کد خبر: ۲۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
پرسپولیس در فیفادی پیش رو کمترین نماینده را در مقایسه با لیست‌های پیشین تیم ملی دارد.

مخاطب ۲۴- ر ادامه برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور قدرتمندانه در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ قطر، امیر قلعه‌نویی تیمش را به تورنمنت چهارجانبه اردن خواهد برد که سه تیم قطر، اردن و عراق هم در آن حضور دارند.
بنا به تصمیم سرمربی تیم ملی فوتبال ٢٣ بازیکن زیر جهت حضور در اردوی تیم ملی و حضور در این تورنمنت به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند:
دروازه‌بان‌ها:
علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، پیام نیازمند (سپاهان)، حسین حسینی (استقلال)


مدافعین میانی:
شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)، محمد دانشگر (سپاهان)، امین حزباوی (السد قطر)


مدافعین چپ و راست:
احسان حاج صفی (آ ا ک آتن)، میلاد محمدی (آ ا ک آتن)، صادق محرمی (دینامو زاگرب)، رامین رضاییان (سپاهان).
هافبک‌ها:
روزبه چشمی (استقلال)، سعید عزت‌اللهی (وایله نروژ)، احمد نوراللهی (العربی امارات)، محمد محبی (روستوف روسیه)، محمدجواد حسین‌نژاد (سپاهان)

مهاجمین:
مهدی طارمی (پورتو)، سامان قدوس (برنتفورد)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، مهرداد محمدی (استقلال)، کریم انصاری‌فرد (اومانیا قبرس) و سردار آزمون (رم ایتالیا).
نکات لیست جدید تیم ملی که توسط بخش رسانه‌ای فدراسیون اعلام شده است:

*بنابر اعلام بخش رسانه‌ای فدراسیون فوتبال علی قلی‌زاده، مجید حسینی، علی کریمی، مهدی ترابی با وجود برگشت به شرایط تمرینی بدلیل خطر مصدومیت مجدد به این اردو دعوت نشده‌اند تا در اختیار کادر فنی و پزشکی باشگاه خود جهت تکمیل فرایند درمانی و آمادگی جسمانی قرار گیرند.
* بخش رسانه‌ای تیم ملی همچنین تاکید کرده که وحید امیری، میلاد سرلک، یاسین سلمانی و امید نورافکن نیز بدلیل مصدومیت در این فهرست حضور ندارند تا فرایند درمان خود را تکمیل کنند.

*بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی باید ساعت ١٢ خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند.
* به منظور تداوم نظم رسانه‌ای، حضور خبرنگاران همزمان با معرفی ملی‌پوشان به کادر فنی مجاز نیست.

نکات لیست تیم ملی:
*در این اردو هم مانند اردو‌های قبلی تیم فوتبال سپاهان بیشترین سهم را دارد و ۴ بازیکن از این تیم به اردو فراخوانده شده‌اند. از تیم استقلال و پرسپولیس هر تیم ۳ نماینده در تیم ملی دارد که البته اگر مصدومیت‌ها نبود، این تعداد برای هر سه تیم فراتر می‌رفت.
*محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از جریمه انضباطی امیر قلعه‌نویی و غیبت در فیفادی شهریورماه بار دیگر به اردوی تیم ملی بازگشته. با بازگشت این بازیکن حسین مرادمند مطابق انتظار از لیست خط خورده است.
*بازگشت حسین حسینی به اردوی تیم ملی یکی از نکات قابل توجه است که جانشین اخباری شده است. سنگربان استقلال اردوی قبلی تیم ملی را هم به دلیل حضور در اردوی تیم امید از دست داده بود.
*امین حزباوی هم پس از مدت‌ها به اردوی تیم ملی بازگشته است. او درگیر مسابقات تیم امید بود و قلعه‌نویی او را در اختیار رضا عنایتی قرار داده بود، اما حالا بار دیگر حزباوی شانس حضور در تیم ملی را پیدا کرده است.
* بار دیگر مهرداد محمدی به اردوی تیم ملی فراخوانده شده، تا پس از دوران مارک ویلموتس باز هم شاهد حضور برادران محمدی در تیم ملی باشیم.
*دعوت از کریم انصاری فرد مهاجم اومانیای قبرس نکته قابل توجه دیگر لیست است. او طی هفته‌های اخیر درخشش قابل توجهی با تیم باشگاهی خود داشته، تا شماره ۱۰ سال‌های اخیر تیم ملی بار دیگر در ۳۳ سالگی در کمپ تیم ملی آفتابی شود.
*دعوت از محمدجواد حسین‌نژاد که یکی از پدیده‌های فصل جاری فوتبال ایران در ترکیب سپاهان بوده، نکته ویژه لیست تیم ملی برای فیفادی مهرماه به شمار می‌رود.
*غیبت علی علیزاده هافبک دفاعی گل‌گهر که در دو اردوی پیشین تیم ملی حاضر بود، نکته قابل توجه دیگر فهرست امیر قلعه‌نویی است.
*نام شهریار مغانلو در لیست بازیکنانی که بخش رسانه‌ای تیم ملی دلیل غیبت آن‌ها را مصدومیت عنوان کرده، دیده نمی‌شود. شهریار، اما در مصاف سپاهان برابر الاتحاد به دلیل مصدومیت غایب بود و این یعنی مهاجم بلندقامت طلایی پوشان اصفهانی مانند تورنمنت کافا در تورنمنت کافا هم مدنظر کادر فنی تیم ملی نبوده است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا گوگل نام Gemini را برای هوش مصنوعی خود انتخاب کرد؟ title
جمینای نام پروژه سابق ناسا به‌منظور ارسال فضانوردان به سطح ماه است، اما گوگل به علت دیگری این نام را برگزیده است.
برخورد با تخلفات سزارین‌های تقویمی! title
معاون درمان وزارت بهداشت، با صدور بخشنامه‌ای نسبت به ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی تاکید کرد.
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.