کد خبر: ۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
نخستین روز از بیست و یکمین همایش و کارگاه آموزشی سراسری بازرسان بانک ملی ایران که با حضور قائم مقام، اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان و جمعی دیگر از مدیران ارشد بانک برگزار شد، بیش از چهارصد نفر از بازرسان بانک از سراسر کشور در مرکز رفاهی و آموزشی بابلسر گردهم آمده اند.

مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران؛ در این همایش ضمن تشریح نقش موثر بازرسان در توسعه بانک، نسبت به اهمیت نظارت سیستماتیک و بازنگری در رویه‌ها و فرایند‌های بازرسی تاکید شد.

برگزاری بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملي ایران
ابوالفضل نجارزاده قائم مقام بانک ملی ایران در این همایش ضمن تشکر از تلاش‌ها و زحمات بازرسان در کل کشور با بیان این که عملکرد و فعالیت‌های بازرسان اثرگذاری بالایی در بانک دارد، اظهارداشت: با توجه به اهمیت ارائه خدمات بهینه به مشتریان در بانک ضرورت دارد بازرسان با راهنمایی همکاران و واحدها، حساسیت لازم را در همکاران ایجاد کنند.
وی با اشاره به این که صیانت از ارزش‌ها رکن اساسی هر سازمانی است، گفت: بازرسی در بانک ملی ایران نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره بازرسان باید به مسایل با رویکرد پیشگیرانه بنگرند و بر حفظ و صیانت از ارزش‌ها متمرکز باشند.
نجارزاده در ادامه با بیان این که مهم‌ترین اهداف در نظارت بر واحد‌های بانک، تحقق ارائه بهترین خدمات به مشتریان است، گفت: با اصلاح و بازنگری بر امور رویه‌های بازرسان شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی آن‌ها خواهیم بود.
وی در ادامه خواستار ورود نظارت و کنترل بازرسان به تمامی واحد‌ها و شرکت‌های تابعه بانک شد و گفت: شفاف سازی در تمامی امور موثر است که منجر به حفظ و سلامت اداری، جلوگیری از جرایم و انحرافات سازمانی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.
وی بازرسان را چشم بینای سازمان و مدیران ارشد بانک دانست و تصریح کرد: بازرسان نقش بارزی در حفظ و توسعه بانک دارند و با عملکرد درست و به جای خود زمینه صیانت از ارزش‌های بانک را فراهم خواهند کرد.
نجارزاده شایسته سالاری و جانشین پروری را در بانک لازم و ضروری دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم بانک در توسعه منابع انسانی موضوع جانشین پروری است که از اولویت‌های بانک محسوب می‌شود.
حسن مونسان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش با بیان این که بازرسان نقش اساسی در اصلاح ترازنامه بانک دارند، گفت: بازرسان با آموزش صحیح در اجرای سیاست‌های راهبردی بانک موثر خواهند بود.
وی گفت: بازرسان با رصد درست و عملکرد مطلوب و صحیح خود موجب پیشگیری از وقوع هرگونه تحمیل هزینه و تخلفات و جرایم در بانک خواهند شد.
مونسان با بیان این که بازرسان در جهت سود دهی و ارزیابی عملکرد واحد‌ها موثر هستند، گفت: بی شک با اصلاح فرآیند‌ها و بازنگری در ساختار‌ها و رویه‌های اجرایی بازرسان، نتایج مطلوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.
جواد بخشی رئیس اداره کل بازرسی بانک ملی ایران نیز ضمن ارائه گزارشی مفصل با تکیه بر آمار و ارقام از عملکرد اداره بازرسی در بانک طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، به تشریح مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های این اداره در سال جاری پرداخت.
وی انتقال دیدگاه‌های مدیریت به همکاران، انتقال تجارب، ارتقای سلامت اداری، بهبود سطح بازرسی‌ها و آموزش و ارتقای سطح علمی کارکنان را از اهداف این همایش برشمرد.
وی با بیان این که حضور بازرسان در شعب و رصد کردن مداوم شاخص‌های مرتبط با سودآوری دردستور کار بخش بازرسی است، اظهار کرد: یکی از نکات برجسته در برپایی چنین همایش‌هایی تبادل اطلاعات میان همکاران است که می‌تواند کمک بسیاری در جهت آگاه سازی امور باشد.
بخشی با بیان این که تا کنون تحولات و دستاورد‌های مهمی در حوزه بازرسی بانک کسب کرده ایم، اظهار داشت: درسال ۱۳۹۹ تعداد ۴۸۶۵ و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۷۳۱ مورد بازرسی عمومی حضوری ریالی و ارزی، سیستماتیک و موردی صورت گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه بابلسر دیگر سخنران این همایش بود که از زحمات و تلاش‌های بازرسان بانک در جهت کاهش تخلفات و ارائه خدمات بهینه به مشتریان تقدیر و تشکر کرد.
وی گفت: ورود جدی بازرسان به عرصه حفظ سلامت اداری و جلوگیری از جرایم و انحرافات بسیار اهمیت دارد و بازرسان می‌توانند در کاهش هزینه‌ها موثر باشند.
غیاثی معاون بازرسی، بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور نیز در این همایش با ارائه پیشنهادات لازم در خصوص بهبود عملکرد بازرسان، خواستار تحویل دقیق و به موقع مستندات شد.
وی ادامه داد: بانک محور بودن اقتصاد ایران، بر اهمیت تقویت نظارت بر مسائل مالی بانک‌ها و موسسات مالی کشور و حسابرسی افزوده است.
در ادامه این همایش موضوعات مختلفی در حوزه منابع انسانی، برنامه ریزی و تحول و همچنین فناوری اطلاعات بانک توسط اعضای هیات مدیره و معاونان بانک مطرح شد.
شایان ذکر است در این همایش از ۱۵ نفر از بازرسان برگزیده بانک ملی ایران که نقش ارزنده‌ای دررسیدن به اهداف بازرسی سیستماتیک و مانیتورینگ بانک داشتند، تقدیر شد.

برچسب ها: بانک ملی ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.