کد خبر: ۱۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کارشناس اقتصادی گفت: عرضه زمین در کنار تامین به‌موقع وام ساخت مسکن و همچنین برخورد با بانک‌های متخلف در تسهیلات مسکن، از اصلی‌ترین راهکار‌های تحقق وعده مسکنی دولت است، همچنین با توجه به سیاست جدیدِ توسعه افقی شهرها، باید ویلایی‌سازی نهضت ملی مسکن در همه شهر‌ها دنبال شود.

رفع معضل مسکن در گرو عرضه زمین و پرداخت به‌موقع وام ساخت به مردم

مخاطب24:حمید بهزادی‌بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه موضوع تولید مسکن از برنامه‌های اولویت‌دار مجلس و دولت است، اظهار داشت: سازوکار‌های قانونی تولید مسکن مشخص شده و وزارت راه و شهرسازی هم سامانه‌های لازم را برای تولید مسکن مشخص کرده است تا اقدامات لازم در حوزه ساخت مسکن مانند تخصیص زمین رایگان و کمک‌های مالی هدفمند انجام شود.

 



وی افزود: متأسفانه برخی دولت‌های قبل نسبت به بخش مسکن کمی بی‌تفاوت بودند و بیشتر تأمین کالا‌های ضروری مردم را اولویت اصلی قرار داده بودند، با قانون جهش تولید مسکن، تأمین مسکن ارزان و متناسب با شرایط دهک‌های ضعیف به یکی دیگر از اولویت‌های دولت تبدیل خواهد شد و همانند تأمین کالا‌های ضروری، دولت موظف است که مسکن ارزان را برای اقشار ضعیف و متوسط تأمین کند.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: همانطور که اگر امنیت غذایی وجود نداشته باشد، امنیت سیاسی و اجتماعی به خطر خواهد افتاد، در صورت نبود قدرت خرید مسکن یا فقدان قدرت تأمین مسکن مناسب، امنیت سیاسی و اجتماعی کشور با خطر مواجه می‌شود؛ زیرا اگر خانواده‌ای نتواند در یک جای مناسب و ایمن مسکن تهیه کند، امکان دارد حاشیه‌نشین شود یا در محلاتی که انواع خلاف و معضلات اجتماعی در آنجا به چشم می‌خورد ساکن شوند و فرزندان آن‌ها در محیطی ناامن تربیت شوند و سپس پا به عرصه اجتماع بگذارند، بنابراین دولت باید برای امنیت اجتماعی جامعه هم شده، مسکن ایمن و مناسب را در یک مکان مناسب در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری و تعامل سازنده بانک‌ها با سازندگان و انبوه‌سازان مسکن، اضافه کرد: در جلسه‌ای که کمیسیون عمران با رؤسای بانک‌ها و رئیس بانک مرزی داشت، هیچ‌یک از مسئولان ارشد بانکی کشور با اعطای تسهیلات و تخصیص اعتبارات به سازندگان مسکن مخالفت نکردند و قول دادند که برای رونق بازار مسکن هر اقدام سازنده و مثبتی را انجام دهند، اما اگر احیاناً بانک‌ها بخواهند از مصوبات مجلس و دولت تمرد کنند، قطعاً شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

این کارشناس اقتصادی افزود: عرضه زمین به شکل نامحدود در اطراف شهر‌های بزرگ و همچنین تامین مالی ساخت مسکن از طریق اعطای تسهیلات بانکی و برخورد با بانک‌های متخلف از اصلی‌ترین راهکار‌های تحقق وعده مسکنی دولت است، همچنین با توجه به ضرورت پیگیری سیاست جدید معماری شهری مبتنی بر توسعه افقی شهرها، باید ویلایی سازی نهضت ملی مسکن در همه نقاط کشور پیاده‌سازی شود.

بهزادی‌بخش اظهار کرد: حجم زمین‌های در دسترس حاکمیت برای اجرای ساخت خانه‌های حیاط‌دار بسیار زیاد است و در هیچ نقطه‌ای از کشور محدودیت عرضه زمین وجود ندارد.

 
برچسب ها: مسکن
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.