کد خبر: ۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

مدیر روابط عمومی بیمه رازی ، هوش مصنوعی را شایستگی محوری برای صنعت بیمه و سایر صنایع دانست.
انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه رازی، مدیر روابط عمومی بیمه رازی و برگزیده کنفرانس بین المللی روابط عمومی، هوش مصنوعی را شایستگی محوری برای صنعت بیمه و سایر صنایع دانست.

 

انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی

 


بیشتر بخوانید: طرح عیدانه بیمه رازی




وی با تاکید بر این که «هوش مصنوعی» برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایه‌گذاری امن برای رهبری بازار است، سازمان‌ها را به سرمایه گذاری و بهبود توانمندی‌های سرمایه انسانی در این عرصه تشویق کرد.

متن کامل یادداشت ناصرالدین اسلامی‌فرد با عنوان «انقلاب پارادایمی روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی» که در هجدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی عرضه شد به شرح زیر می‌باشد:

 


قدم‌هایی که در مسیر توسعه جهان دیجیتالی با طمانینه برداشته می‌شد و چشم اندازی ۵۰ ساله برای ظهور فناوری‌های نوین و تغییرات بنیادین در کسب و کار‌ها را به تصویر می‌کشید، با ظهور کووید ۱۹ شتابی چشم‌گیر داشت، به طوری که بسیاری از صاحب‌نظران امروزه بر این باورند که جهان در آستانه یک انقلاب و چرخش پارادایمی است. این چرخش بر پاشنه فناوری هوش مصنوعی در حال وقوع است.

نشانه‌های این چرخش استراتژیک از زمان ورود گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در زندگی بشری و تبدیل شدن آن به یک عادت همیشگی و حتی سبک زندگی قابل ردیابی است، اما آنچه این عرصه را برای کسب و کار به یک چالش جدی در آینده نه چندان دور بدل می‌سازد، ناهماهنگی و عدم وجود چابکی لازم برای همگام شدن با سرعت شتابنده این تغییرات است.

پیش از این دست یافتن به اطلاعات، نقطه قوت و حتی گاهی مزیت رقابتی یک شرکت محسوب می‌شد، اما امروزه روزانه حجم عظیمی از داده در شبکه‌های مجازی و اجتماعی توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود و به عقیده اینجانب آنچه در آینده می‌تواند به عنوان شایستگی کلیدی شرط بقای کسب و کار در عرصه رقابت فزاینده باشد، مدیریت این کلان داده‌هاست.

در واقع از طریق تجزیه و تحلیل کلان داده‌ها تشخیص ترجیحات مشتریان کار بسیار آسانی است که با هزینه بهینه، استراتژی‌های آتی کسب و کار را مشخص می‌کند و برنامه ریزی برای محتوای تولیدی و رسانه‌های انتخابی با توجه به پرسونای مشتری را سهل‌تر از گذشته کرده است.

در حقیقت فناوری در این بخش در خدمت کسب و کار است تا به مدیریت هزینه بپردازد. در سال گذشته نیز روابط عمومی بیمه رازی از طریق تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی به صورت هدفمند به شناسائی مخاطبان و طراحی محتوای مطلوب آن‎ها به آمار ۸۰۰ میلیون بار بازدید دست یافت که رکورد توجه انتخابی را به همراه داشت.

در دنیای نوین روابط عمومی، برقراری تعاملات هوشمند از طریق رابطه انسان- ماشین مبتنی بر هوش مصنوعی و ماشین‌های یادگیرنده از اهمیت بسیاری برخوردار است. به طور مثال رابط کاربری هوشمند IUIs محلی برای مواجهه کاربران با فناوری‌های نوین است که موقعیت مدیران آینده روابط عمومی را در مدیریت چگونگی تعاملات با شبکه دینفعان خود تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی به نظر اینجانب طراحی رابط کاربری از الزامات روابط عمومی در مدیریت دیجیتالی آینده نه چندان دور به حساب می‌آید، چرا که از طریق این مهم، تجربه کاربر بهبود خواهد یافت که بیشترین تاثیر خود را بر عملکرد سازمان دارد.

صد البته در این مسیر نیز بیمه رازی گام‌هایی برداشته و تلاش کرده است تا با بهبود رابط کابری خود و تناسب آن با هویت برند، تجربه کاربرانی که با سامانه‌های این شرکت در ارتباط هستند را بهبود ببخشد که خروجی آن نیز در میزان افرادی که به تعامل با بیمه رازی از طریق فضای دیجیتالی پرداخته‌اند، مشهود است.

اینجانب معتقدم آینده متعلق به افرادی است که نبض تغییرات فناوری را در دست دارند و همراه با این تغییرات به استقبال چرخش استراتژیک صنایع در عصر دیجیتالی شدن می‌روند.

هوش مصنوعی برای آینده صنایع از جمله بیمه و به تبع آن دوایر سازمانی مانند روابط عمومی، نه یک هزینه که سرمایه‌گذاری امن برای رهبری بازار است. افق دید شرکت بیمه رازی نیز مبتنی بر بینش عالمانه در زمینه این تغییرات و همگامی با آن است.

اسلامی فرد، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی در کنفرانس فوق و همچنین اولین جشنواره ملی مردم داری جایزه برتر را کسب کرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
واکسیناسیون عمومی علیه HPV ضروری است؟ واکسیناسیون عمومی علیه HPV ضروری است؟
اخیرا در برخی صفحات مجازی افراد تشویق به دریافت واکسن HPV می‌شوند؛ اظهاراتی که در برخی مواقع غیر علمی و نادرست هستند
درمان پف زیر چشم چیست درمان پف زیر چشم چیست
پف زیر چشم واقعا آزاردهنده است و ظاهر فرد مبتلا را خسته و پیر نشان می‌دهد. اما چگونه می‌توان از شر آن خلاص شد؟
روایت راننده بی ام و از زورگیری در روز روشن روایت راننده بی ام و از زورگیری در روز روشن
ویدیویی از زورگیری از راننده بی ام و آی ۸ در ترافیک روی یکی از پل پارک وی منتشر شده بود و حالا راننده این خودرو توضیحاتی درباره زورگیری ساعت ۱۵ روی این پل و خساراتی که به خودرویش وارد شده، داده است.
در بعضی مواقع بهترین کار سکوت است در بعضی مواقع بهترین کار سکوت است
گاهی اوقات، قدرتمندترین کاری که می‌توانید انجام دهید سکوت کردن است.
بیماری پوستی دیوید بکام چیست؟! بیماری پوستی دیوید بکام چیست؟!
طبق گزارش رسانه آمریکایی ال فوتبولرو، دیوید بکام به بیماری پوستی آتوپیک مبتلا شده است.
رئیس‌جمهور چند ساعت در روز کار می‌کند؟ رئیس‌جمهور چند ساعت در روز کار می‌کند؟
رئیس جمهور در روز بیش از ۱۵ ساعت کار می‌کنند
گروگانگیری مرد ثروتمند افغانستانی در تهران گروگانگیری مرد ثروتمند افغانستانی در تهران
حالی که متهم راز گروگانگیری میلیاردی را برملا کرده و پلیس در جست‌وجوی گروگان بود، مرد تاجر که از سوی همدستان متهم رها شده بود، نزد پلیس رفت و راز ربودنش را فاش کرد.
برگزیده
نرخ بهره بین بانکی رشد کرد نرخ بهره بین بانکی رشد کرد
بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته آخر آبان ماه، با افزایش ۰.۶ درصدی به بالاترین میزان خود از ابتدای سال جاری تا امروز رسید.
۶۴۰۰ عضو هیات مدیره زیر بلیط دولت ۶۴۰۰ عضو هیات مدیره زیر بلیط دولت
در جریان ارایه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲، رییس کل دیوان محاسبات، اعلام کرد از مجموع ردیف‌هایی که نمایندگان به عنوان منابع عمومی بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب کردند رقمی بالغ بر ۳۵۰ همت محقق نشده است.
باخت خودروهای الکتریکی مرسدس بنز به چینی‌ها باخت خودروهای الکتریکی مرسدس بنز به چینی‌ها
مرسدس بنز با توجه به رقابت شدید رقبای ارزان‌تر ساخت چین، با افت فروش خودروهای الکتریکی مواجه شده است.
صفحه خبر بالای تصاویر