کد خبر: ۲۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
استان اصفهان به دلیل همجواری با کویر یکی از استان‌هایی است که در معرض کمبود آب قرار دارد و با توجه به اینکه آب، یکی از نهاده‌های اصلی تولید فولاد به شمار می‌رود، ذوب آهن اصفهان به منظور جلوگیری از قطعی آب و همچنین کاهش برداشت آب از زاینده رود، همواره تلاش نموده از طریق بازیافت پساب شهری نیاز آبی خود را برطرف نماید. در این راستا پروژه تصفیه خانه، کارخانه توسط شرکت مپنا به روش BOT در حال انجام می‌باشد. در خصوص کم و کیف اجرای این پروژه با علی اکبر رجائی مدیر اجرائی پروژه‌ها در شرکت گفتگویی انجام شده است که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

مخاطب۲۴ :‌به نقل از شرت فولاد ذوب آهن ؛ استان اصفهان به دلیل همجواری با کویر یکی از استان‌هایی است که در معرض کمبود آب قرار دارد و با توجه به اینکه آب، یکی از نهاده‌های اصلی تولید فولاد به شمار می‌رود، ذوب آهن اصفهان به منظور جلوگیری از قطعی آب و همچنین کاهش برداشت آب از زاینده رود، همواره تلاش نموده از طریق بازیافت پساب شهری نیاز آبی خود را برطرف نماید. در این راستا پروژه تصفیه خانه، کارخانه توسط شرکت مپنا به روش BOT در حال انجام می‌باشد. در خصوص کم و کیف اجرای این پروژه با علی اکبر رجائی مدیر اجرائی پروژه‌ها در شرکت گفتگویی انجام شده است که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

علی اکبر رجائی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب ذوب آهن اصفهان در قسمت شرقی کارخانه و در مساحت تقریبی ۵ هکتار واقع شده است، گفت: با توجه به مشکلات کمبود آب در استان اصفهان و در راستای کاهش برداشت آب از رودخانه زاینده رود و جلوگیری از خروج پساب‌های صنعتی و بهداشتی به لاگون‌ها و تامین آب صنعتی و دِمین مورد نیاز کارخانه، طرح زیست محیطی انتقال و تصفیه فاضلاب شهر‌های فولاد شهر، زرین شهر و اماکن ذوب آهن تحت عنوان فاضلاب بهداشتی به ظرفیت ۵۵۰ متر مکعب در ساعت و پساب صنعتی کارخانه به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب در ساعت به تصفیه خانه این پروژه انجام شده است.

وی تصریح کرد: این تصفیه خانه به دلیل اینکه آب دِمین برای مصارف نیروگاهی و صنعتی از پساب‌های بهداشتی و صنعتی تولید می‌کند و باید دارای ناخالصی بسیار پایین در حد صفر باشد از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز و تجهیزات مدرن انتخاب و طراحی شده است.
رجائی تصریح کرد: ابتدا پساب ورودی به کارخانه در تصفیه خانه‌های مبداء تصفیه اولیه کامل شده و پس از آن توسط پمپخانه‌ای که برای این منظور ساخته شده به کارخانه پمپاژ می‌گردد.

وی گفت: به دلیل اینکه نوع فاضلاب ورودی به تصفیه خانه متفاوت و از نوع بهداشتی و صنعتی است لذا دو نوع روش تصفیه: الف) برای فاضلاب بهداشتی فرآیند MBR ب) برای فاضلاب صنعتی از روش انعقاد لخته سازی و ته نشینی استفاده شده است که در نهایت هر دو پساب با استفاده از روش تصفیه تکمیلی RO تصفیه شده و به سمت ذوب آهن پمپاژ می‌شوند.

مدیر اجرائی پروژه‌ها با اشاره به اینکه قرارداد این پروژه به صورت سرمایه گذاری به روش BOT با گروه مپنا به عنوان سرمایه گذار و شرکت ذوب آهن به عنوان سرمایه پذیر منعقد شده است، خاطر نشان کرد: پیشرفت پروژه تاکنون ۸۰ در صد بوده و اکثر تجهیزات آن نیز خریداری و تحویل داده شده است همچنین بخش سیویل نیز پایان یافته و در حال اجرای نصب تجهیزات و پایپینگ می‌باشد و امید است تا پایان سال جاری راه اندازی گردد و در اوایل سال آینده نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

برچسب ها: ذوب آهن اصفهان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
استخراج الماس از گل صدتومانی! title
دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.
اولین نسخه از تانک جنگی چلنجر ۳ به میدان آمد؛ مرگبار و مدرن title
ارتش انگلیس به‌تازگی از تانک جنگی چلنجر ۳ به‌عنوان مرگبارترین سلاح خود رونمایی کرده است. درباره تانک مدرن Challenger ۳ بیشتر بدانید.
آیا نفرین باز کردن تابوت فرعون حقیقت دارد؟ title
مقبره‌های مصری همیشه زمینه‌ساز شایعه‌های زیادی بوده‌اند. پژوهش‌ها به شایعه نفرین باز کردن تابوت فرعون و احتمال مرگ انسان پاسخ می‌دهند.
آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم title
یک نماینده مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فورتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار گفت: متأسفانه آنچه ما می‌بینیم این است که پشت پرده این قانون سند ۲۰۳۰ است، علیرغم درخواست مکرر ما برای رفع نواقص اما این نواقص رفع نشده است.
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.