به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:حمید یزدانی، مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت امید ژرف نگر در همایش بهبود راهکارهای اجرایی خدمات نورنتا، به تشریح جزییات عملکرد این شرکت پرداخت و با اشاره به اهداف تعیین شده این شرکت برای بهینه سازی کل شبکه و رضایت ۹۷ درصدی مشتریان اظهار داشت: این شرکت با فروش سالانه حدود ۷۷۰ میلیارد تومان از این سرویس بهترین خدمات SLA کشور را ارایه میکند. محصول نورونتا با توجه به تضمین کیفیت و امنیت میتواند یاری گر سازمانها و نهادهای مختلف برای ایجاد یک شبکه غیر اشتراکی و امن باشد.
مهندس یزدانی وصول بیش از۹۲ درصد از مطالبات را یکی دیگر از فعالیتهای عنوان کردوافزود: بهینه سازی کل شبکه، هسته جدید و دسترسی فیبرنوری برای ایجاد پهنای باند بیش از Gbps ۱۰۰ نیز از خدمات دیگری که ارایه میشود.
وی SLA و جلب رضایت مشتری را، راهکار بدون مرز در کسب درآمد و بقا در بازار عنوان کرد و گفت: مشتری باید شفافیت را ببیند تا اطمینان حاصل کند. باید مدیریت شبکه را در اختیار مشتری قرار داد و این یعنی اطمینان خاطر و حفظ مشتری. زمانی که شفافیت و مدیریت شبکه به دست مشتریان باشد موفقیت حاصل میشود.
رییس هیات مدیره شرکت امید ژرف نگر، تغییر فناوری دسترسی از سیم مسی به فیبر نوری و ایجاد افزونگی لازم در شبکه برای رسیدن به افزایش مشترکان و ایجاد فیبر نوری را از عوامل در مسیر پیشرفت عنوان کرد و گفت: برای حفظ مشتری باید در حوزه فناوریهای جدید توسعه صورت گیرد. حتی اگر بازگشت سرمایه به زودی حاصل نشود. شرکت ژرف نگر با سرمایه گذاری در حوزههای Cloud مشتریان بزرگی مانند ایتا، روبیکا، همراه اول وارتش را خدمات میدهد.
وی با تاکید بر ایجاد سرویس امن برای مشتری اظهارداشت: ترکیب نورونتا و Cloud با هم امنیت و پایداری را در شبکه فراهم میکند که برای مشتری مدیریت شبکه تعریف میکند. شرکت ژرف نگر با سرمایه گذاری در حوزههای Cloud مشتریان بزرگی مانند ایتا، روبیکا، همراه اول وارتش را خدمات میدهد.
مهندس یزدانی بااشاره به رشد ۱۲ برابری ظرفیت شبکه نورونتا گفت: ظرفیت شرکت مخابرات ایران برای جذب مشارکت، مشتریان و فناوریهای نو بسیار مناسب است برای استفاده از این ظرفیتها به مدیریت و برنامه ریزی نیاز است. تاکنون ۱۰ درصد از مشتریان ما به فیبر نوری متصل شدند که امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر با شرکت مخابرات بتوانیم سرویسهای بهتری را توسعه دهیم.
مدیرعامل شرکت امید ژرف نگر تحقیق و توسعه در سرویسهای جدید را برای رسیدن به افق ۱۰ سال آینده شرکت مخابرات ایران و آینده روشن ضرور دانست.
گفتنی است؛ نورونتا محصول مشترک شرکت امید ژرف نگر و شرکت مخابرات ایران است. این شرکت به عنوان یکی از پیمانکاران فعال صنعت فاوای کشور از طریق عقد قرارداد به شکل BOT با شرکت مخابرات ایران وارد همکاری شده است. نورونتا در حال حاضر تنها شبکه موجود در کشور است که میتواند به مشترکین خود تضمین کیفیت (SLA) بدهد. در شبکه نورونتا تضمین کیفی خدمات در چهار سطح برنزی، نقرهای، طلایی و الماس ارائه میشود؛ که همه این سطوح در ۳۱ استان و حدود ۹۰۰ شهر و بیش از ۱۶۰۰ مرکز مخابراتی سراسر کشور قابل عرضه است.