کد خبر: ۴۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

شریف: با اصولگرایان دشمن نیستیم و رقیب سیاسی هستیم

مجمع سالیانه حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران در فارس با حضور دبیرکل این تشکیلات سیاسی و رئیس جبهه اصلاحات فارس، دبیر نمایندگان ادوار مجلس و جمعی دیگر از دبیران احزاب سیاسی و فعالان اصلاح‌طلب و اهالی رسانه برگزار شد
شریف: با اصولگرایان دشمن نیستیم و رقیب سیاسی هستیم

مخاطب۲۴- اسفندیار دهقان‌ناصرآبادی، دبیر حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران در فارس ابتدای این نشست ضمن تشریح عملکرد این تشکل سیاسی با تاکید بر اینکه فعالیت حزبی نیازمند تشویق و همراهی است، گفت: افراد موثری در فضای سیاسی از طیف اصلاح‌طلبان در جامعه نقش‌آفرین هستند که بایستی در ادامه به صورت ساختارمند این فعالیت‌ها را ادامه داد
وی با اشاره به اینکه شروع دولت چهاردهم آغازگر فصل جدیدی در مناسبات سیاسی ایران است، افزود: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به اقلیم کردستان عراق شاهد بودیم که با چه استقبال حیرت‌انگیزی به میزبانی دکتر پزشکیان پرداختند و رسانه‌ها در پوشش این دیدار‌ها تمرکز قابل توجهی داشتند.

دهقان‌ناصرآبادی در رابطه با فعالیت دو ساله حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران در این استان را مستمر معرفی کرد و از فعالیت‌های جدید در همراهی با دولت چهاردهم خبر داد و گفت: کارگروه‌های تخصصی متعددی در این سال‌ها تشکیل شده است که همگی در خدمت دولت جدید و سایر زمینه‌های فعالیتی قرار خواهد گرفت تا در مسیر پیشرفت کشور و استان سهیم باشیم.

احمدرضا دستغیب، نماینده اسبق شیراز و زرقان و دبیر نمایندگان ادوار مجلس در فارس هم طی سخنرانی خود در این نشست با بیان اینکه انتخابات سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: میزان مشارکت این دوره از انتخابات زیر ۵۰ درصد بود که ۵۱ درصد رای ندادند و شاید این درصد قابل توجه نه آقای جلیلی و نه آقای پزشکیان و نه حتی فراتر را اصلا قبول نداشتند.
وی با اشاره به اینکه باید با عملکرد مدیریتی درست باید سعی کنیم میزان مشارکت در انتخابات آتی افزایش داشته باشد، ادامه داد: اگر دولت چهاردهم را حمایت نکنیم ممکن است میزان عدم مشارکت به جای افزایش با کاهش مواجه شود که این مسئله زمینه‌ساز نارضایتی بیشتر مردم می‌شود.

عضو جبهه اصلاحات در رابطه با چهره مردمی دکتر پزشکیان تاکید کرد و خواستار هرگونه قدیس‌سازی از وی در اذهان عمومی شد و گفت: هر مسئولی در کشور باید قابل نقد کردن و سئوال کردن باشند و پاسخگویی یک ضرورت است.

دستغیب با تاکید بر اینکه سطح مطالبات مردمی باید واقعی باشد، اظهار داشت: در زمان خلفا و امیرالمومنین هم مطالبه‌گری میشد و بدون هیچ مزاحمتی اعتراض و نظر مشورتی می‌دادند که البته باید مراقب باشیم که مطالبات دور از انتظار و غیرواقعی نباشد.

مسعود سپهر، رئیس جبهه اصلاحات فارس هم در این نشست سیاسی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی ما در کشور دموکراسی است، گفت: باید بتوانیم با یکدیگر حرف بزنیم و همدیگر را تحمل کنیم و قدرت را به صورت مسالمت‌آمیز و بر اساس خیر عمومی منتقل کنیم.
وی با اشاره به اهمیت فرآیند انتقال قدرت در کشور خواستار توجه جدی به قانون اساسی شد و اظهار داشت: از حدود ۱۲۰ سال پیش ما قانون اساسی داشتیم که در آسیا و خاورمیانه این موضوع منحصربه‌فرد ایران بود، اما اکنون شاهد این هستیم که جرائم سیاسی و مطبوعاتی که باید در دادگاه علنی و با حضور هیأت منصفه باشد افرادی مانند آقای تاجزاده را محکوم می‌کنیم و در اینجا باید پرسید پس تکلیف قانون اساسی چه می‌شود؟

این عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه تنها قدرت است که می‌تواند قدرت را متوقف کند، افزود: باید همبستگی وجود داشته باشد تا بتوانیم به میثاق‌ها و حقوق خود برسیم و همبستگی را می‌توان حزب‌گرایی تعریف کرد که البته تعدد احزاب می‌تواند باعث تفرقه یا اینکه با وحدت در کثرت زمینه‌ساز افزایش قدرت و اصلاحات تدریجی باشد.

سپهر در پایان از عملکرد استاندار فعلی فارس به شدت گلایه کرد و اقدامات انجام گرفته را ضعیف برشمرد.

احمد شریف، دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران هم سخنران نهایی و ویژه این نشست بود که به تشریح اهداف و نحوه شکل‌گیری این تشکیلات سیاسی پرداخت و گفت: ماهیت این حزب اصلاح‌طلبی است که با حضور در شورا‌های هماهنگی اصلاح‌طلبان و عضویت در جبهه اصلاحات در انتخابات اخیر هم حامی دولت چهاردهم و پیروز فعالیت داشت.
وی با اشاره به اینکه با اصولگرایان دشمن نیستیم و رقیب سیاسی هستیم، افزود: برخی از رقبای ما فکر می‌کنند که در ساختار نظام و منافع ملی حرکت نمی‌کنیم، اما در انتخابات مشخص شد حرکت ما درست بوده و نقش‌آفرین شدیم و در ادامه هم به همین شکل خواهد بود.

این چهره شاخص سیاسی کشور با گلایه از شایعات مطرح شده اخیر در رابطه با امضاء نکردن میثاق‌نامه جبهه اصلاحات از سوی رئیس‌جمهور فعلی آن را از اساس کذب دانست و گفت: متأسفانه اینگونه ادعا‌ها با هدف ایجاد اختلاف مطرح می‌شود و قراری بر امضای کتبی میثاق‌نامه نبوده، اما دکتر پزشکیان مفاد این موضوع را پذیرفته بودند و بعد در جبهه اصلاحات حضور یافتند.
شریف از ایجاد ساختار منسجم جبهه اصلاحات در سطح ملی و محلی خبر داد و اعلام کرد: برنامه‌ها و راهبرد‌های این جبهه با هدف کمک به دولت و عملکرد‌های پیش‌رو خواهد بود تا بتوانیم در جایگاه‌های دیگر مدیریتی مانند شورا‌ها و مجلس هم شاهد اتفاقاتی خوشایند مردم باشیم.

وی در پایان به عملکرد مدیریت شهری تهران و پایتخت سیاسی ایران نقد وارد کرد و خاطرنشان داشت: منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر تهران با آرای حداقلی انتخاب شدند که وضعیت امروز این شهر و عملکرد شهرداری موید این مهم است و نقد ما هم باید برای ارتقاء عملکرد‌ها باشد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
انقراض پرندگان به دست انسان‌ها انقراض پرندگان به دست انسان‌ها
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که فعالیت‌های انسانی در سال‌های اخیر باعث انقراض دست‌کم ۶۰۰ گونه از پرندنگان شده است.
مادرانه‌های «مهشاد» برای بچه یوزپلنگ‌ها مادرانه‌های «مهشاد» برای بچه یوزپلنگ‌ها
بهار ۱۴۰۳ بود که تصاویر «مهشاد» و چهار توله‌اش در پارک ملی توران استان سمنان پویایی جمعیت این گونه ارزشمند را نوید داد. مشاهده دوباره این خانواده پنج نفره در پاییز ۱۴۰۳ هر گونه نگرانی‌ را بابت سلامت این خانواده از بین برد و اهمیت مساله ارتقای امنیت غذایی و قلمرویی برای دفع رفع خطر انقراض این گونه را دوچندان کرد.
به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ رسید به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ رسید
این به‌روز‌رسانی واتس‌اپ، علاوه بر پس‌زمینه‌ها، فیلتر‌های جدیدی را شامل می‌شود که می‌توانید روی تصویر خود استفاده کنید و به‌عنوان مثال، این امکان را فراهم می‌کند که تصویر سیاه‌و‌سفید شود.
اجرای آهنگ سیاوش قمیشی توسط مجری صداوسیما اجرای آهنگ سیاوش قمیشی توسط مجری صداوسیما
در این ویدیو که پربازدید شده است پیمان طالبی به نحوی عالی آهنگ «فرنگیس» سیاوش قمیشی را می‌خواند که حاضران در سالن را به وجد می‌آورد و با او هم‌سرایی می‌کنند.
۸ سریال جذاب و متفاوت کره‌ای با موضوع مقاومت ۸ سریال جذاب و متفاوت کره‌ای با موضوع مقاومت
در اینجا فهرستی از بهترین سریال‌های کره‌ای را ملاحظه می‌کنید که داستان آن‌ها در دوران اشغال کره توسط ژاپن در ابتدای قرن بیستم اتفاق می‌افتد؛ سریال‌هایی که با وجود مضامین متنوع عاشقانه، فانتزی یا مهیج، در یک موضوع با هم اشتراک دارند و آن هم مضمون مقاومت علیه اشغالگران است.
رشد گیاهان به کمک موسیقی بهتر می‌شود؟ رشد گیاهان به کمک موسیقی بهتر می‌شود؟
یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد صدا ممکن است فعالیت قارچ‌های تقویت‌کننده گیاهان را افزایش دهد.
خواب عجیب ناصرالدین‌شاه پیش از قتلش چه بود؟ خواب عجیب ناصرالدین‌شاه پیش از قتلش چه بود؟
«ماجرا آن‌طور‌ها که مردم شایع کرده‌اند، نیست. او در مسافرت جاجرود خواب عجیبی دید که بسیار ناراحت شد. فکر نمی‌کنم تا امروز کسی از این خواب آن‌طور که اتفاق افتاد، اطلاع داشته باشد.»
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد
صفحه خبر بالای تصاویر