کد خبر: ۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
به نظر می‌رسد در اسفندماه قله را تجربه کنیم. آمارهای مناطق مختلف تهران و شهرستان‌های تابعه نشان می‌دهد که آلودگی کرونا در همه جا متوازن است و ویروس کاملا پخش شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی مخاطب ۲۴ به نقل از تابناک، دکتر نادر توکلی  با اشاره به اینکه در تهران در شیب صعودی موج ششم کرونا هستیم، گفت: آمار ابتلا بسیار بالا و کماکان صعودی است. از ابتدای بهمن که وارد موج ششم شدیم، آمارمان حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ درصد رشد داشته است و هر روز نسبت به روز قبل حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش موارد را شاهد هستیم. یعنی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی به حدود ۱۳ هزارنفر رسیده است

 

امیکرون واکسن نزده‌ها را بیشتر بستری می‌کند


وی افزود: معمولا در این تعداد از هر ۲۰ مراجعه یک نفر بستری می‌شود، اما خوشبختانه آمار مرگ و میر فعلا پایین است و از هر ۱۰۰ بیماری که بستری می‌شوند حدود ۴ نفر فوت می‌کنند که نسبت به پیک‌های قبلی بسیار کمتر است. موضوعی که مشخصا وجود دارد این است که مرگ و میر بیشتر در گروه سنی بالای ۵۰ سال است. او ادامه داد: ۵۰ درصد موارد بستری کرونایی مربوط به سنین بالای ۵۰ سال و مابقی مربوط به سنین کمتر از ۵۰ سال است که در گروه دوم عمده موارد بستری در گروه سنی کمتر از ۳۵ سال است. این در حالی است که حدود ۲۰ درصد آمار بستری‌ها مختص گروه سنی زیر ۱۰ سال است.

توکلی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری به ۳۰۰۰ نفر رسیده است که حدود ۸۰۰ نفر از آن‌ها در بخش‌های ویژه بستری هستند و آمار مرگ و میر کرونایی استان مجددا دو رقمی شده است.

او درباره تجهیز امکانات در بیمارستان‌های اطفال، اظهار کرد: یک نشست اضطراری با روسای بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها، بیمه تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و... برای اعلام آمادگی موج ششم داشتیم و خوشبختانه هماهنگی صورت گرفت تا فعلا در بیمارستان‌های اطفال ارائه کلیه خدمات غیرضروری متوقف شود و کلیه ظرفیت به بیماران کرونایی اختصاص یابد. توسعه تخت‌های ویژه در مراکز موضوع مورد تاکید دیگر در این جلسه بود تا بیمارستان‌های عمومی که دارای بخش اطفال هستند به عنوان پشتیبان بیمارستان‌های مخصوص اطفال تخت‌هایشان را در اختیار بگذارند.

وی افزود: معمولا بستری‌های اطفال از نوعی هستند که حال عمومی بهتری دارند و بیشتر دچار اسهال و استفراغ مداوم و سرفه‌های غیرقابل تحمل هستند. این سویه از کرونا بیشتر راه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کند و، چون قطر راه‌های هوایی کودکان نسبت به بزرگسالان کوچک‌تر است، سبب بروز علائمی مانند خروسک و انسداد راه هوایی می‌شود که اورژانس اطفال نسبت به این موضوع آمادگی دارند. درگیری ریوی در کودکان بسیار کم است.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه هنوز اوضاع کرونا در پایتخت بحرانی نشده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در هفته آخر بهمن و هفته اول اسفند شرایط ابتلای بسیار بالایی را تجربه کنیم.

او با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون کرونا، گفت: در افراد واکسینه شده میزان بستری و مرگ و میر به شدت پایین است. کسانی که بستری می‌شوند عمدتا واکسن تزریق نکردند.

او با تاکید بر اینکه در زمینه تجهیزات بیمارستانی و دارو‌ها فعلا هیچ مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: از طرفی در حال نظارت مشخص بر مصرف دارو‌هایی مانند رمدسیویر هستیم که تجویز بی‌رویه صورت نگیرد. همچنین موضوع پلی فارمیسی یا چند دارویی هم مورد نظارت قرار می‌گیرد، چون کرونا درمان اختصاصی ندارد و باید با اقدامات حمایتی درمان انجام شود.

وی گفت: از آنجایی که امیکرون خود محدود شونده است به کسانی که واکسیناسیون‌شان کامل شده است توصیه می‌شود اگر مبتلا می‌شوند خود مراقبتی کنند و در صورتی که علائم شدیدی ندارند نیازی به مراجعه به مراکز درمانی هم ندارند. آن‌ها بعد از ۵ روز قرنطینه در خانه می‌توانند از منزل خارج شوند، زیرا امکان ابتلای سایرین بسیار پایین است، اما خود فرد حتما باید از ماسک استفاده کند.

توکلی درباره دایر بودن حضوری مدارس، گفت: حضور فیزیکی در مدارس به شکل متراکم امکان ابتلای جمعی را ایجاد می‌کند و باید محدود شود. از طرفی نشست‌های بالای ۱۵ نفر در فضای بسته ریسک انتقال را بالا می‌برد، زیرا در این جلسات پذیرایی انجام می‌شود و افراد ماسک را برمی‌دارند که احتمال انتقال بیماری را افزایش می‌دهد. تاکید ما استفاده از ۲ ماسک در اماکن عمومی است.

او درباره رسیدن به قله پیک ششم در پایتخت، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در اسفندماه قله را تجربه کنیم. آمار‌های مناطق مختلف تهران و شهرستان‌های تابعه نشان می‌دهد که آلودگی کرونا در همه جا متوازن است و ویروس کاملا پخش شده است

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.