کد خبر: ۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

مدیر روابط عمومی بیمه رازی ، هوش مصنوعی را شایستگی محوری برای صنعت بیمه و سایر صنایع دانست.
انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه رازی، مدیر روابط عمومی بیمه رازی و برگزیده کنفرانس بین المللی روابط عمومی، هوش مصنوعی را شایستگی محوری برای صنعت بیمه و سایر صنایع دانست.

 

انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

 


بیشتر بخوانید: طرح عیدانه بیمه رازی




وی با تاکید بر این که «هوش مصنوعی» برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایه‌گذاری امن برای رهبری بازار است، سازمان‌ها را به سرمایه گذاری و بهبود توانمندی‌های سرمایه انسانی در این عرصه تشویق کرد.

متن کامل یادداشت ناصرالدین اسلامی‌فرد با عنوان «انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی» که در هجدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی عرضه شد به شرح زیر می‌باشد:

 


قدم‌هایی که در مسیر توسعه جهان دیجیتالی با طمانینه برداشته می‌شد و چشم اندازی ۵۰ ساله برای ظهور فناوری‌های نوین و تغییرات بنیادین در کسب و کار‌ها را به تصویر می‌کشید، با ظهور کووید ۱۹ شتابی چشم‌گیر داشت، به طوری که بسیاری از صاحب‌نظران امروزه بر این باورند که جهان در آستانه یک انقلاب و چرخش پارادایمی است. این چرخش بر پاشنه فناوری هوش مصنوعی در حال وقوع است.

نشانه‌های این چرخش استراتژیک از زمان ورود گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در زندگی بشری و تبدیل شدن آن به یک عادت همیشگی و حتی سبک زندگی قابل ردیابی است، اما آنچه این عرصه را برای کسب و کار به یک چالش جدی در آینده نه چندان دور بدل می‌سازد، ناهماهنگی و عدم وجود چابکی لازم برای همگام شدن با سرعت شتابنده این تغییرات است.

پیش از این دست یافتن به اطلاعات، نقطه قوت و حتی گاهی مزیت رقابتی یک شرکت محسوب می‌شد، اما امروزه روزانه حجم عظیمی از داده در شبکه‌های مجازی و اجتماعی توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و به عقیده اینجانب آنچه در آینده می‌تواند به عنوان شایستگی کلیدی شرط بقای کسب و کار در عرصه رقابت فزاینده باشد، مدیریت این کلان داده‌هاست.

در واقع از طریق تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها تشخیص ترجیحات مشتریان کار بسیار آسانی است که با هزینه بهینه، استراتژی‌های آتی کسب و کار را مشخص می‌کند و برنامه ریزی برای محتوای تولیدی و رسانه‌های انتخابی با توجه به پرسونای مشتری را سهل‌تر از گذشته کرده است.

در حقیقت فناوری در این بخش در خدمت کسب و کار است تا به مدیریت هزینه بپردازد. در سال گذشته نیز روابط عمومی بیمه رازی از طریق تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی به صورت هدفمند به شناسائی مخاطبان و طراحی محتوای مطلوب آن‎ها به آمار ۸۰۰ میلیون بار بازدید دست یافت که رکورد توجه انتخابی را به همراه داشت.

در دنیای نوین روابط عمومی، برقراری تعاملات هوشمند از طریق رابطه انسان- ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین‌های یادگیرنده از اهمیت بسیاری برخوردار است. به طور مثال رابط کاربری هوشمند IUIs محلی برای مواجهه کاربران با فناوری‌های نوین است که موقعیت مدیران آینده روابط عمومی را در مدیریت چگونگی تعاملات با شبکه دینفعان خود تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی به نظر اینجانب طراحی رابط کاربری از الزامات روابط عمومی در مدیریت دیجیتالی آینده نه چندان دور به حساب می‌آید، چرا که از طریق این مهم، تجربه کاربر بهبود خواهد یافت که بیشترین تاثیر خود را بر عملکرد سازمان دارد.

صد البته در این مسیر نیز بیمه رازی گام‌هایی برداشته و تلاش کرده است تا با بهبود رابط کابری خود و تناسب آن با هویت برند، تجربه کاربرانی که با سامانه‌های این شرکت در ارتباط هستند را بهبود ببخشد که خروجی آن نیز در میزان افرادی که به تعامل با بیمه رازی از طریق فضای دیجیتالی پرداخته‌اند، مشهود است.

اینجانب معتقدم آینده متعلق به افرادی است که نبض تغییرات فناوری را در دست دارند و همراه با این تغییرات به استقبال چرخش استراتژیک صنایع در عصر دیجیتالی شدن می‌روند.

هوش مصنوعی برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایه‌گذاری امن برای رهبری بازار است. افق دید شرکت بیمه رازی نیز مبتنی بر بینش عالمانه در زمینه این تغییرات و همگامی با آن است.

اسلامی فرد، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی در کنفرانس فوق و همچنین اولین جشنواره ملی مردم داری جایزه برتر را کسب کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
مواد غذایی که مصرف آنها وزن شما را کم می‌کند! مواد غذایی که مصرف آنها وزن شما را کم می‌کند!
آیا می‌دانستید که سرعت سوخت‌وساز بدن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر کاهش وزن، افزایش انرژی و حتی سلامت عمومی شما داشته باشد؟ متابولیسم یا همان سوخت‌وساز بدن، فرآیندی است که طی آن بدن کالری‌ها و مواد مغذی را به انرژی تبدیل می‌کند.
دزدی یک روحانی! دزدی یک روحانی!
صبح دوشنبه یکی از روحانیون ایرانشهری توسط چهار فرد مسلح ربوده شد.
تبدیل ضایعات ذرت به دارو! تبدیل ضایعات ذرت به دارو!
یک نوجوان مبتکر موفق شده با استفاده از الکل استخراج‌شده از پوسته و ساقه ذرت، روشی نوآورانه برای تولید داروی ضدویروس گالیدسی‌ویر ابداع کند.
۴۸ ساعت پیش از مرگ مشکوک مریلین مونرو ستاره هالیوود چه اتفاقی برایش افتاد بود؟! ۴۸ ساعت پیش از مرگ مشکوک مریلین مونرو ستاره هالیوود چه اتفاقی برایش افتاد بود؟!
مریلین به‌سرعت از من خداحافظی کرد و رفت. ۴۸ ساعت بعد دنیا با خبر تکان‌دهند خودکشی او مواجه شد و یکه خورد. خبر این بود: «جسد مریلین مونرو سوپر استار هالیوود را در آپارتمانش یافتند»!
حق عائله‌مندی فقط مخصوص آقایان است؟ حق عائله‌مندی فقط مخصوص آقایان است؟
برابری مزدی و جنسیتی مشروط به پرداخت همه مزایای مزدی به زنان است.
کالابرگ دوره سوم چه زمانی و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ کالابرگ دوره سوم چه زمانی و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
با وجود انتشار برخی اخبار درباره آغاز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی، بررسی‌ها نشان می‌دهد فعلاً هیچ تصمیم تازه‌ای برای ادامه این طرح گرفته نشده است؛ نه منابع مالی آن تأمین شده، نه مصوبه‌ای در هیأت دولت ابلاغ شده و نه خبری از واریز جدید است.
بنزین ویژه چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ بنزین ویژه چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد گفت: طبق اعلام وزارت نفت تا دو ماه دیگر بنزین ویژه وارد کشور می‌شود.
برگزیده
سامانه جامع تجارت است یا دکان بعضی ها؟ سامانه جامع تجارت است یا دکان بعضی ها؟
مشکلات فعالان اقتصادی با سامانه جامع تجارت از اختلال، قطعی، عدم امکان ثبت سفارش گرفته تا عدم امکان رفع تعهد ارزی هر روز فعالان اقتصادی بیشتری را درگیر خود می‌کند این درحالی است که سکوت و انفعال وزارت صمت به ویژه وزیر صمت و همچنین احتمال شائبه تصمیم گیری شخصی و سلیقگی در سفارش‌ها بیش از پیش عملکرد سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت را زیر سوال می‌برد.
حق عائله‌مندی فقط مخصوص آقایان است؟ حق عائله‌مندی فقط مخصوص آقایان است؟
برابری مزدی و جنسیتی مشروط به پرداخت همه مزایای مزدی به زنان است.
کالابرگ دوره سوم چه زمانی و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ کالابرگ دوره سوم چه زمانی و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
با وجود انتشار برخی اخبار درباره آغاز مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی، بررسی‌ها نشان می‌دهد فعلاً هیچ تصمیم تازه‌ای برای ادامه این طرح گرفته نشده است؛ نه منابع مالی آن تأمین شده، نه مصوبه‌ای در هیأت دولت ابلاغ شده و نه خبری از واریز جدید است.
صفحه خبر بالای تصاویر