کد خبر: ۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
به نظر می‌رسد در اسفندماه قله را تجربه کنیم. آمارهای مناطق مختلف تهران و شهرستان‌های تابعه نشان می‌دهد که آلودگی کرونا در همه جا متوازن است و ویروس کاملا پخش شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از تابناک، دکتر نادر توکلی  با اشاره به اینکه در تهران در شیب صعودی موج ششم کرونا هستیم، گفت: آمار ابتلا بسیار بالا و کماکان صعودی است. از ابتدای بهمن که وارد موج ششم شدیم، آمارمان حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ درصد رشد داشته است و هر روز نسبت به روز قبل حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش موارد را شاهد هستیم. یعنی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی به حدود ۱۳ هزارنفر رسیده است

 

امیکرون واکسن نزده‌ها را بیشتر بستری می‌کند


وی افزود: معمولا در این تعداد از هر ۲۰ مراجعه یک نفر بستری می‌شود، اما خوشبختانه آمار مرگ و میر فعلا پایین است و از هر ۱۰۰ بیماری که بستری می‌شوند حدود ۴ نفر فوت می‌کنند که نسبت به پیک‌های قبلی بسیار کمتر است. موضوعی که مشخصا وجود دارد این است که مرگ و میر بیشتر در گروه سنی بالای ۵۰ سال است. او ادامه داد: ۵۰ درصد موارد بستری کرونایی مربوط به سنین بالای ۵۰ سال و مابقی مربوط به سنین کمتر از ۵۰ سال است که در گروه دوم عمده موارد بستری در گروه سنی کمتر از ۳۵ سال است. این در حالی است که حدود ۲۰ درصد آمار بستری‌ها مختص گروه سنی زیر ۱۰ سال است.

توکلی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری به ۳۰۰۰ نفر رسیده است که حدود ۸۰۰ نفر از آن‌ها در بخش‌های ویژه بستری هستند و آمار مرگ و میر کرونایی استان مجددا دو رقمی شده است.

او درباره تجهیز امکانات در بیمارستان‌های اطفال، اظهار کرد: یک نشست اضطراری با روسای بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها، بیمه تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و... برای اعلام آمادگی موج ششم داشتیم و خوشبختانه هماهنگی صورت گرفت تا فعلا در بیمارستان‌های اطفال ارائه کلیه خدمات غیرضروری متوقف شود و کلیه ظرفیت به بیماران کرونایی اختصاص یابد. توسعه تخت‌های ویژه در مراکز موضوع مورد تاکید دیگر در این جلسه بود تا بیمارستان‌های عمومی که دارای بخش اطفال هستند به عنوان پشتیبان بیمارستان‌های مخصوص اطفال تخت‌هایشان را در اختیار بگذارند.

وی افزود: معمولا بستری‌های اطفال از نوعی هستند که حال عمومی بهتری دارند و بیشتر دچار اسهال و استفراغ مداوم و سرفه‌های غیرقابل تحمل هستند. این سویه از کرونا بیشتر راه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کند و، چون قطر راه‌های هوایی کودکان نسبت به بزرگسالان کوچک‌تر است، سبب بروز علائمی مانند خروسک و انسداد راه هوایی می‌شود که اورژانس اطفال نسبت به این موضوع آمادگی دارند. درگیری ریوی در کودکان بسیار کم است.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه هنوز اوضاع کرونا در پایتخت بحرانی نشده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در هفته آخر بهمن و هفته اول اسفند شرایط ابتلای بسیار بالایی را تجربه کنیم.

او با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون کرونا، گفت: در افراد واکسینه شده میزان بستری و مرگ و میر به شدت پایین است. کسانی که بستری می‌شوند عمدتا واکسن تزریق نکردند.

او با تاکید بر اینکه در زمینه تجهیزات بیمارستانی و دارو‌ها فعلا هیچ مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: از طرفی در حال نظارت مشخص بر مصرف دارو‌هایی مانند رمدسیویر هستیم که تجویز بی‌رویه صورت نگیرد. همچنین موضوع پلی فارمیسی یا چند دارویی هم مورد نظارت قرار می‌گیرد، چون کرونا درمان اختصاصی ندارد و باید با اقدامات حمایتی درمان انجام شود.

وی گفت: از آنجایی که امیکرون خود محدود شونده است به کسانی که واکسیناسیون‌شان کامل شده است توصیه می‌شود اگر مبتلا می‌شوند خود مراقبتی کنند و در صورتی که علائم شدیدی ندارند نیازی به مراجعه به مراکز درمانی هم ندارند. آن‌ها بعد از ۵ روز قرنطینه در خانه می‌توانند از منزل خارج شوند، زیرا امکان ابتلای سایرین بسیار پایین است، اما خود فرد حتما باید از ماسک استفاده کند.

توکلی درباره دایر بودن حضوری مدارس، گفت: حضور فیزیکی در مدارس به شکل متراکم امکان ابتلای جمعی را ایجاد می‌کند و باید محدود شود. از طرفی نشست‌های بالای ۱۵ نفر در فضای بسته ریسک انتقال را بالا می‌برد، زیرا در این جلسات پذیرایی انجام می‌شود و افراد ماسک را برمی‌دارند که احتمال انتقال بیماری را افزایش می‌دهد. تاکید ما استفاده از ۲ ماسک در اماکن عمومی است.

او درباره رسیدن به قله پیک ششم در پایتخت، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در اسفندماه قله را تجربه کنیم. آمار‌های مناطق مختلف تهران و شهرستان‌های تابعه نشان می‌دهد که آلودگی کرونا در همه جا متوازن است و ویروس کاملا پخش شده است

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
سرعت اینترنت در ایران چطوره؟ title
با وجود گزارش جدید اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ که حاکی از بهبود وضعیت سرعت اینترنت ایران است، جایگاه ایران در رده‌بندی کلی نسبت به دیگر کشور‌ها افت داشته است.
آیا شما عزت نفس پایینی دارید؟ title
عزت نفس پایین می‌تواند نحوه تفکر، کار‌هایی را که انجام می‌دهید و میزان موفقیت شما را تغییر دهد.
مصرف سیگار مضرتر یا ویپ؟ title
بسیاری گمان می‌کنند که ویپ نسبت به سیگار یا قلیان خطر کمتری برای سلامتی انسان دارد. هرچند حالا دانشمندان نسبت به استفاده از ویپ هشدار بسیار جدی داده‌اند.
برگزیده
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از جزئیات حمله ایران title
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ایران شب گذشته بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد و موشک کروز شلیک کرد.
سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی title
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، بازار‌های مالی دیجیتال را دچار نوسان شدید کرده است.
واکنش سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل title
سردار حاجی زاده به حمله پهپادی سپاه به اسرائیل واکنش نشان داد.