کد خبر: ۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
ادیروز جمعه در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۶ فروند موشک بالستیک همزمان شلیک شد.

دیروز جمعه در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۶ فروند موشک بالستیک همزمان شلیک شد. آن طور که رسانه رسمی سپاه خبر داده، ۱۶ فروند موشک کوتاه‌برد، میان‌برد و برد بلند نیروی هوافضا، همزمان به سمت اهداف از پیش تعیین‌شده شلیک شده است.

شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک کوتاه‌برد، میان‌برد و برد بلند
مخاطب ۲۴- تحلیل‌گران این رزمایش را واکنشی به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دانند. مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر و همزمان با مذاکرات احیای برجام ـ که در وین در حال انجام است ـ بار دیگر تهدیدات لفظی سال‌های اخیر خود برای حمله نظامی به ایران را تکرار کردند.

در این مرحله از رزمایش موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار مواضع حساس شبیه‌سازی‌شده دشمن را با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

 



رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، رزمایش پیامبر اعظم (ص) را تنها بخشی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: زمانی که ۱۶ موشک به یک هدف برخورد کرد، بخش کوچکی از صد‌ها موشکی است که می‌تواند همزمان به هر هدفی که آن کشور قصد مخاصمه و تهاجم به جمهوری اسلامی را داشته باشد، اصابت کرده و انهدام کامل ایجاد کند.

سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، صبح امروز جمعه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رزمایش از قبل طراحی شده بود، اما تهدید‌های فراوان و توخالی سران رژیم صهیونیستی باعث شد که این رزمایش در این زمان مقرر انجام شود و بحمدالله جزو موفق‌ترین رزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بود.

شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک کوتاه‌برد، میان‌برد و برد بلند

وی افزود: در این رزمایش انواع موشک‌ها از مسیر‌های متفاوت بر یک هدف مشخص، همزمان و با دقت تمام اصابت و هدف طراحی شده را در مسافت بسیار دور کاملا منهدم کردند.

سرلشکر باقری این رزمایش را تنها بخشی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: زمانی که ۱۶ موشک به یک هدف برخورد کرد، بخش کوچکی از صد‌ها موشکی است که می‌تواند همزمان به هر هدفی که آن کشور قصد مخاصمه و تهاجم به جمهوری اسلامی را داشته باشد، اصابت و انهدام کامل ایجاد کند.

واکنش رسانه‌های بین المللی

اخبار منتشره در مورد شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک بالستیک در کلاس‌های مختلف در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، در رسانه‌های غربی و صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای داشت.

علاوه بر رسانه‌های غربی، رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز با حساسیت بالایی نسبت به انعکاس اخبار مرتبط با این رزمایش پرداخته و همراه با برخی رسانه‌های غربی همسو با واشنگتن و تل آویو، سعی کرده اند نمایش و تمرین اقتدار دفاعی، بازدارندگی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را که بطور معمول و منظم سالی چند بار از سوی بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح انجام می‌شود، به برخی مسائل سیاسی از جمله مذاکرات وین گره بزنند.

خبرگزاری رویترز که همواره این گونه اخبار مرتبط با ایران را هدفمند انعکاس می‌دهد، در گزارشی درباره شلیک موشک‌های ایران در رزمایش پیامبر اعظم (ص) نوشت، سپاه پاسداران موشک‌های بالستیک و کروز را در جریان رزمایشی در منطقه خلیج فارس شلیک کرد و این رزمایش در در شرایطی انجام شده که ادعا‌هایی مبنی بر احتمالی تل آویو برای هدف قرار دادن سایت‌های هسته‌ای ایران مطرح شده است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله زمینی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه گفت که استفاده از موشک‌های بالستیک از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران، یک مفهوم جدید است و این موشک‌ها اهدافشان را با دقت ۱۰۰ درصد مورد اصابت قرار می‌دهند.

رویترز در ادامه آورد: ایران می‌گوید موشک‌های بالستیکش از برد ۲ هزار کیلومتری و از توان دستیابی به پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی در منطقه برخوردار است.

این رزمایش همچنین شامل شلیک همزمان پنج موشک کروز و پرتاب پهپاد‌های مسلح با قابلیت اصابت به دو هدف بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی آورده است: سپاه پاسداران در جریان یک رزمایش بزرگ نظامی در جنوب ایران، موشک‌های کروز را شلیک کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از رسانه‌های ایرانی اضافه کرد: پنج موشک کروز و تعداد نامشخصی پهپاد تهاجمی با موفقیت اهدافشان را هدف قرار دادند.

این خبرگزاری افزود: تلویزیون دولتی ایران سپس تصاویری از شلیک موشک ها، پرواز پهپاد‌ها و انفجار یک کشتی پس از مین گذاری را به نمایش گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، سپاه پاسداران در گذشته اعلام کرده بود که موشک‌های کروز با برد یک هزار کیلومتر در اختیار دارد. سپاه همچنین به موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر مجهز است که برای رسیدن به پایگاه‌های نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه، بیش از اندازه کافی است. ایران هرازچند گاهی رزمایش‌های نظامی برگزار می‌کند و می‌گوید هدف از آن افزایش آمادگی نیروهایش و آزمایش سلاح‌های جدید است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در این مورد نوشت: سپاه پاسداران در جریان یک رزمایش بزرگ نظامی در جنوب ایران، موشک‌های کروز را شلیک کرد.

به رغم پیشرفت‌های به دست آمده در روند مذکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴، این روزنامه اسرائیلی مدعی شکست این مذاکرات شد و نوشت: این رزمایش سالانه پنج روزه که روز دوشنبه آغاز شد، چند روز پس از شکست مذاکرات احیای توافق هسته‌ای تهران با قدرت‌های جهان به وقوع پیوست. ایران در حالی پیشرفت‌های هسته‌ای اش را شدت بخشیده است که مذاکرات برای بازگشت به توافق رو به جلو پیش می‌رود.

تایمز اسرائیل بدون اشاره به زرادخانه‌های هسته‌ای این رژیم به عنوان بزرگترین تهدید علیه امنیت خاورمیانه، در ادامه نوشت: اسرائیل بار‌ها نسبت به اقدام یکجانبه علیه برنامه هسته‌ای ایران تهدید کرده است.

این رسانه صهیونیستی نوشت: در حالی که این رزمایش نظامی روز دوشنبه کلید خورد، یک فرمانده ارشد ایرانی تهدید کرد که هرگونه حمله اسرائیلی، پاسخ ایران را در بر خواهد داشت که همه بخش‌های زیرساخت‌های مورد استفاده در این حمله را هدف قرار می‌دهد که اشاره‌ای آشکار به برد و دقت موشک‌های ایرانی داشت.

منبع تابناک

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.