به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:مهندس سبحانی با بیان اینکه این فرایند با عنوان رگولاتوریزدایی، مبحثی جدید در این بخش است، خاطرنشان کرد: برخی سختگیریهای اپراتور غالب کشور طبیعی است ولی بیشتر از حد خاص مقرراتگذاری و دریافت حقالسهم دور از استانداردهای تنظیمگری است.
وی افزود: تهیه و تدوین مدلهای مختلف تعرفهگذاری و ایجاد حس مثبت در شورای رقابت نسبت به فعالیتهای مخابرات، از نتایج فعالیتهای معاونت تنظیم مقررات است.
سرپرست معاونت تنظیم مقررات شرکت مخابرات اظهار داشت: با چالشهای مختلف، تعهدات UNSP را انجام میدهیم ضمن اینکه، تعارض درخواستهای نهادهای نظارتی با منافع تجاری شرکت، چالش دیگر این حوزه است.
وی به مجوزهای شهرداریها، نحوه تغییر فناوری مشکلات روند برگردان و مشوقهای اتصال اشاره کرد و افزود: خروج قیمتگذاری از حالت دستوری در بخشهای برق و فضا و رانژه از دستاوردهای بخشهای مختلف مخابرات به ویژه معاونت تنظیم مقررات است.
سرپرست معاونت تنطیم مقررات خاطرنشان کرد: مسئله آبونمان با حضور مطالبهگری مخابرات بر اساس برنامه هفتم وارد شده است.
وی افزود: در نهایت باید از GDP اقتصاد دیجیتال که درکشورهای توسعه یافته، ۱۰ درصد است، اما در کشور ما حداکثر ۲ درصد است و هدف از تمام این فعالیتها افزایش سهم کیک نظام اقتصاد فناوریمحور، از دیجیتال به بالای ۱۰ درصد است.