مخاطب ۲۴- به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران؛ دکترباقری، با تاکید بر سیاستگزاریهای اشتباه در صنعت و بازار ICT ایران، اظهار داشت: توسعه کسب وکار و فناوری زمانی اتفاق میافتد که صنعت و بازار قابلیتهای لازم را بدست آورد که این قابلیتها امروز قربانی سیاستهای اشتباه و نگاه دستوری در این بازار شده که میبایست اصلاح شود.
وی با اشاره به لزوم حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم گفت: در این بخش عقب ماندگیهایی وجود دارد و اکنون به فضای مشترک بین سایبر و فیزیکال رسیده ایم و عملا صنعت ارتباطات لازم است بتواند از فضای سایبر فیزیکال پشتیبانی کند.
دکتر باقری خاطر نشان کرد: نگاه دستوری به ویژه در حوزه تلکام پاسخگو نیست و جذب سرمایه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: اکنون اگر این صنعت راه نیافتد تمام بخشهای دیگر نیز با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.
مدیر کسب وکار معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران اذعان داشت: لازم است با تنظیم فضای بازار ICT، بتوان سرمایهای در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را برای تحول در صنعت ارتباطات جذب و به کار گرفت.
دکتر باقری اظهارداشت: در حوزه صنعت کسب وکار بعد از بیزینس مدل، FS و مدیریت ریسک باید مورد توجه قرار بگیرد و هزینهها کنترل شود.
مدیر توسعه کسب وکار معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران گفت: قلب بیزینس مدل، ارزشهای پیشنهادی است و مدیران مخابرات میبایست فهرستی از ارزشهای پیشنهادی را برای مشتریان در پیش رو را داشته باشند.
وی افزود: قرار دادن مخابرات در مسیر توسعه تحول دیجیتال بزرگترین چالش فعلی این مجموعه است و طراحی نقشه راه مناسب میتواند رسیدن به این مرحله را تسریع بخشد.
دکتر باقری از طرح نجما به عنوان یک طرح استراتژیک در حوزه تحول دیجیتال یاد کرد وگفت: این طرح با راهبرد نزدیک کردن "تامین منابع" در استان به " بازاریابی" نقدینگی را به جریان میاندازد.