کد خبر: ۵۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

سامانه پاسخگوی تلفنی ۱۱۸ بهینه سازی شد

مدیر کل پایش و ارزیابی محصولات معاونت تجاری مخابرات ایران، از بهینه‌سازی سامانه‌های مراکز تماس این شرکت به عنوان تنها سامانه مطمئن ثبت اطلاعات مشاغل و پاسخگوی تلفنی ۱۱۸خبر داد.
سامانه پاسخگوی تلفنی ۱۱۸ بهینه سازی شد

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:مهندس علی‌اصغر ترابی، مدیر کل پایش و ارزیابی محصولات و مدیرکشوری پروژه ساماندهی مراکز ۱۱۸ با اعلام این خبر گفت: طرح سامان‌دهی مراکز تماس، موجب آزادسازی سرمایه انسانی و مادی قابل توجهی شده که به‌حق، تحت عنوان «طرح مروارید شرکت مخابرات ایران»، توانسته بهینه‌سازی این مراکز را در سراسر کشور، با هدف ایجاد مرکز تماس و داده یکپارچه کشوری و ارتقاء سطح کیفیت این مراکز را به همراه آموزش‌های لازم برای پاسخگویان فراهم سازد.

وی که در حاشیه نشست آموزشی پاسخگویان مراکز تماس که در مرکز آموزش، پژوهش و نوآوری مخابرات ایران (آپِن) برگزار شد، سخن می‌گفت طرح ساماندهی مراکز تماس را یکی از مفیدترین طرح‌های عملیاتی و کشوری مجموعه مخابرات در چندسال اخیر عنوان و با اشاره به گستردگی مخاطبان شرکت مخابرات ایران، این سامانه را مطمین‌ترین راه برای به دست آوردن اطلاعات مشاغل دانست و تصریح کرد: این پروژه، با توجه به مدل بومی‌سازی، تبیین استاندارد‌های و جست‌وجوی داده‌ها به‌منظور آماده‌سازی بستر پاسخگویی مناسب، افزایش سطح سرویس و کاهش نرخ اشغالی اپراتور‌ها مناطق تجمیع‌شده در زمان اوج ترافیک، و افزایش کارایی پاسخگویان در زمان‌های کم‌ترافیک، درچند فاز انجام شده است.

مدیر کل پایش و ارزیابی محصولات مخابرات ایران گفت: اکنون در این طرح از مجموع دو هزار و ۲۲۱ نفر پاسخگوی مراکز تماس ۱۱۸ در کل کشور، ۹۸۵ در مجموعه مخابرات ایران و استان‌ها به کار پاسخگویی با آموزش‌ها و مهارت‌های بهتر از قبل اهتمام دارند، یعنی با حدود ۴۰ درصد پرسنل اولیه، کار پاسخگویی بهتر از گذشته انجام می‌گیرد و همچنین، با تمهیدات انجام‌شده بیش از ۶۰ درصد نیرو‌ها در بخش‌های مهم و اساسی در شرکت، مطابق با تحصیلات و نیازسنجی در مناطق مخابراتی سراسر کشور، مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به کاهش هزینه این مراکز پس از تجمیع، گفت: مراکز تماس در حال حاضر در سه منطقه مخابراتی به‌صورت پاسخگویی شبانه‌روزی و در بقیه مراکز، در ساعات اداری، به نحو احسن پاسخگویی به مردم را انجام می‌دهند.

مهندس ترابی اعلام کرد: در راستای اجرای این طرح، علاوه بر آزادسازی سرمایه‌ها از لحاظ مختلف فنی، تجهیزات، انسانی، شبکه و زیرساخت که در اختیار مخابرات قرار گرفته است، از مجموع دو هزار و ۲۲۱ نفر پاسخگو در کل کشور، ۹۸۵ در مجموعه مخابرات ایران، به کار پاسخگویی ۱۱۸ با آموزش‌ها و مهارت‌های بهتر از قبل اهتمام دارند.

وی گفت: با اجرای این طرح، حدود هزار و ۳۰۰ نفر از نیرو‌های پاسخگویی مخابرات با توجه دقیق به استعداد و ظرفیت هریک از نیرو‌ها در بخش‌های دیگر مخابرات مشغول‌به‌کار شده‌اند و این افتخاری برای شرکت است که ضمن حفظ سطح اشتغال، این تعداد نیروی انسانی در بخش‌های دیگر مشغول به کار شده‌اند.

مهندس ترابی با بیان اینکه بدون حمایت مجموعه مدیران ارشد حوزه ستادی و مناطق این طرح به ثمر نمی‌نشست، تصریح کرد: از اوایل سال جاری با تعریف سرویس همراه مشتریان در این طرح، نسبت به ثبت شماره‌های همراه مشتریان نیز اقدام شده است که این اقدام گسترش خدمت‌رسانی را در پی دارد.

مدیرکشوری پروژه ساماندهی مراکز ۱۱۸، با تاکید براینکه مرکز تماس ۱۱۸ به عنوان مطمین‌ترین مرکز تماس تلفنی کشوراست و تاکنون دو میلیون و ۱۴۸ هزار شغل در سامانه ثبت مشتریان، به ثبت رسیده است، ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار شغل مختلف به‌صورت رسمی، شماره همراه خود را در همین مدت کوتاه به ثبت رسانده‌اند و این مرکز، آمادگی ثبت شماره مشتریان کسب‌وکار‌های اینترنتی را نیز داراست.

وی در این زمینه به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تمامی ارزیابان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: توانمندسازی کارکنان این بخش و شایسته‌سالاری از طریق اجرای صحیح ارزیابی عملکرد و گزینش در بخش‌های مختلف، ایجاد انگیزه و تعهد شغلی در پاسخگویان از جمله اهداف این کلاس‌هاست.



مهندس ترابی، آموزش ارزیابان مراکز تماس را در مهارت‌افزایی این نیرو‌های تلاشگر بسیار مؤثر ذکر و تأکید کرد: اکنون زمان آن رسیده است که از نیرو‌های انسانی مخابرات با طرح‌ها و برنامه‌های علمی و منطبق با فعالیت‌های جدید در صنایع ارتباطی و دانش‌بنیان، از مزیت رقابتی مخابرات که گستردگی پهنه ارائه خدمات در سراسر کشور است، به‌درستی استفاده کنیم.

مدیرکشوری پروژه ساماندهی مراکز ۱۱۸، ضمن تقدیر از مرکز تماس استان گیلان به‌عنوان یکی از بهترین مناطق در در ثبت مشاغل، به اهمیت تجاری‌سازی در همه بخش‌های شرکت اشاره کرد و گفت: منطقه گیلان یکی از بهترین مناطق در ثبت مشاغل کشور بوده و توانست برنامه درآمدی و تعداد ثبت مشاغل خود را پوشش دهد. با تمهیدات انجام‌شده، مراکز تماس ۱۶ منطقه مخابراتی را به‌صورت کامل جمع‌آوری کرده و از استان‌های مجاور در امر پاسخگویی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که سامانه ۱۱۸ تنهاسامانه‌ای است که به مطمئن‌ترین روش و با تکیه بر اعتماد وضریب اطمینان همیشگی مردم به مخابرات در دسترس است، افزود: اکنون در تلاش هستیم که با مزیت‌های رقابتی شرکت و املاک، تجهیزات، ارتباطی، لینک، پاور و کل سرمایه‌ای که از سامان‌دهی مراکز ۱۱۸ به دست آمده است، مراکز پاسخگویی را بهینه‌سازی کرده و از نیرو‌های تلاشگر مراکز تماس، بسته به ارزیابی عملکرد، تقدیر متناسب را به عمل آوریم.

مهندس ترابی خاطرنشان ساخت: سامان‌دهی مرکز تماس ۱۱۸ شرکت مخابرات ایران و دیگر مراکز پاسخگویی با هدف کاهش هزینه و افزایش درآمد در شرکت مخابرات، همچنان مورد توجه قرار دارد تا از منابع انسانی شرکت در سراسر کشور در این بخش‌ها، به‌صورت بهینه و علمی و با هدف رضایت‌مندی مشتریان به نحو احسن استفاده شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
پرسپولیس ـ اوسمار؛ شروعی نو پرسپولیس ـ اوسمار؛ شروعی نو
مذاکرات باشگاه پرسپولیس با اوسمار ویه‌را، سرمربی برزیلی سابق این تیم، وارد مراحل پایانی شده و انتظار می‌رود ظرف ۴۸ ساعت آینده توافق نهایی به‌صورت رسمی اعلام شود.
حق با درخشان بود؛ فوتبال ما غریب پرست است! حق با درخشان بود؛ فوتبال ما غریب پرست است!
با مطرح شدن نام اوسمار به‌عنوان گزینه جانشینی هاشمیان در پرسپولیس، حمید درخشان گفت: ما غریب‌پرستیم؛ برای مربی خارجی فداکاری می‌کنیم، اما مربی داخلی را دلسرد می‌کنیم.
حراج شمش طلا به ایستگاه ۱۳۱ رسید حراج شمش طلا به ایستگاه ۱۳۱ رسید
یکصد و سی و یکمین جلسه حراج شمش طلا روز یکشنبه چهارم آبان برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند با واریز یک میلیارد تومان به ازای هر قطعه، در این حراج حضوری شرکت کنند.
ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور
مدیریت راه‌های کشور از ازدحام شدید در مسیر‌های منتهی به استان‌های شمالی خبر داد؛ محور‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران-شمال در وضعیت مسدود و پرترافیک قرار دارند.
اردوغان به دنبال خرید جنگنده از قطر اردوغان به دنبال خرید جنگنده از قطر
رئیس‌جمهور ترکیه در سفر به قطر مذاکراتی برای خرید ۲۴ فروند جنگنده دست‌دوم یوروفایتر تایفون و ۱۶ فروند نو انجام داد؛ بریتانیا نقش میانجی این قرارداد چند میلیارد دلاری را دارد.
یارانه کدام دهک‌ها در مهرماه قطع شد؟ یارانه کدام دهک‌ها در مهرماه قطع شد؟
وزارت کار اعلام کرد که در مهرماه ۱۴۰۴، یک میلیون و ۴۲۸ هزار نفر از دهک‌های چهارم تا نهم از فهرست یارانه‌بگیران حذف شدند.
سپرده‌های بانک آینده به بانک ملی منتقل می‌شود سپرده‌های بانک آینده به بانک ملی منتقل می‌شود
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که بانک آینده از امروز اول آبان ۱۴۰۴ وارد فرآیند «گزیر» شد و سپرده‌گذاران آن به بانک ملی ایران منتقل می‌شوند؛ تمام دارایی‌ها نیز به تملک صندوق ضمانت سپرده‌ها درمی‌آید.
برگزیده
یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد
با انتخاب شیرین احمدنیا برای نخستین بار یک زن رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران شد. با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات دوره دوازدهم انجمن جامعه‌شناسی ایران، اعضای جدید هیأت مدیره و بازرسان این انجمن انتخاب شدند. همچنین در نخستین جلسه رسمی هیأت مدیره، شیرین احمدنیا به عنوان رئیس انجمن انتخاب شد.
ببینید| تکنولوژی جدید برای توانبخشی به افراد، پس از سکته مغزی ببینید| تکنولوژی جدید برای توانبخشی به افراد، پس از سکته مغزی
ربات اسکلت‌ بیرونی واندرکرفت Atalante ساختهٔ شرکت فرانسوی Wandercraft یک سامانهٔ پیشرفته برای کمک به افراد دارای اختلالات حرکتی مانند سکته مغزی، آسیب نخاعی یا بیماری‌های نورولوژیک است. این ربات با حدود قیمت ۱۷۶ هزار دلار در آمریکا و اروپا عرضه شده است
سالمندی در عصر دیجیتال: از خرد کهن تا مبارزه با تنهایی سالمندی در عصر دیجیتال: از خرد کهن تا مبارزه با تنهایی
به مناسبت روز جهانی سالمندان، بررسی می شود: خرد کهن سالمندان در عصر دیجیتال چگونه با تنهایی مبارزه می‌کند؟ بررسی نیازهای عاطفی، نقش دولت‌ها، فناوری و راه‌حل‌های جهانی برای جامعه دوستدار سالمند
صفحه خبر بالای تصاویر