کد خبر: ۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
باهچه شهیر (باغچه شهیر) با وسعت تقریبی ۵ کیلومترمربع، یکی از محله های هشتگانه شهرستان باشاک شهیر می باشد

به گزارش سرویس گردشگری مخاطب ۲۴، باهچه شهیر استانبول محله باهچه شهیر (باغچه شهیر) با وسعت تقریبی ۵ کیلومترمربع، یکی از محله‌های هشتگانه شهرستان باشاک شهیر می‌باشد که در منطقه شمال غرب قسمت اروپایی استانبول واقع شده است و اتوبان شرق به غرب تم (TEM) از جنوب این محله زیبا می‌گذرد. محله باهچه شهیر (Bahçeşehir) که در گذشته یک مکان ییلاقی بود، اولین شهرک اقماری استانبول است که در سال ۱۹۹۴ پایه ریزی گردید. پلان شهری منطقه باهچه شهیر بر اساس الگوبرداری از شهرک‌های موجود قاره‌ی سبز و منازل به سبک ساختمان و ویلا‌های اروپایی، با رعایت استاندارد‌های جهانی ساخته شده اند.اشهر باهچه شهیر، از جنوب ۱۲ کیلومتر با دریای مرمره و از شمال ۳۰ کیلومتر با دریای سیاه فاصله دارد.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

طول عمر متوسط خانه‌های این منطقه ۱۵ سال می‌باشد. اکثر ساکنان این محله شهروندان ترک، و اقلیت مهاجرین آن از اروپای شرقی، اعراب و ایرانی‌ها می‌باشند. فاصله ۳۰ کیلومتری با مرکز شهر استانبول (تاکسیم) نیز منجر به ترافیک کم، آب و هوای تمیز و مهاجر کمتر شده است. توصیه میکنیم؛ چنانچه قصد اخذ اقامت در ترکیه را دارید، با خرید ملک و آپارتمان در باغچه شهیر با خیالی آسوده و راحت برای آینده خود برنامه ریزی کنید. راه‌های ارتباطی و توسعه شهری باهچه شهیر

 

 


باهچه شهیر دسترسی به مترو استانبول را ندارد، اما بزودی ایستگاه قطار شهری در این منطقه آغاز به فعالیت خواهد کرد. اتوبوس‌های دو طبقه مربوط به سامانه اتوبوسرانی داخل شهری استانبول، به سه منطقه مهم استانبول شامل باکرکوی، میدان تکسیم (Taksim) که مهم‌ترین و مرکزی‌ترین قسمت استانبول می‌باشد و همچنین منطقه مجیدیه کوی که قطب اقتصادی و تجاری استانبول اروپاییست، سرویس دهی می‌نمایند.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه



به دلیل نزدیک بودن به پروژه‌های بزرگی چون، کانال استانبول (Kanal Istanbul) و فرودگاه جدید استانبول، ارزش اقتصادی و جغرافیایی بسیار بزرگی نصیب این منطقه شده است. به لطف این پروژه ها، فرصتی عالی هم برای آن دسته از سرمایه گذارانی ایجاد شده که با خرید خانه در استانبول قصد حفظ و حتی ارتقای سرمایه خود را دارند. فضای سبز و معماری باهچه شهیر

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه


ویژگی دیگر این منطقه بافت خانه‌های ساخته شده آن است که با ترکیب زیبایی از خانه‌های ویلایی به همراه ساختمان‌های مسکونی بلند مرتبه با رنگ آمیزی، مصالح خاص و معماری خیره کننده، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌نماید. علاوه بر وجود فضای سبز بسیار زیبا به همراه بزرگترین دریاچه مصنوعی استانبول که در دل باهچه شهیر واقع شده، فضای سبز زیاد بین خانه‌ها بر زیبایی آن تاثیر بسزایی گذاشته است.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

 


سبک خانه‌های ویلایی این منطقه از خانه‌های یونانی و ایتالیایی الگوبرداری شده اند و برخلاف دیگر محله‌های استانبول که خانه‌ها بصورت متراکم و کنار هم قرار گرفته اند، فقر زیاد فضای سبز و همچنین نبود مکان پارک برای خودروها، هر مجتمع برای خود فضای سبز دلنشین به همراه استخر‌های روباز و فضای ورزشی اختصاصی و پارکینیگ به تعداد واحد‌ها را دارا می‌باشد. پارک سرسبز گولت به همراه حیوانات اهلی آن، مکان‌های مناسب برای گذراندن اوقات فراغت، ورزش و تفریح فرزندان، این پارک را منحصر به فرد کرده است. مراکز درمانی در باهچه شهیر

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه


در مرکز شهرستان باشاک شهیر، مراحل ساخت دومین بیمارستان شهر استانبول که در ترکیه به شهیر هاستانلری (Şehir Hastaneleri) معروف بوده، مراحل پایانی خود را سپری می‌کند که این مرکز جزو بزرگترین مجتمع‌های درمانی در اروپا به شمار خواهد رفت. حزب حاکم در ترکیه با ساخت اینگونه مراکز درمانی عظیم به دنبال جذب گردشگران در حوزه سلامت در کنار افزایش شمار گردشگران استانبول می‌باشد.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه



در خود محله باهچه شهیر، مراکز درمانی و بهداشتی خصوصی، اورژانس و داروخانه‌های مختلف، نیاز ساکنین این منطقه را به دریافت خدمات درمانی مطلوب مرتفع ساخته است. همچنین بیمارستان دولتی کانونی سلطان سلیمان در منطقه هالکالی در فاصله ۵ کیلومتری از باهچه شهیر، یکی از بهترین بیمارستان‌های غرب استانبول می‌باشد.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

مراکز تحصیلی در باهچه شهیر

یکی از شعب باهچه شهیر کالج که یکی از خوشنام‌ترین و معتبرترین موسسات تحصیلی خصوصی در ترکیه و دنیاست، در منطقه باهچه شهیر قرار دارد که دارای مقاطع دبستان و راهنمایی می‌باشد. مدارس و کالج‌های مختلفی نیز متناسب با رده‌های سنی از دبستان تا دبیرستان برای ادامه تحصیل موجود است.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه



این کالج‌ها دارای کلاس‌های چند زبانه ترکی استانبولی، انگلیسی و آلمانی بوده و نگرانی‌های والدین اتباع خارجی برای تحصیل فرزندانشان به زبان دیگر را تا حد زیادی رفع نموده اند. همچنین مهدکودک و پیش دبستانی‌های گوناگونی برای کسب مهارت‌های اولیه زندگی و تحصیلی کودکان شما خدمت رسانی می‌کنند.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

 

فضا‌های ورزشی باهچه شهیر

وجود باشگاه‌های ورزشی مجهز در نقاط مختلف باهچه شهیر، شور و حال مضاعف ورزشی ایجاد نموده تا حدی که اکثر این باشگاه‌ها بصورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات می‌باشند. باشگاه تنیس باهچه شهیر یکی از معروف‌ترین باشگاه‌های استانبول است که دارای زمین‌های متعدد تنیس برای علاقمند به این رشته ورزشی پرطرفدار می‌باشد.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه



علاوه بر این مراکز ورزشی، امکانات ورزشی مختلفی در داخل خود مجتمع‌های مسکونی وجود دارد و تا حد زیادی جوابگوی علاقمندان به ورزش می‌باشند. این امکانات برای هر مجتمع متفاوت بوده، ولی در حالت کلی شامل استخر روباز و سربسته، سالن بدنسازی، زمین تنیس، زمین بسکتبال، فوتبال، حمام ترک و انواع سونا می‌باشند

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

 

. مراکز خرید باهچه شهیر

مرکز خرید کوچک و لوکس پرستیژ (Prestige Mall) در محله‌ی باهچه شهیر واقع شده است و چسبیده به محله‌ی باهچه شهیر، در محله‌ی اسن کنت که در شهرستان اسن یورت (Esenyurt) واقع شده است، مرکز خرید بزرگ دیگری به نام آکباتی (Akbatı Alışveriş & Yaşam Merkezi)، به فاصله‌ی پنج دقیقه (۲ کیلومتر) از مرکز باهچه شهیر قرار گرفته است که همه روزه سرویس‌های رایگان در سطح محله، افراد را به این مرکز خرید برای تهیه مایحتاج، لوازم خانه، البسه و پوشاک، سینما و … رسانده و مجددا با همین سرویس به محل زندگی خود باز می‌گردند.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه



علاوه بر این، سرویس‌های دیگر مراکز خرید، از جمله مرکز خرید مال آو استانبول (Mall of Istanbul) و توریوم (Torium AVM) همه روزه از مبدا مشخص و طی بازه‌های زمانی معلوم اقدام به حمل و نقل اهالی این محله به این مراکز خرید بزرگ استانبول کرده تا هم نیاز‌های خاص افراد تامین گردد و هم به رونق مراکز خرید افزوده گردد. باهچه شهیر هم به مانند سایر محله‌های دیگر استانبول دارای یک هفته بازار مدرن و مسقف در سه طبقه می‌باشد. طبقه زیرین پارکینگ، طبقه همکف، مخصوص خرید پوشاک و طبقه اول مخصوص ارائه سبزیجات، میوه و مواد خوراکی می‌باشد. این هفته بازار دارای سرویس رایگان و در روز‌های شنبه و سه شنبه فعالیت می‌کند. باهچه شهیر در منطقه‌ی تراکیا، شمال غرب قسمت اروپایی استانبول و نزدیک به دریاچه‌ی طبیعی کوچوک چکمجه، واقع شده است.

 

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

آشنایی با باهچه شهیر ترکیه

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.