کد خبر: ۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
تهران با داشتن کاخ‌موزه‌های قدیمی دوستداران تاریخ را راضی می‌کند، و با وجود پارک‌ها و تفریح‌گاه‌های جذاب و متنوع دوستداران پیک‌نیک و گردش را به خود جذب می کند.

سفر به تهران – قسمت اول (غرب تهران)

تهران پایتخت کشورمان,  بزرگ‌ترین شهر ایران است. آب و هوای تهران متعدل است.

تهران با داشتن کاخ‌موزه‌های قدیمی دوستداران تاریخ را راضی می‌کند، و با وجود پارک‌ها و تفریح‌گاه‌های جذاب و متنوع دوستداران پیک‌نیک و گردش را به خود جذب می کند.

ما در این نوشته سعی در معرفی غرب تهران و امکان دیدنی آن داریم

رفت و آمد

مانند دیگر منطقه‌های تهران، در غرب هم می‌توانید با اتوبوس‌های خطی، مترو، تاکسی خطی و تاکسی گردشی سفر درون‌شهری داشته باشید. از میدان آزادی برای شرق تهران اتوبوس سامانه تندرو یا BRT در دسترس است.

مترو به‌اندازه‌ی مرکز شهر در غرب گسترده نشده، ولی در محدوده‌ی آزادی و البته صادقیه می‌توانید از مترو بهره ببرید.

جاذبه های گردشگری تهران / هتل‌های غرب تهران

در غرب تهران، هتل لوکس ۵ ستاره‌ اسپیناس پالاس واقع در سعادت‌آباد حدود شبی ۶۳۰ هزار تومان هزینه دارد. در مجموعه ورزشی آزادی، هتل آکادمی واقع شده با هزینه‌ی۲۶۰ هزار تومانی برای دو نفر و هتل المپیک با هزینه‌ی حدود ۳۵۰ هزار تومانی.

هتل اسپینانس پالاس
جاذبه های گردشگری تهران / مکان‌های دیدنی غرب تهران

میدان آزادی

اگر از فرودگاه مهر‌آباد وارد تهران شوید، نخستین بنایی که توجه شما را به‌خود جلب می‌کند، تصویری است که بارها در رسانه‌ها دیده‌ایم: میدان آزادی تهران.

 

این‌جا بزرگ‌ترین میدان شهر تهران است که در غرب و ورودی خیابان آزادی واقع شده است. میدان آزادی تهران با مساحت ۵۰ هزار مترمربع پس از میدان نقش جهان، بزرگ‌ترین میدان ایران به‌شمار می‌رود.

 

درون میدان باغچه‌های چمن‌کاری‌شده به‌شکل شش‌ضلعی طراحی شده که برج آزادی در مرکز آن می‌درخشد. نقشه‌ی میدان از سقف مسجد شیخ‌لطف‌الله اقتباس شده است. اما به‌جای یک دایره، با دو بخش از دو بیضی با کانون‌های متفاوت روبرو هستیم.

برج آزادی

برج آزادی معروف تهران در مرکز میدان آزادی قرار دارد. برج آزادی در زمان پهلوی دوم از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۰ ساخته شد. این بنا را که تا پیش از تولد برج میلاد، نماد شهر تهران بود، حسین امانت معمار ایرانی ساخت.

برج آزادی تهران

برج آزادی تهران
در محوطه زیرین برج، چند تالار نمایش،‌ کتابخانه، نگارخانه و موزه قرار گرفته است. برج آزادی دارای ۳ طبقه، ۴ آسانسور،‌ ۲ راه‌پله و ۲۸۶ پلکان است. ارتفاع آن از سطح زمین ۴۵ متر و از کف موزه ۵ متر است. قوس اصلی وسط برج نمادی از طاق کسری مربوط به دوره‌ی ساسانی است.

بخش بالایی برج برداشتی از بادگیرهای یزد را دارد. این برج پس از سال‌ها که از ساخت آن می‌گذرد هنوز زیبایی و استقامتی را دارا است که با هیچ نماد دیگری نمی‌توان آن را در تهران مقایسه کرد. این برج اگرچه در ظاهر همچون منومانی است که در نگاه اول به نظر نمی‌رسد کاربری ویژه‌ای داشته باشد ولی همان طور که گفته شد فضاهای کاربردی بسیاری دارد.

 

برج میلاد

برج میلاد تهران با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی در دنیا و نوزدهمین سازه‌ی بلند نامتکی در جهان است. برج میلاد را تقریبا از همه جای شهر می‌توانید ببینید.

 

با داشتن چنین مشخصاتی، عجیب نیست که جای برج آزادی را بگیرد و تلاش کند به نماد شهر تهران تبدیل شود. برج میلاد پس از ۱۱ سال زمان ساخت، در مهر ۱۳۸۷ افتتاح شد.

 

برج میلاد میان چهار بزرگراه اصلی تهران، همت، چمران، حکیم و شیخ فضل‌الله نوری قرار دارد.

برج میلاد با داشتن گالری، نمایشگاه، دلفیناریوم، سینما شش بعدی و رستوران انتخاب خوبی برای گردش است

 

 فرحزاد

روستای فرحزاد از بخش‌های خوش آب و هوای تهران بوده است. اکنون محله‌ی فرحزاد بخشی از محله‌های تهران شده است. فرحزاد در شمال غربی بین تجریش و کن قرار گرفته است. رستوران‌های فرحزاد حال و هوای خوبی دارند و انتخاب خوبی برای یک ناهار دورهمی هستند.

 

پارک ژوراسیک

نخستین پارک ژوراسیک ایران سال ۱۳۹۳ در سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود واقع در غرب تهران افتتاح شد. پارک ژوراسیک یا بوستان دایناسورهای متحرک، بوستان اموزشی و گردشگری است که به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان انتخابی هیجان‌انگیز است.

 

نمایش مجمسه‌ی متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه حال و هوای فیلم پارک ژوراسیک را زنده می‌کند. دایناسورها کاملا طبیعی طراحی شده‌اند، پلک می‌زنند و دست و پای آنها حرکت می‌کند.

پارک ژوراسیک

دریاچه چیتگر

دریاچه‌ی مصنوعی چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس در غرب تهران، در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته است. دریاچه خلیج‌فارس که از جاذبه‌های گردشگری تازه تهران است، از جنوب به آزادراه تهران- کرج و از شمال به بزرگراه همت راه دارد.

 

آب این دریاچه از رودخانه کن تامین می‌شود و چشم‌انداز زیبایی دارد.

 

بوستان جنگلی کوهسار

در محله‌ی شهران در شمال غرب شهر تهران، پارک کوهسار میزبان دوستداران طبیعت و البته علاقه‌مندان به ورزش‌های هوایی مانند پاراگلایدر و البته موتورسواری است. از اتوبان آبشناسان به بوستان کوهسار دسترسی دارید.

پارک کوهسار

باغ وحش ارم

تاریخچه‌ی اولین باغ وحش تهران به زمان ناصرالدین‌شاه برمی‌گردد. اما در حال حاضر باغ وحش ارم است که علاقه‌مندان به طبیعت و حیوانات را به‌سوی خود می‌کشاند. باغ‌وحش ارم که در ابتدای اتوبان تهران – کرج و نزدیک ایستگاه مترو اکباتان قرار گرفته، هم برای کودکان جذاب است و هم بزرگ‌ترها.

 

باغ وحش

 

جاذبه های گردشگری تهران / بازار و مرکز خرید در غرب تهران

گلدیس

یکی از مرکز خریدهای غرب تهران واقع در فلکه دوم صادقیه،‌ گلدیس است که شناخته شده است و خیلی‌ها دوست دارند از گلدیس خرید کنند.

 

مجتمع تجاری کوروش

مجتمع کوروش با معماری مدرن و مینیمال و پردیس سینمایی‌اش در بزرگراه ستاری قرار دارد. کوروش همه‌ی سن‌ها را راضی می‌کند.

 

شهربازی پاتوق بازی‌های کامپیوتری و تفریحی است. چندین رستوران، فست‌فود و هایپرمارکت دارد و انواع برندها و فروشگاه‌های دیگر حسابی شما را مشغول می‌کند. از سالن‌های سینما و نمایش کوروش به‌راحتی نگذرید.
مجتمع تجاری کوروش
گلستان

مرکز خرید گلستان در شهرک قدس یا شهرک غرب انتخاب خوبی برای پاساژگردی و خرید است. این‌جا از انواع پوشاک و لوازم جانبی تا عطر و اسباب‌بازی پیدا می‌شود.

 

ایران‌زمین

تا در حوالی شهرک قدس هستید، به مرکز خرید ایران زمین هم سر بزنید که در سه طبقه کالاهای خود را عرضه می‌کند. این مرکز خرید در خیابان ایران زمین قرار دارد.

تیراژه

در بزرگراه اشرفی اصفهانی مرکز خرید تیراژه قرار گرفته است. تیراژه علاوه بر داشتن چند طبقه فروشگاه، چندین رستوران و پارکینگ دارد.

 

اما به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ نباید شهربازی سرپوشیده‌ی تیراژه را از دست داد. بازی‌های جورواجور و جالب سرزمین عجایب، هم کودکان را هیجان‌زده می‌کند و هم بزرگسالان را. قطار، انواع چرخ و فلک، ماشین‌های پرنده، بازی‌های کامپیوتری،‌ بولینگ حرفه‌ای و کودکان، فوتبال‌دستی و اتاق ویژه‌ی تولد، گوشه‌ای از هیجان سرزمین عجایب است.

 

 

بازار نصر

بازار نصر در کوی نصر یکی از مرکز خریدهای پرطرفدار در محدوده‌ی غرب تهران است. این مرکز خرید محبوب به پاساژ گیشا یا کانال هم معروف است.

 مجتمع تجاری میلاد نور

میلاد نور واقع در شهرک غرب در ۱۱ طبقه طراحی شده که شامل ۳ طبقه پارکینگ، ۲ طبقه همکف و ۶ طبقه تجاری با نمای شیشه‌ای سبز رنگ است.

 

تعداد فروشگاه‌های این مرکز خرید بسیار است و کالاهایی که عرضه می‌کنند،‌ متنوع. در میلاد نور از لوازم خانگی و طلا تا پوشاک و لوازم جانبی پیدا می‌کنید. نگران خورد و خوراک هم نباشید که رستوران دارد. نشانی میلاد نور، میدان صنعت، بلوار فرحزادی است.

 

جاذبه های گردشگری تهران / پارک‌های غرب تهران

 

 بوستان گفتگو

در بوستان گفتگو تلاش شده سبک پارک‌سازی کشورهای دیگر به‌ویژه ایتالیا و انگلیس  شناسانده شود. در قسمت باغ ایتالیایی مجسمه‌ای از حضرت مریم (س) به عنوان نماد صلح و دوستی میان ملل مختلف نصب شده است که هدیه فرانکو شیروکی، هنرمند ایتالیایی است.

 

پارک گفتگو از غرب به کوی نصر یا گیشا راه دارد و از شرق به بزرگراه چمران می‌رسد. زمین بازی، زمین اسکیت،‌ خانه سلامت، رستوران و مسجد از امکانات پارک است.

 

پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی استان تهران است و ۹۵۰ هکتار زمین پردرخت دارد. هدف از برپا کردن پارک در این محدوده، بهره بردن از آغاز مسیر وزش باد غربی به‌سوی شهر و بالا بردن سطح اکسیژن تهران بوده است.

 

پارک چیتگر که در روزهای تعطیل شلوغ است، مسیر دوچرخه‌سواری و امکان اسکیت‌سواری دارد. ایستگاه مترو چیتگر و ایران‌خوردو که مقابل درهای ۵ و ۷ پارک هستند، دسترسی به چیتگر را ساده کرده‌اند.

 

 آبشار تهران

آبشار مصنوعی تهران از آن مکان‌هایی است که سکوت و هوای پاک و طبیعت را با هم دارد. آبشار تهران با الهام از باغ‌های سنتی ایرانی طبقه‌طبقه ساخته شده است.

 

بیشتر مصالح ساخت این پارک طبیعی و از سنگ و چوب است. طراحی آبشار تهران به‌ترتیبی است که در هر طبقه آلاچیق در نظر گرفته شده و همه‌ی مردم از هر سنی که باشند، می‌توانند تا بالاترین ارتفاع پارک کوهپیمایی کنند. آبشار تهران در بزرگراه همت غرب، بعد از جنت‌آباد واقع شده است.

 

بوستان نهج البلاغه

یکی از پارک‌های قشنگ غرب تهران بوستان نهج‌البلاغه است که میان بزرگراه‌های نیایش، همت و یادگار امام قرار گرفته است. این بوستان زیبا علاوه بر داشتن پارکینگ، آلاچیق و زمین بازی کودکان، یک بخش طبیعی دل‌انگیز دارد که آب حاصل از قنات در آن دیده می‌شود.

 

 پارک ارم

می‌دانید بزرگ‌ترین پارک ایران کجا است؟ پارک ارم تهران با مساحت حدود ۷۲ هکتار بزرگ‌ترین بوستان ایران به‌شمار می‌رود. این مجموعه واقع در ابتدای اتوبان تهران – کرج، ابتدای دهه‌ی ۱۳۵۰ توسط رحیم علی خرم تاسیس شد. پارک ارم دریاچه‌ی هشت هکتاری، سه شهربازی و باغ‌وحش ارم را در خود جای داده است.

 

جاذبه های گردشگری تهران / کاخ و موزه‌های غرب تهران

موزه آزادی

همان طور که از نامش پیدا است، موزه‌ی آزادی در برج آزادی قرار دارد. در این موزه اشیای مخلتفی از دوره‌‌ی پیش از میلاد مانند هخامنشی، اشکانی و ساسانی، همچنین از دوره‌های اسلامی، تابلوهای نقاشی و فرش به نمایش در آمده است.

 

 موزه‌ی بوستان جنگلی پردیسان

پردیسان از شمال به بزرگراه همت و از جنوب به بزرگراه حکیم و مرزداران می‌رسد. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی-جنوبی، پردیسان را به دو بخش جدا می‌کند که برای پیوند آنها پل در نظر گرفته شده است.

 

به دلیل دسترسی ساده از چند بزرگراه به پارک پردیسان، استقبال عمومی از پارک زیاد است و افراد زیادی مایلند اوقات فراغت خود را در پردیسان سپری کنند. این پارک بدون دخانیات،‌ باوجود فضای بازی که دارد، میزبان علاقه‌مندان به بادبادک بازی هم هست.

 

اما موزه‌های بوستان پردیسان را نباید از دست داد. موزه تنوع‌زیستی و موزه آب در این پارک قرار دارند. در موزه‌ی تنوع زیستی پردیسان انواع حشرات و حیوانات تاکسیدرمی شده و گاهی زنده به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

 

جاذبه های گردشگری تهران / رستوران‌های غرب تهران

رستوران برج میلاد بزرگ‌ترین رستوران گردان دنیا است و یکی از گران‌ترین رستوران‌های تهران. برای یک وعده غذا در رستوران گردان برج میلاد حدود ۱۶۰ هزار تومان هزینه می‌کنید.

 

رستوران و کافی‌شاپ نارنجستان در بالاترین طبقه برج سرو واقع در سعادت‌آباد، خیابان سرو غربی قرار گرفته است. نارنجستان در فضایی لوکس انواع غذاهای فرنگی و دریایی را سرو می‌کند.

 

گزینه‌های کمی ازران‌تر هم وجود دارد. رستوران مروارید در بلوار مرزاداران علاوه بر غذاهای ایرانی، استیک، ماهی و سالاد بار دارد. رستوران رنسانس در بلوار دادمان شهرک غرب علاوه بر منوی جذابش، صبحانه هم سرو می‌کند و رستوران سنتی شب‌های سرو در چهارراه سرو، انواع کباب و غذاهای ایرانی دارد.

باغچه رستوران‌های فرحزاد را هم نباید از یاد برد. رستوران بهشت در بلوار فرحزادی و رستوران آبشار نزدیک کوچه‌ی آبشار هستند. اگر اهل فست‌فود باشید، فایوگایز واقع در سعادت‌آباد، بالاتر از میدان سرو و آفرودبرگر را در خیابان سرو غربی پیشنهاد می‌کنیم. پرشین باربیکیو در خیابان سرو غربی از دیگر گزینه‌های غرب تهران هستند. میانگین هزینه‌ غذا در رستوران‌های لوکس ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و در فست‌فودها ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

شما می توانید تورهای تهران گردی را جهت بازدید از جاذبه های گردشگری تهران  از سایت تخفیف سنتر خرید نمائید.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.