مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران؛ در این همایش ضمن تشریح نقش موثر بازرسان در توسعه بانک، نسبت به اهمیت نظارت سیستماتیک و بازنگری در رویهها و فرایندهای بازرسی تاکید شد.
ابوالفضل نجارزاده قائم مقام بانک ملی ایران در این همایش ضمن تشکر از تلاشها و زحمات بازرسان در کل کشور با بیان این که عملکرد و فعالیتهای بازرسان اثرگذاری بالایی در بانک دارد، اظهارداشت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات بهینه به مشتریان در بانک ضرورت دارد بازرسان با راهنمایی همکاران و واحدها، حساسیت لازم را در همکاران ایجاد کنند.
وی با اشاره به این که صیانت از ارزشها رکن اساسی هر سازمانی است، گفت: بازرسی در بانک ملی ایران نقش و جایگاه ویژهای دارد و همواره بازرسان باید به مسایل با رویکرد پیشگیرانه بنگرند و بر حفظ و صیانت از ارزشها متمرکز باشند.
نجارزاده در ادامه با بیان این که مهمترین اهداف در نظارت بر واحدهای بانک، تحقق ارائه بهترین خدمات به مشتریان است، گفت: با اصلاح و بازنگری بر امور رویههای بازرسان شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی آنها خواهیم بود.
وی در ادامه خواستار ورود نظارت و کنترل بازرسان به تمامی واحدها و شرکتهای تابعه بانک شد و گفت: شفاف سازی در تمامی امور موثر است که منجر به حفظ و سلامت اداری، جلوگیری از جرایم و انحرافات سازمانی و کاهش هزینهها میشود.
وی بازرسان را چشم بینای سازمان و مدیران ارشد بانک دانست و تصریح کرد: بازرسان نقش بارزی در حفظ و توسعه بانک دارند و با عملکرد درست و به جای خود زمینه صیانت از ارزشهای بانک را فراهم خواهند کرد.
نجارزاده شایسته سالاری و جانشین پروری را در بانک لازم و ضروری دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم بانک در توسعه منابع انسانی موضوع جانشین پروری است که از اولویتهای بانک محسوب میشود.
حسن مونسان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش با بیان این که بازرسان نقش اساسی در اصلاح ترازنامه بانک دارند، گفت: بازرسان با آموزش صحیح در اجرای سیاستهای راهبردی بانک موثر خواهند بود.
وی گفت: بازرسان با رصد درست و عملکرد مطلوب و صحیح خود موجب پیشگیری از وقوع هرگونه تحمیل هزینه و تخلفات و جرایم در بانک خواهند شد.
مونسان با بیان این که بازرسان در جهت سود دهی و ارزیابی عملکرد واحدها موثر هستند، گفت: بی شک با اصلاح فرآیندها و بازنگری در ساختارها و رویههای اجرایی بازرسان، نتایج مطلوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.
جواد بخشی رئیس اداره کل بازرسی بانک ملی ایران نیز ضمن ارائه گزارشی مفصل با تکیه بر آمار و ارقام از عملکرد اداره بازرسی در بانک طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، به تشریح مهمترین سیاستها و برنامههای این اداره در سال جاری پرداخت.
وی انتقال دیدگاههای مدیریت به همکاران، انتقال تجارب، ارتقای سلامت اداری، بهبود سطح بازرسیها و آموزش و ارتقای سطح علمی کارکنان را از اهداف این همایش برشمرد.
وی با بیان این که حضور بازرسان در شعب و رصد کردن مداوم شاخصهای مرتبط با سودآوری دردستور کار بخش بازرسی است، اظهار کرد: یکی از نکات برجسته در برپایی چنین همایشهایی تبادل اطلاعات میان همکاران است که میتواند کمک بسیاری در جهت آگاه سازی امور باشد.
بخشی با بیان این که تا کنون تحولات و دستاوردهای مهمی در حوزه بازرسی بانک کسب کرده ایم، اظهار داشت: درسال ۱۳۹۹ تعداد ۴۸۶۵ و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۷۳۱ مورد بازرسی عمومی حضوری ریالی و ارزی، سیستماتیک و موردی صورت گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه بابلسر دیگر سخنران این همایش بود که از زحمات و تلاشهای بازرسان بانک در جهت کاهش تخلفات و ارائه خدمات بهینه به مشتریان تقدیر و تشکر کرد.
وی گفت: ورود جدی بازرسان به عرصه حفظ سلامت اداری و جلوگیری از جرایم و انحرافات بسیار اهمیت دارد و بازرسان میتوانند در کاهش هزینهها موثر باشند.
غیاثی معاون بازرسی، بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور نیز در این همایش با ارائه پیشنهادات لازم در خصوص بهبود عملکرد بازرسان، خواستار تحویل دقیق و به موقع مستندات شد.
وی ادامه داد: بانک محور بودن اقتصاد ایران، بر اهمیت تقویت نظارت بر مسائل مالی بانکها و موسسات مالی کشور و حسابرسی افزوده است.
در ادامه این همایش موضوعات مختلفی در حوزه منابع انسانی، برنامه ریزی و تحول و همچنین فناوری اطلاعات بانک توسط اعضای هیات مدیره و معاونان بانک مطرح شد.
شایان ذکر است در این همایش از ۱۵ نفر از بازرسان برگزیده بانک ملی ایران که نقش ارزندهای دررسیدن به اهداف بازرسی سیستماتیک و مانیتورینگ بانک داشتند، تقدیر شد.