خدمات ICT با استفاده از زیرساخت شبکههای ثابت میتوانند به سمت رونق کسب و کار حرکت کنند. خوشبختانه شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی کشور هم در بخش ثابت و هم در بخش همراه، تامین کننده اصلی زیرساخت انتقال در سراسر کشور است.
وی همچنین اعلام کرد: یکی از وظایف و فعالیتهای اصلی در صنعت مخابرات توسعه زیرساخت ارتباطی است و شرکت مخابرات این مسئله را در دستور کار دارد و هرچه زیرساخت ارتباطی کشور توسعه یابد شاهد نوآوریهای بیشتری در صنعت مخابرات و طبیعتا فناوریهای دیجیتال خواهیم بود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: با توجه به مطالب پیش گفته، امیدواریم تمام افراد و فعالانی که در حوزه ارتباطات کشور و مراجع حاکمیتی هستند، طبق سنوات گذشته، بر ضرورت توسعه در بخش ارتباطات تاکید داشته و به فکر حوزه ICT کشور باشند تا با حمایتهای نهادهای بالادستی شاهد ارتقاء کیفیت شبکه ارتباطی کشور بوده و بتوانیم در کنار هم به توسعه و بروز رسانی تجهیزات مخابراتی کشور، حمایت لازم و کافی از ابرشبکه ارتباطی کشور و در نهایت تحقق هرچه بیشتر رضایتمندی مشتریان کمک کنیم.