مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران؛ عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و تحول بانک در این همایش با اشاره به تاریخچه شکل گیری استراتژی در بانک ملی ایران، گفت:معمولا در سازمان ها۶۰ تا ۸۰ درصد اهداف محقق نمیشوند.۷۰ درصد این مشکل ریشه در استراتژیها و برنامههای سازمانها دارد.
وی افزود:استراتژی باید در سازمان جاری سازی شود تا آن سازمان به موفقیت برسد.
شیریجیان با اشاره به تغییر فضای بانکداری در جهان گفت: در آینده بانکداری در جهان وجود خواهد داشت، اما بانک به مفهوم کنونی وجود نخواهد داشت.
وی افزود: اکنون در طراحی محصول باید ابتدا بازار را شناسایی کرد و سپس به تولید محصول پرداخت به عبارت دیگر باید به اصطلاح به سفارشی سازی رو آورد در حالی که در گذشته محصولی به وجود میآمد و سپس برای بازاریابی آن به فکر چاره میافتادند.
معاون برنامه ریزی و تحول بانک ملی ایران، گفت:تحول دیجیتال بر خلاف تصور غالب، یک تحول سخت افزاری نیست و محدود به تولید پلتفرمها یا اپها نمیشود بلکه به معنی تحول در کسب و کار و تحول فرهنگ سازمانی است.
وی افزود: در بانک ملی ایران نیز محصولات که برای تحول دیجیتال ارائه میشود باید منطبق با نیازهای کسب و کارها و مشتریان باشد.
قرار داشتن نیمی از واحدهای بانک در مناطق کم برخوردار
سید علی حسینی پور عزآبادی رئیس اداره کل سازمان و روشها نیز در این همایش با ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی در بانک و وضعیت شعب در سراسر کشور گفت: نیمی از واحدهای بانک ملی ایران در مناطق کم برخوردار قرار دارند.
وی افزود:تیپ بندی جدیدی از شعب خود را خواهیم داشت که نمونه آن شعب ملی پلاس هستند که به شرکتهای دانش بنیان خدمت رسانی میکنند.
رئیس اداره کل سازمان و روشها تاکید کرد: با توجه به سیاستهای بانک، ۱۶ شعبه تمام ارزی در سطح تهران و ۴۲ شعبه تمام ارزی در شهرستانها به عنوان هاب ارزی بانک عمل خواهند کرد و بقیه شعب ارزی، معین این شعب تمام ارزی خواهند بود. این شعب معین میتوانند ارز غیر بازرگانی و ارز دانشجویی ارائه کنند.
وی با تشریح وضعیت ساختار ستاد و صف، تاکید کرد:تعریف ما از شعبهها باید تغییر پیدا کند چرا که بسیاری از خدمات شعب به گوشیهای تلفن همراه منتقل میشوند.
حسینی پور خبر داد: بزودی مشتریان همه صندوقهای اجارهای بانک ملی ایران، ملزم به بیمه اجباری این صندوقها میشوند.
برگزاری پانلهای تخصصی
در ادامه این همایش چند پانل تخصصی با حضور معاونان و کارشناسان اداره سازمان و روشها برگزار شد و چگونگی سازماندهی واحدهای صف و درجه بندی شعب تشریح شد.
بهبود روشهای عملیاتی شعب و آیین نامه جدید نظام پیشنهادها از دیگر سرفصلهایی بود که در این پنلها تشریح شدند.
در این پانلها پروژه بازنگری مدل خدمت دهی نیز برای حاضران تشریح شد. هدف از این مدل بهبود تجربه مشتری در داخل شعب است. در این باره ۸۰ کارت ایده آماده شده است و نقشه سفر هر کدام از این فرآیندها آماده شده اند که با اجرای این نقشه سفر، پیش بینی میشود تغییرات مهمی در نحوه خدمت رسانی بانک ایجاد شود.
گفتنی است مهمانان در این همایش به طرح مسائل مختلف از جمله درجه بندی شعب پرداختند و مسئولان و کارشناسان اداره سازمان و روشها به این پرسشها پاسخ دادند.