کد خبر: ۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام افزایش ۴ برابری مراجعین سرپایی مبتلا به کرونا، گفت: افرادی که علائم خفیف مانند سرماخوردگی دارند از خانه خارج نشوندو خود را قرنطینه کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از تابناک،  نوشت: درباره افزایش تعداد مراجعین سرپایی مبتلا به کرونا اظهار داشت: میزان مراجعات سرپایی مبتلا به کرونا در کشور چهار برابر شده است.

 

مراجعات کرونایی‌ها ۴ برابر شده است



وی افزود: افرادی که علائم خفیف بیماری مانند یک سرماخوردگی ساده را دارند در منزل خود را قرنطینه کنند اگر فردی تب دارد از مایعات و استامینوفن استفاده و در خانه استراحت کند. افرادی که علائم خفیف دارند در خانه بمانند و از تماس با اعضای خانواده و خروج از منزل اجتناب کنند، زیرا گونه اومیکرون سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد. حیدری با اشاره به اینکه اگر بیماران احساس کردند حالشان نامساعد و علائم‌شان شدید است به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند؛ تصریح کرد: در صورتی که علائم افراد شدت یافت به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته (مراکز بهداشتی منتخب کووید) مراجعه کنند. تست کرونا در صورتی که پزشک در این مراکز آن را تجویز کند برای بیماران، رایگان خواهد بود.

معاون بهداشت وازرت بهداشت با اعلام این که کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها نیز آمادگی پذیرش بیماران را دارند، بیان کرد: تشخیص سویه ویروس کرونا تأثیری در روند درمان افراد ندارند بنابراین تشخیص این‌که فرد به اومیکرون مبتلا شده یا دلتا، برای درمان فرد اهمیت چندانی ندارد. تست سویه اومیکرون بیشتر برای افراد در معرض خطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص گرفته می‌شود.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
استخراج الماس از گل صدتومانی! title
دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.
اولین نسخه از تانک جنگی چلنجر ۳ به میدان آمد؛ مرگبار و مدرن title
ارتش انگلیس به‌تازگی از تانک جنگی چلنجر ۳ به‌عنوان مرگبارترین سلاح خود رونمایی کرده است. درباره تانک مدرن Challenger ۳ بیشتر بدانید.
آیا نفرین باز کردن تابوت فرعون حقیقت دارد؟ title
مقبره‌های مصری همیشه زمینه‌ساز شایعه‌های زیادی بوده‌اند. پژوهش‌ها به شایعه نفرین باز کردن تابوت فرعون و احتمال مرگ انسان پاسخ می‌دهند.
آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم title
یک نماینده مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فورتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقا امنیت آنان در برابر سوء رفتار گفت: متأسفانه آنچه ما می‌بینیم این است که پشت پرده این قانون سند ۲۰۳۰ است، علیرغم درخواست مکرر ما برای رفع نواقص اما این نواقص رفع نشده است.
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.