کد خبر: ۴۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

محمدرضا عارف: مردم به نظام حکمرانی چک سفید امضا نداده‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مهم دانستن عدم شرکت بخش قابل توجه‌ای از مردم در انتخابات، تاکید کرد: اگر نظام حکمرانی به مطالبات مردمی که در انتخابات شرکت نکردند بی‌توجه باشد شرایط بسیار سختی برای حفظ سرمایه اجتماعی نظام خواهیم داشت.
محمدرضا عارف: مردم به نظام حکمرانی چک سفید امضا نداده‌اند

مخاطب۲۴- رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مردم به جریانات سیاسی و نظام حکمرانی چک سفید امضا نداده‌اند و معتقدم مردم یک بار دیگر به جریان اصلاحات فرصت پوست اندازی داده‌اند و همینطور به نظام سیاسی اعتماد کردند که کارآمدی خود را نشان دهند، تاکید کرد:همه کسانی که دل در گرو منافع ملی دارند باید به دکتر پزشکیان بدون هیچگونه سهم خواهی کمک کنند و با شناختی که از روش و منش تعاملی ایشان دارم هر آنچه که در انتخابات بیان کرده است از روی صداقت، اعتقاد قلبی ونیت پاک ایشان بوده است و مطمئنا برای اجرایی شدن آن‌ها تلاش خواهد کرد.

دکتر محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه این نهاد آموزشی در کشور گفت:دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است و مسئولیت مهمی بر عهده این دانشگاه در جهت توسعه و پیشرفت کشور است و تشکل‌های دانشجویی بویژه انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف قبل و بعد از انقلاب نقش مهمی در تحولات دانشگاهی داشتند و با افتخار خود را فردی از این تشکل باسابقه دانشجویی می‌دانم.

وی با اشاره به شرایط جدید کشور بواسطه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، تصریح کرد: به نظر می‌رسد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شکل گیری یک فضای وفاق و همدلی در کشور است و باید شرایط فعلی را حفظ کرد. مردم حوصله کشمکش‌های بیهوده جناحی را ندارند و از مسئولان انتطار حل مشکلات بویژه مسائل معیشتی را دارند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مهم دانستن عدم شرکت بخش قابل توجه‌ای از مردم در انتخابات، تاکید کرد: اگر نظام حکمرانی به مطالبات مردمی که در انتخابات شرکت نکردند بی‌توجه باشد شرایط بسیار سختی برای حفظ سرمایه اجتماعی نظام خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید

وی بر ضرورت پیشگامی جوامع دانشگاهی در آسیب شناسی عدم شرکت بیش از نیمی از واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: مردم به جریانات سیاسی و نظام حکمرانی چک سفید امضا نداده‌اند و معتقدم مردم یک بار دیگر به جریان اصلاحات فرصت پوست اندازی داده‌اند و همینطور به نظام سیاسی اعتماد کردند که کارآمدی خود را نشان دهند و این فرصتی است که جریانات سیاسی و نظام حکمرانی باید از آن به نحو شایسته به نفع مردم استفاده کنندتا شاهد مشارکت بیشتر مردم در رویداد‌های سیاسی مهم بعدی باشیم.

عارف با بیان اینکه دکتر پزشکیان به خوبی توانست در کارزار انتخابات گفتمان اصلاحات را نمایندگی کند، گفت: همه کسانی که دل در گرو منافع ملی دارند باید به دکتر پزشکیان بدون هیچگونه سهم خواهی کمک کنند و با شناختی که از روش و منش تعاملی ایشان دارم هر آنچه که در انتخابات بیان کرده است از روی صداقت، اعتقاد قلبی ونیت پاک ایشان بوده است و مطمئنا برای اجرایی شدن آن‌ها تلاش خواهد کرد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه هیچکس نسبت به شجاعت و توانمندی دکتر پزشکیان شکی ندارد، گفت: متاسفانه در تربیت نیروی انسانی غفلت کردیم و بعضا روحیه انحصارگرایی که در بین هم نسلان ما وجود دارد اجازه رشد به جوانان کارآمد داده نشد و برای اینکه سرمایه اجتماعی از کشور خارج نشود باید یکی از اهداف اولیه دولت جدید حفظ و ارتقا نیروی انسانی کارآمد باشد.

وی همچنین با تقدیر از بیانات دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید از این همراهی حداکثری ارکان نظام با رئیس‌جمهور منتخب با استفاده از نیرو‌های کارآمد، متخصص و وفادار واقعی به گفتمان رئیس‌جمهور منتخب در جهت تحقق وعده‌های داده شده بهره لازم را برد. البته باید توجه داشت وعده‌های ناشدنی به مردم داده نشود و از فضای بوجود آمده باید در خدمت به ملت ایران حداکثر استفاده را کرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار تعدادی از اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بر ضرورت نقش آفرینی موثر دکتر عارف در دولت جدید تاکید کردند.

برچسب ها: محمدرضا عارف
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟ قصه دردناک چادرنشینی هنرمند دهه ۶۰چیست؟
این بازیگر طی سه ماه گذشته تلاش کرده است تا از طریق وام و کمک‌های مختلف، مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ای را تأمین کند، اما موفق به تأمین این مبلغ نشد.
آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران آینده صندوق‌های بازنشستگی در ایران
فاصله سن بازنشستگی تا امید به زندگی در ۷۰ سال گذشته کاملا صعودی بوده است. به طوری که در سال ۱۳۳۰ امید به زندگی ایرانیان ۴۶ سال بوده و سن بازنشستگی به طور متوسط ۵۶ سال ثبت شده است.
حقایقی درباره سریال اوشین حقایقی درباره سریال اوشین
بعد از پخش سریال «سال‌های دور از خانه» که در ایران به اوشین معروف شده بود، صحبت‌های زیادی درباره سانسور این مجموعه و در نتیجه عوض شدن قصه‌اش مطرح شد؛ ترانه علیدوستی، اما در این‌باره توضیحات جالبی داده است.
برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟ برای تغذیه ۶۰ سالگی خود فکری کرده اید؟
یک متخصص تغذیه مطرح کرد: بهتر است افراد مسن روزی سه تا پنج بار در وعده‌های کوچک غذا بخورند و پرخوری نکنند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد