کد خبر: ۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
اسرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام افزایش موارد ابتلای کودکان به کووید۱۹، از بستری ۱۲۷ کودک مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های فارس خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از ایسنا، کتر سید وحید حسینی یکشنبه ۱۷ بهمن آمار‌های موجود در زمینه شیوع کرونا را نگران کننده خواند و گفت: سطح گستردگی موج ششم بیماری در گروه کودکان، یکی از ابعاد نگران کننده این بحران است که موجب شده تا تخت‌های بستری از دیگر بخش‌های بیمارستانی به کودکان اختصاص یافته و در حال راه‌اندازی بخش‌های مراقبت ویژه کووید۱۹ برای کودکان در شهرستان‌های استان هستیم.

 

امیکرون  127 کودک در استان فارس را بستری کرد



او با اشاره به سرعت بالای سرایت این بیماری از افراد مبتلا به دیگران، وضعیت کنونی را نیازمند مراقبت هوشمندانه خانواده‌ها از سلامت فرزندان دانست و افزود: در همین راستا نیاز است از هرگونه تجمع، مهمانی خانوادگی، حضور در مراکز شلوغ مانند مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید پر رفت و آمد پرهیز شده و فاصله فیزیکی را با دیگران حفظ کنیم.

تاکید دیگر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استفاده حداکثری از ماسک بود و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو هزار و هشتصد نفر در فارس به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده، ۱۹۶ بیمار جدید به دلیل شدت بیماری در بیمارستان‌های استان بستری شدند که موجب افزایش آمار بیماران بستری به ۹۲۹ نفر شده و متاسفانه هشت هم استانی نیز جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند که این آمار‌ها لازم است به منزله زنگ هشداری برای تهدید جدی سویه امیکرون برای همه افراد جامعه باشد.

حسینی با اعلام آمادگی مراکز واکسیناسیون استان برای مراجعه مردم گفت: طی هفته گذشته در راستای تحقق شعار «هرمحله_یک پایگاه واکسیناسیون» به نحوی برنامه ریزی شده که علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون، مراکز خدمات جامع سلامت نیز امکان تزریق واکسن داشته باشند تا مردم دسترسی آسان تری به واکسن داشته باشند و بتوانیم در شرایط کنونی ایمنی جامعه را در برابر کرونا و خطر بالای ابتلا به سویه امیکرون افزایش دهیم.

او ضمن دعوت از تمام سازمان‌ها و ادارات برای همکاری در زمینه مدیریت بهتر موج ششم کرونا و ایجاد زمینه‌های درگیری کمتر افراد در جامعه، از مردم استان نیز خواست تا در موج ششم بیماری نیز نسبت به سلامت خود و اطرافیان، دقت نظر ویژه تری داشته باشند، از سهل انگاری و عادی پنداری نسبت به بیماری پرهیز کرده و در صورت بروز هرگونه علایم بیماری، پیش از هر اقدامی به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و از خوددرمانی پرهیز کنند.

حسینی همچنین پایبندی به قرنطینه خانگی در مبتلایان با هدف کاهش چرخه‌های انتقال بیماری در سطح جامعه را از دیگر توصیه‌های کارآمد در شرایط کنونی برشمرد و از خانواده‌ها خواست تا همه تلاش خود را برای حمایت از سلامت فرزندانشان و پیشگیری از ابتلای آنان به این بیماری، به کار گیرند.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.