به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، توانمندیهای صادراتی فناوران فعال در شرکتهای دانشبنیان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.
این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازارهای بینالمللی و معرفی توانمندیهای صادراتی صنایع ایران برگزار میشود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم میکند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بینالمللی معرفی کنند و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.
در این راستا داوود ادیب، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران مطرح نمود: خوشبختانه در بازدیدهایی که در دو روز اول نمایشگاه صورت پذیرفت به اذعان شرکتهای فناور حاضر در سالن آیهیت «IHITT» تجار و بازرگانان کشورهای مختلف از جمله، سوریه، عربستان، ترکیه، روسیه، سریلانکا، مونتهنگرو، اندونزی، امارات، تانزانیا و دهها کشور دیگر که در راس این هیاتها از مقامات دولتی این کشورها از جمله وزیر تجارت تانزانیا، رییس سازمان توسعه تجارت تانزانیا، قائم مقام وزیر صنعت و فناوریهای پیشرفته امارات، معاون وزیر صنایع قطر، رییس اتاق بازرگانی ترکیه، وزیر حمل و نقل کوبا و بسیاری از مقامات مرتبط دیگر که از نمایشگاه بازدید داشتند، از پیشرفتهای اتفاقافتاده در ایران با وجود شدیدترین تحریمها، متحیر شده و فعالیت تولیدکنندگان داخلی ایرانی را تحسین کردند.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بازرگانان خارجی که به ایران آمدند و جلسات متعددی را با تولیدکنندگان صنایع مختلف داشتهاند، اعتقادشان بر این بود که وارد یک کشور قدرتمند با فناوریهای بالا شده اند و در بازدیدهایی هم که وزرای کشورهای مختلف از توانمندیهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اعضای اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران صورت پذیرفت، این نگاه تعجب آمیز و مثبت کاملا آشکار بود و به نظر میرسد که با استقبالی که در این دوره از نمایشگاههای اکسپو از محصولات ایرانی توسط برخی از کشورها صورت پذیرفت، لازم است که در مقاصد صادراتی تجدید نظرهایی صورت پذیرفته و همچنین با حمایت دولتمردان، اولویت اول مذاکرات صادراتی را از بازرگان محور به سیاسی محور تبدیل داده و راهبردهای جدیدی را در صادرات محصولات خود به کشورهای هدف داشته باشیم.