کد خبر: ۱۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۴
سردار حاجی‌زاده:
فرمانده نیروی هوافضای سپاه: موشک کروز پاوه را به یاد شهدای کردستان با برد ۱۶۵۰ کیلومتر عملیاتی کردیم، همچنین با توجه به اینکه سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی حدودا ۱۲ تا ۱۳ ماخ است، تا ده‌ها سال آینده نمی‌توانند سامانه‌ای برای مقابله با آن ایجاد کنند،

موشک «کروز پاوه» در سبد موشکی سپاه قرار گرفت/ سرعت هایپرسونیک ایرانی بیش از ۱۳ ماخ است

موشک هایپرسونیک ایرانی- موشک کروز پاوه- مخاطب24- سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب (جمعه ۵ اسفندماه) در برنامه صف اول که با محوریت دستاورد‌های این نیرو از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: اگر از دستور اسلام و قرآن و عقل و تجربه و منطقی که بر تولید قدرت عبور کنیم و فقط اگر به ۴۰ سال اخیر توجه کنید؛ ما در ابتدای انقلاب اسلامی شاهد جنگ ایران و عراق، حمله آمریکا به عراق، حمله عربستان به یمن، ظهور گروهک‌های تروریستی تکفیری و نبرد‌های حزب‌الله لبنان را داشتیم.

 


وی افزود: منفعت آمریکایی‌ها در ناامن‌سازی منطقه است و می‌توان با توجه به نبرد‌های ۴ دهه اخیر گفت که منطقه ما بر روی یک گسل امنیتی قرار دارد. چراکه ریشه درگیری روسیه و اوکراین و همچنین چین در موضوع تایوان نیز از آمریکا سرمنشاء می‌گیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه اگر قوی نباشیم دشمن جنگ را به داخل ایران می‌کشاند، تصریح کرد: ما باید بسیار مراقب باشیم تا بتوانیم امنیت ملت و کشور عزیزمان را تامین کنیم و اگر مراقبت نکنیم ممکن است مشکلاتی برای کشورمان به وجود بیاید.

سردار حاجی‌زاده با بیان ما از ابتدا در سپاه و نیروی هوافضا به دنبال این بودیم که توانمندی و ماشین جنگی آمریکایی‌ها را ناکارآمد کنیم. تاکید کرد: آمریکایی‌ها تعدادی مولفه‌های برتر ساز دارند که ما سعی کردیم به این مولفه‌های برتر ساز ضربه بزنیم و آن‌ها را غیر قابل استفاده کنیم.  

وی افزود: پایگاه‌های آمریکایی امروز در منطقه به طور کامل زیر نظر و اشراف ما قرار دارد و مانند گوشت زیر دندان ما هستند و به نقطه ضعف آمریکایی‌ها تبدیل شدند. در واقع، ما هر زمان که نیاز باشد به این پایگاه‌ها ضربه می‌زنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به قدرت موشکی این نیرو تصریح کرد: ما اکنون قادر هستیم تا فاصله دو هزار کیلومتری ناو‌های هواپیمابر آمریکایی را هدف قرار دهیم. البته این فاصله به احترام اروپایی‌ها روی عدد ۲ هزار کیلومتر نگه داشته ایم و امیدواریم اروپایی‌ها احترام خود را نگه دارند.

سردار حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک ایرانی بیام کرد: موشک هایپرسونیک موشکی است که قادر است در خارج از جو مانور انجام بدهد و در جهات مختلف جابه جا شود. یعنی موتوری دارد که در ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ کیلومتری هدف روشن شده و مانور می‌دهد.  

وی با بیان اینکه سرعت موشک هایپرسونیک ایرانی حدودا ۱۲ تا ۱۳ ماخ است، ادامه داد: مهم‌ترین مزیت موشک هایپرسونیک این است که پیش‌بینی انهدام این موشک توسط سامانه‌های پدافند موشکی دشمن از آن‌ها گرفته شده است و با اطمینان می‌گویم دشمنان تا ده‌ها سال آینده نیز نمی‌توانند مشابه آن را بسازند.  

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به توانمندی موشک‌های بالستیک ایرانی تصریح کرد: موشک‌های دوربرد ما وزن آن‌ها به یک‌چهارم کاهش پیدا کرده و کارایی آن‌ها افزایش یافته است. ما از نظر دقت نیز همه موشک‌های ما نقطه زن هستند و زمان آماده سازی موشک‌ها نیز به یک ششم کاهش یافته است.

سردار حاجی‌زاده از عملیاتی شدن جدیدترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه خبر داد و گفت: جدیدترین موشک کروز ایرانی با نام پاوه با برد یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر وارد سبد موشکی ما شده است.

 

پخش تصاویر موشک کروز «پاوه» با برد ۱۶۵۰ کیلومتر




وی با بیان اینکه همانطور که مکنزی گفت ایران با پهپادهایش سلطه هوایی ۷۰ ساله امریکا را از بین برده، خاطرنشان کرد: پهپاد پهن پیکر غزه همزمان ۹ بمب با خود حمل می‌کند و مداومت پروازی بالایی دارد و شاید مانند mq ۹ امریکایی‌ها باشد.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: موشک‌های دور برد ما وزنش یک چهارم شده و کارایی آن‌ها بالا رفته و کارایی سرجنگی‌ها ده برابر شده و زمان آماده سازی یک ششم نسبت به گذشته شده است و قیمت و هزینه آن خیلی پایین آمده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: موشک‌های کروز داشتیم و نشان ندادیم و موشک کروز با برد ۱۶۵۰ کیلومتر را عملیاتی کردیم با نام پاوه به یاد شهدای کردستان.

وی با بیان اینکه دیگر هیچ موشک غیر نقطه‌زنی نمی‌سازیم، ادامه داد: الان با کروز‌ها و پهپاد‌ها تهدید برای دشمن را ۳۶۰ درجه کردیم و از هر طرفی قابلیت زدن آن را داریم.

حاجی زاده گفت: چند سال پیش برای خرید سامانه‌های پدافندی به روسیه سفر کردم و دیدم دانشمندان آن‌ها همه سالمند هستند در حالیکه دانشمندان موشکی ما همه جوان هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه اظهار داشت: در حوزه ماهواره بر به توانمدی جدید دست پیدا کردیم که به وزن و ارتفاع بالا ماهواره بفرستیم. ماهواره بر با سکو‌های تاکتیکی داریم.

وی تصریح کرد: ظرف یکی دو سال اینده جهش‌های بزرگی در حوزه ماهواره و ماهواره‌بر خواهیم داشت و در آینده اخبار خوبی می‌شنوید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در حوزه فضایی ما و وزارت دفاع و سازمان فضایی وزارت ارتباطات دارند کار می‌کنند و در این دولت خوبیش این است که هماهنگیم و موازی کاری نمی‌شود.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروی موشک‌های اسکاد را برای فروش گذاشته بودند ۱۰ هزار دلار و همه نیرو‌های مسلح و ستاد کل و شهید مقدم موافق بودیم که بخریم، چون قبلا از کره شمالی ۲/۵ میلیون دلار می‌خریدیم، اما یک نفر مخالفت کرد و آن حضرت آقا بود، چندین بار هم گردش کار کردیم، ولی بازهم مخالفت کردند و آخر گفتند این موضوع را ادامه ندهید و بروید خودتان بسازید و اگر آن روز آقا مخالفت نمی‌کردند صنعت موشکی ما امروز اینقد پیشرفت نکرده بود.

وی درخصوص حمله موشکی به پایگاه امریکایی‌ها در عین الاسد گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی خواست مردم درباره انتقام بی تاثیر نبود در این عملیات و این عملیات فقط شلیک چند موشک نبود و از بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بود و هنوز تاثیراتی دارد.

وی افزود: ما آن شب اگر می‌خواستیم هزار نفر از امریکایی‌ها را هم بکشیم می‌توانستیم، ولی فقط سرباز بودند و اثری نداشت، اما باید ترامپ و پومپئو و مکنزی کشته شوند.

حاجی زاده ادامه داد: ما آماده جواب دادن امریکایی‌ها بودیم تا در مرحله اول ۴۰۰ موشک به پایگاه هایشان از اردن تا کویت شلیک کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: فرمانده روسی که به ایران آمده بود و سامانه سوم خرداد رو دید گفت از نمونه روسی بهتر است و توانست گلوبال هاوک رو با یک تیر منهدم کند.

برچسب ها: سردار حاجی زاده
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
1
جنگ اوکراین یک جنگ کاملا کنترل شده توسط گلوبالیستهاست. و قرار نیست برنده ای داشته باشه. دقیقا مثل یک بازی استراتژیک کامپیوتری،کنترل میشه .( کارگردان ان یک سازمان است )(پنتاگون)

به خاطر همین است که تضادها و تناقضاتی دیده می شود که همه را بهت زده کرد.

مثلا از روسیه به گونه ای در رسانه ها تبلیغ می شد که ابرقدرتیست که ظرف دو روز اوکراین را اشغال می کند اما یک سال است که ارتش روسیه در حد ارتش یک کشور افریقایی ظاهر شده است و مدام تهدیدات بیهوده و لفاظیهای بی اعتبار می کند.

با اینکه گفته میشد که روسیه دومین صادر کننده اسلحه در جهان است اما عملا می بینیم که روسیه برای تامین مهمات به کشورهای جهان سومی محتاج است.
یعنی ملتها با اطلاعات و باورهای غلط زندگی می کنند و نمی توانند چشم انداز درستی را در ذهنشان ترسیم کنند.

مقصر چشم انداز تاریک بیشتر از همه رسانه ها هستند که در مقابل فهمیدن حقایق مقاومت می کنند.

وقتی رسانه ها نمی خواهند باورهای خاک گرفته و کپک زده شان را دور بریزند،چشم انداز همچنان تاریک خواهد ماند.

اول از همه رسانه ها باید ذهن و باورشان را خانه تکانی کنند و خود را از زندان تعصبات و باورهای موروثی و کهنه ازاد کنند.
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
محمد صادقی از ایران خارج شد title
محمد صادقی، بازیگری که با رای دادگاه به‌جرم تشویق برای برهم‌زدن امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شده بود، از ایران خارج شد.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.