کد خبر: ۵۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
در دهمین همایش کیفیت گروه سایپا مطرح شد:

برنامه ریزی اجرای ۱۴۱ پروژه بهبود کیفی در گروه خودروسازی سایپا

در دهمین همایش کیفیت گروه سایپا تاکید شد که گروه خودروسازی سایپا در سال جاری و در راستای بهبود کیفیت محصولات و ارایه خدمات مناسب‌تر به مشتریان خود، ۱۴۱ پروژه بهبود کیفیت در دستور کار قرار داده که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت داشته است.
برنامه ریزی اجرای ۱۴۱ پروژه بهبود کیفی در گروه خودروسازی سایپا

مخاطب24:در دهمین همایش کیفیت گروه خودروسازی سایپا که به مناسبت روز ملی کیفیت و با حضور معاونان و مدیران کیفیت شرکت‌های گروه سایپا برگزار شد، ابوالفضل کریمی، معاون کیفیت گروه سایپا با بیان اینکه کیفیت به معنای انجام کار بدون نقص است، گفت: محصول، زمانی با کیفیت است که با خواسته‌ها و نیاز‌های مشتری انطباق داشته باشد. کیفیت یعنی توانایی یک محصول در برآوردن هدف مورد نظر که با حداقل هزینه ممکن تولید شده باشد.

وی افزود: کیفیت یعنی توسعه، از اینرو باید با مسئولیت‌پذیری فردی، برای ایجاد فرهنگ کیفیت و زمینه تحقق و گسترش کیفیت تلاش کنیم و به راه حل‌های گسترش کیفیت و فرهنگ کیفیت در حلقه‌های زنجیره ارزش از طراحی تا تامین و تولید بپردازیم.

معاون کیفیت گروه سایپا با بیان اینکه هرکدام از همکاران حوزه کیفیت، استاد راهنما در آموزش کیفی هستند که با اهمیت دادن به موضوع یادگیری و آموزش‌های کیفی می‌توانند منابعی بر توسعه و پایداری فرهنگ کیفی ایجاد کنند، گفت: با تشکیل یک تیم راهبردی و نگرش فراگیر کیفی می‌توان برنامه‌ای مناسب و کم هزینه در ارتقاء کیفیت محصولات داشت.

وی افزود: برای این مهم باید برای خود مسئولیتی فراتر از وضع موجود تعریف کنیم و اگر به دنبال غلبه نگرش کیفی بر کمی هستیم باید تلاش کنیم و آموزش‌ها را در تمام واحد‌های تولیدی گسترش دهیم.

کریمی تاکید کرد: در راستای اهداف و استراتژی‌های تعریف شده، همواره تلاش داریم تا با بهبود کیفیت از طراحی تا خدمات پس از فروش، نقش خود را در افزایش رضایت‌مندی مشتریان ایفا کنیم.

وی با اشاره به نقشه راه کیفی گروه سایپا گفت: سال گذشته ۲۳۸ پروژه کیفیت طراحی و به سرانجام رسید و امسال نیز تا کنون ۱۴۱ پروژه بهبود کیفی در دستور کارقرار دارد که با میانگین میزان پیشرفت حدود ۶۵ درصدی در حال پیگیری است.

وی نگاه مدیرعامل گروه سایپا در حوزه کیفیت را عدم مراجعه مشتری به نمایندگی‌ها به علت وجود ایراد قطعات در بازه زمانی سه ساله بیان کرد و افزود: اقدامات و پروژه‌های مورد نیاز برای سال‌های ۱۴۰۴ تا سه سال بعد در حال تعریف است.

کریمی یکی از دستاورد‌های کیفی گروه سایپا را کسب جایگاه نخست کیفی خودرو شاهین در شاخص IQS (تعداد عیوب مشاهده شده در هر یکصد خودرو و در سه ماه اول مالکیت خودرو از دید مصرف کنننده است.) بین محصولات ساخت داخل دانست و گفت: بکارگیری سیستم‌های مدیریت کیفیت می‌تواند با ایجاد یکپارچه سازی فرآیند‌ها و تمرکز بر مشتری در فرایند‌های ارتباط با مشتریان و تحقق اهداف کیفی موثر باشد.

کیفیت باید مستمر پیگیری شود

در ادامه محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با بیان اینکه مردم در حوزه کیفیت خودرو انتظارات بالایی دارند، گفت: در حوزه کیفیت نکته مهم این است که مدیران ارشد و سیاست گذار خودرویی نگاه کیفی‌سازی را دنبال و این موضوع را در مجموعه خود جاری کنند.

وی ضمن تقدیر از زحمات انجام شده در حوزه کیفیت در شرکت‌های خودروساز داخلی تصریح کرد: یک خودرو با داشتن بیش از ۳ هزار قطعه نیاز به انجام برنامه‌های کیفی مستمر جهت ایجاد رضایت نسبی مردم را دارد.

نجفی منش نیاز به اطلاع رسانی از انجام کار‌های کیفی در محصولات تولیدی را بسیار ضروری دانست و گفت: مردم باید از اقدامات کیفی انجام شده در این حوزه مطلع شوند و بدانند که خودروسازان داخلی در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستند؛ با اطلاع رسانی مناسب و تنویر افکار عمومی می‌توان شرایط ذهنی مردم نسبت به محصولات داخلی را تغییر داد.

وی افزود: به منظور بالا بردن سطح کیفی محصولات داخلی علاوه بر استفاده از توان علمی و همکاری با دانشگاه‌های مطرح کشور، نیاز به تجهیز آزمایشگاه‌ها و انجام تست‌های مربوطه وجود دارد که باید در این زمینه اقدامات مورد نیاز صورت پذیرد.

۷۵ درصد مسائل کیفی خودرو دارای سرمنشأ طراحی است

در ادامه داریوش گل محمدی، معاون اسبق کیفیت سایپا و قائم مقام اجرایی مدیرعامل سایپاسیتروئن نیز با بیان اینکه باید پروژه‌های کیفی انجام شده به درستی و با دقت انجام شود که بعد از آن نیاز به تکرار نداشته باشد، گفت: در شرکت‌های خودروساز به صورت مستمر پروژه‌های کیفی برای محصولات تعریف و انجام می‌شود. اگر مردم از محصولات نارضایتی دارند نشانگر آن است که مشکلات کیفی به صورت کامل برطرف نشده لذا باید بر اساس اصول کیفی نسبت به رفع ایراد‌ها اقدام کرد.

وی افزود: بر اساس اصول کیفیت، حدود ۷۵ درصد مسائل کیفی خودرو باید در طراحی مدنظر قرار گیرد، ۲۰ درصد در فرآیند تولید و خدمات و ۵ درصد هم در خدمات پس از فروش مطرح است.

گفتنی است دهمین همایش کیفیت گروه خودروسازی سایپا به همت معاونت کیفیت گروه و با همراهی و حضور جمعی از معاونان و مدیران کیفیت شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا در سالن همایش شرکت سایپادیزل برگزار شد و در پایان مراسم از تعدادی از همکاران فعال و برتر حوزه کیفیت سایپا و شرکت‌های گروه تقدیر شد.

برچسب ها: سایپا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
چهره‌های جدید استقلال مشخص شد چهره‌های جدید استقلال مشخص شد
مسئولان باشگاه استقلال که نمی‌خواهند به دلیل ادامه حضور در جام‌حذفی از بازار نقل و انتقالات عقب بیافتند، مذاکره با چند بازیکن را آغاز کردند و با پنج آبی‌پوش تاثیرگذار به توافق رسیدند.
ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران
هر سال هزاران خانواده ایرانی با خاک‌سپاری عزیزانی که برای تأمین معاش به معادن، کارگاه‌ها و کارخانه‌های ناامن پا گذاشته‌اند داغدار می‌شوند، اما حوادث تلخ انسانی همچنان در حاشیه اولویت‌های ملی گم می‌شوند. در این گفت‌و‌گو امیر خراسانی، جامعه‌شناس با ارائه وضعیت و شرایط کارگران به ریشه‌های این بی‌توجهی می‌پردازد.
مکالمه تلفنی عجیب ترامپ و پوتین! مکالمه تلفنی عجیب ترامپ و پوتین!
یک شبکه روسی جزئیات عجیب و خواندنی از گفتگوی ترامپ و پوتین را منتشر کرد.
پبام نیازمند به پرسپولیس پیوست پبام نیازمند به پرسپولیس پیوست
پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان سرانجام قرارداد خود را با پرسپولیس نهایی کرد.
برای پیشرفت ملت از کسی اجازه نمی‌گیریم برای پیشرفت ملت از کسی اجازه نمی‌گیریم
مسعود پزشکیان با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا گفت: ایران هیچ‌گاه زیر بار زور نخواهد رفت و ملت خود را از دستاورد‌های صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای در عرصه‌های بهداشت، درمان، کشاورزی و صنعت محروم نخواهد ساخت؛ ما برای رشد و پیشرفت ملت‌مان از کسی دستور یا اجازه نمی‌گیریم.
بازدید از «فلک‌الافلاک» برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان است بازدید از «فلک‌الافلاک» برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان است
هم‌زمان با روز ملی جمعیت، بازدید از قلعه «فلک‌الافلاک» برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد.
سردار آزمون آقای گل آسیا شد سردار آزمون آقای گل آسیا شد
مهاجم ایرانی شباب الاهلی علی‌رغم غیبت در دو بازی نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا به عنوان آقای گلی این رقابت‌ها دست یافت.
برگزیده
ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران ایران رتبه سوم عدم ایمنی کارگران
هر سال هزاران خانواده ایرانی با خاک‌سپاری عزیزانی که برای تأمین معاش به معادن، کارگاه‌ها و کارخانه‌های ناامن پا گذاشته‌اند داغدار می‌شوند، اما حوادث تلخ انسانی همچنان در حاشیه اولویت‌های ملی گم می‌شوند. در این گفت‌و‌گو امیر خراسانی، جامعه‌شناس با ارائه وضعیت و شرایط کارگران به ریشه‌های این بی‌توجهی می‌پردازد.
پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه پنبه، طلای سفید با سیاست های سیاه
مزارع گلستان سال‌هاست که رویای کشت مجدد پنبه را به فراموشی سپرده‌اند؛ محصولی که بیش از ۱۰۰ سال پای ثابت اقتصاد خطه گلستان بود و به ناگاه در اواخر دهه ۷۰ به دلیل صدور مجوز‌های واردات الیاف و پنبه، فقدان حمایت‌های دولتی و نبود خرید تضمینی، رفته‌رفته در مزارع گلستان کم‌رنگ شد و جای بوته‌های سفیدرنگ چشم‌نواز پنبه را شالی، کلزا و گندم پر کرد.
شرکت مخابرات ایران، شتاب‌دهنده سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال شرکت مخابرات ایران، شتاب‌دهنده سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال
هم‌زمان با هفته ارتباطات و روز جهانی ارتباطات، نگاهی دوباره به جایگاه صنعت ICT در پیشرفت کشور، بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد. این حوزه که در دنیای امروز، پیشران توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی کشورهاست، نیازمند نگاهی آینده‌نگر و سرمایه‌گذاری هوشمندانه در زیرساخت‌هاست؛ و در این میان، شرکت مخابرات ایران با سابقه‌ای چند دهه‌ای در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، نقشی ممتاز و بی‌بدیل ایفا می‌کند.
صفحه خبر بالای تصاویر