کد خبر: ۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
رئیس سازمان سینمایی:
حجت الله ایوبی می‌گوید: ما همیشه در کشور برای برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌های سینمایی ترس داشتیم و با ترس و لرز آنها را برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الله ایوبی صبح امروز (یکشنبه 5 اردیبهشت) در همایش اکران فیلم‌های خارجی فرصت‌ها و تهدیدها با اشاره به وضعیت امروز مخاطبان سینما گفت: یکی از مشکلات ما در کشور این است که هرگز آمار و ارقام را باور نمی‌کنیم اما امروز باید افزایش مخاطب در سال 94 و ماه‌های ابتدایی سال 95 را باور کنیم.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: در سال 94، 74 میلیارد تومان میزان فروش فیلم‌ها بوده است و فقط در ماه ابتدای سال 95 میزان فروش در یک ماه 28 میلیارد تومان بوده و امروز شاهد شیب تند افزایش مخاطب هستیم.

وی درباره اکران فیلم خارجی گفت: جمع‌بندی ما درباره اکران فیلم‌های خارجی دقیق نیست البته نمی‌توان فیلم خارجی را نادیده گرفت و نباید سینمای ایران را از فیلم‌های خارجی محروم کنیم.

وی ادامه داد: امروز کشورهایی که در جهان قدرتمند هستند و نقش مهمی ایفا می‌کنند، نمای قدرتمندی نیز دارند و به‌طور مثال در کشوری همچون چین ما هر روز شاهد هستیم که 15 سالن سینما روزانه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: مردم در کشور فیلم‌های خارجی را از طریق اینترنت می‌بینند و شورای عالی مجازی گفته است که 65 درصد پهنای باند در دنیا صرف پیام‌ها و فیلم‌های تصویری می‌شود. این امر نشان می‌دهد که امروز دنیا، دنیای تصویر است.

ایوبی با ابراز تاسف از پایین بودن تعداد سالن‌های نمایش در کشور گفت: من اصلا در خارج از کشور نمی‌توانم بگویم چند سالن داریم. همین مسئله کمبود سالن تاثیر مستقیمی روی اکران گذاشته و ما در سال بیش از 50 فیلم نمی‌توانیم اکران کنیم. هرچند امروز با همکاری گروه هنر و تجربه این تعداد به 100 فیلم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا دولت‌ها سینما را کاملا رها نکرده‌اند؛ گفت: امروز ایستادگی در مقابل سینمای هالیود امریکا در بیشتر کشورهای اروپایی وجود دارد و حتما دولت‌ها نیز در این مسیر به سینماگران کمک می‌کنند و از کل سینما حمایت و حتی در آن دخالت می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به رفتاری که در سال‌های گذشته با سینما شده است؛ گفت: همیشه در کشور با سینما به عنوان یک فرزند ناخوانده و بچه سرراهی رفتار شده و هر دولتی که آمده در بخش سینما با ترس و لرز و نگرانی رفتار کرده است. درحالیکه افراد مهم در دنیا به ما توصیه می‌کنند این سینما را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: هرگاه در کشور می‌خواهیم جشنواره سینمایی یا مراسمی برگزار کنیم تن و بدنمان می‌لرزد زیرا هزاران گروه از ما بلیت و سالن می‌خواهند تا ما را رصد کنند و بسیاری از گروه‌ها به‌جای آنکه با جشنواره‌های فیلم فجر به چشم یک فرصت نگاه کنند با آن به عنوان یک تهدید برخورد می‌کنند و ما نیز دائم باید نگران این باشیم که یک فردی نیاید یا فیلمی نمایش داده نشود که برای کلیت سینما عواقب داشته باشد.

ایوبی با تاکید بر اینکه رابطه دولت با سینما باید کاملا مشخص باشد، گفت: یکی از دلایلی که ما به برخی از فیلم‌ها پروانه ساخت نمی‌دهیم این است که معلوم نیست این فیلم بعد از ساخت چگونه می‌خواهد به نمایش دربیاید یا چه برنامه‌ای برای عرضه آن وجود دارد.

وی ادامه داد: ‌حضور دولت در بازار سینما باید طبیعی باشد نه غیرطبیعی، همین امروز 100 سالن سینما توسط بخش خصوصی نیز در حال ساخت است و یکی از مطالبات آنها این است که از ما می‌خواهند اجازه بدهیم فیلم خارجی به نمایش دربیاید.

ایوبی ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های دولتی نشان داده‌اند که نه سالن‌ساز خوبی هستند و نه سالن‌دار خوبی لذا باید بخش خصوصی به‌صورت جدی در این بخش وارد شود تا به دنبال آن افزایش مخاطب را بسیار بیشتر شاهد باشیم.

ایوبی با تاکید بر اینکه نماد اقتصاد مقاومتی در بخش فرهنگ، هنر سینما گفت: ما در بخش سینما فقط تولید ملی را مطرح می‌کنیم و مردم با عشق و علاقه به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند و امروز شاهدیم که حتی ساعت 2 نیمه شب مردم برای دیدن فیلم‌ها به سینماهای کشور می‌روند درحالیکه هیچ جای دنیا این اتفاق رخ نمی‌دهد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تتلو در زندان چه کارهایی انجام می دهد؟ title
الهام رحیمی فرد، وکیل مدافع تتلو از روند محاکمه و رسیدگی به این پرونده می‌گوید.
دختر بچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را در مسعودیه به قتل رساند! title
دختر بچه ۱۰ سال‌های که از نظر روحی و روانی شرایط نامناسبی داشت و گوشی او مملو از صحنه‌های قتل و خشن بوده، همبازی‌اش را در محله مسعودیه با ضربات چاقو به قتل رساند!
زنم را به خاطر پدر زنم کشتم! title
۸ فروردین ۱۴۰۱ مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از قتل دخترش خبر داد. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند مشخص شد زنی ۳۸ ساله به نام مریم با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.
دختری که رفیق بیماری‌های نادرش شده! title
این‌بار راوی زندگی آتاناز دختر ۳۶ ساله‌ی مبتلا به سه بیماری هستیم که دردهایش را معجزه می‌داند.
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.