کد خبر: ۳۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
منابع رسانه‌ای با اعلام اینکه نیرو‌های ارتش اشغالگر بعد از ۲ هفته وحشیگری در مجتمع پزشکی الشفاء غزه و منطقه اطراف آن، از این بیمارستان عقب‌نشینی کردند، گزارش دادند که اجساد سوخته صد‌ها شهید در اطراف بیمارستان روی زمین افتاده است.

مخاطب۲۴_ نیرو‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی سپیده دم امروز دوشنبه بعد از گذشت بیش از ۲ هفته از حملات وحشیانه خود به مجتمع پزشکی شفاء در شهر غزه، به طور کامل از این بیمارستان و محیط اطراف آن عقب‌نشینی کردند.

به گزارش خبرنگار الجزیره، نیرو‌های اشغالگر بعد از عقب‌نشینی از این بیمارستان به سمت جنوب حرکت کردند؛ جایی که اردوگاه ارتش صهیونیستی در منطقه‌ای بین محله شیخ عجلین و تل الهوی برپا شده و تانک‌ها و بولدوزر‌های این ارتش در آنجا هستند.

خبرنگار الجزیره به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که این عقب‌نشینی ناگهانی نیرو‌های صهیونیستی از بیمارستان شفاء هم‌زمان با شلیک گلوله‌های تانک به سمت ساختمان‌های مسکونی در مجاوزت این بیمارستان بود.

این عقب‌نشینی بعد از گذشت بیش از دو هفته وحشیگری نظامیان صهیونیست در مجتمع پزشکی شفاء و منطقه اطراف آن صورت می‌گیرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که ارتش اسرائیل در عملیات خود در بیمارستان شفاء ۲۰۰ نفر را کشته و ۹۰۰ نفر را در بازداشت نگه داشته است.

این درحالی است که وزارت بهداشت غزه از شهادت دست کم ۴۰۰ فلسطینی در اطراف بیمارستان شفاء در حمله وحشیانه اشغالگران خبر داده است.

صد‌ها جسد سوخته شهدا در اطراف بیمارستان شفاء روی زمین مانده است

از طرف دیگر وزارت بهداشت غزه از ماندن صد‌ها جسد در خیابان‌های اطراف مجتمع شفاء خبر داده و اعلام کرد که اجساد سوخته شهدا در خیابان‌ها و جاده‌های اطراف روی زمین افتاده و امکان دسترسی به آن‌ها نیست.

منابع آگاه اعلام کردند که نیرو‌های اشغالگر ساختمان‌های مجتمع پزشکی شفاء را به آتش کشیده و باعث از کار افتادن کامل این بیمارستان شدند و میزان تخریب در مجتمع شفاء و مناطق اطراف آن بسیار زیاد است.

بر اساس این گزارش‌ها اجساد بسیاری در اطراف مجتمع پزشکی شفاء در محله النصر و خیابان الوحده و ... که در محاصره نیرو‌های اشغالگر بود روی زمین مانده است. در تمام این مدت ارتش اشغالگر مانع ورود تیم‌های امدادی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی به منطقه برای انجام مأموریت‌های بشردوستانه یا عملیات تخلیه می‌شد که منجر به بحران انسانی و بهداشتی هولناک در مجاورت مجتمع شفاء شد.
وضعیت غیرانسانی بیماران در مجتمع شفاء

ساعاتی قبل از خروج نیرو‌های اشغالگر از مجتمع پزشکی شفاء، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی از رژیم صهیونیستی خواست یک گذرگاه بشردوستانه به سمت بیمارستان شفاء و محیط اطراف آن باز کند تا این سازمان و نهاد‌های مربوطه بتوانند عملیات نجات بیماران را آغاز کنند.

مدیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از زمان آغاز محاصره بیمارستان شفاء در ۱۸ مارس تاکنون ۲۱ بیمار در این بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آن ۱۰۷ بیمار در یک ساختمان نامناسب در این مجتمع پزشکی محبوس شده‌اند که فاقد مراقبت‌های کافی می‌باشند و از میان آن‌ها ۴ کودک و ۲۸ بیمار در وضعیتی بسیار وخیم به سر می‌برند و درحالی که دچار عفونت‌های شدید ناشی از زخم شده‌اند هیچ آبی برای تمیز کردن زخم‌های آن‌ها نیست.

وی تاکید کرد که از روز شنبه، در بیمارستان شفاء به ازای هر ۱۵ نفر تنها یک بطری آب باقی مانده و به دلیل شرایط غیربهداشتی و کمبود شدید آب شاهد شیوع انواع بیماری‌های واگیردار هستیم.

بیمارستان شفاء غزه از دو هفته قبل تحت محاصره و حملات وحشیانه ارتش اشغالگر قرار دارد و تاکنون صد‌ها نفر از کادر درمان، بیماران و پناهندگان داخل بیمارستان به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که صد‌ها غیرنظامی در داخل مجتمع پزشکی شفاء توسط نیرو‌های اشغالگر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. صهیونیست‌ها از دو هفته قبل شروع به قتل‌عام غیرنظامیان در این بیمارستان کرده‌اند و علاوه بر آن کل منطقه اطراف این مجتمع پزشکی را به‌شکل دائمی مورد هدف قرار می‌دهند.

بعد از جنایت هولناک و وحشیانه‌ای که نظامیان اشغالگر با تجاوز به زنان از جمله زنان باردار در بیمارستان شفاء انجام داده و سپس آن‌ها را به شهادت رساندند، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه با استناد به مدارک و شواهد موثق گزارش داد که نظامیان ارتش اسرائیل ۱۳ کودک را در بیمارستان شفاء و اطراف آن با شلیک مستقیم گلوله اعدام میدانی کردند و این تجاوزات همچنان ادامه دارد.

تیم میدانی سازمان دیده‌بان حقوق بشر بعد از گفتگو با شاهدان عینی جنایات اسرائیل در مجتمع پزشکی شفاء و اطراف آن متوجه شد که نظامیان صهیونیست عامدانه مرتکب جنایت قتل و اعدام کودکان فلسطینی ۴ تا ۱۶ ساله شده‌اند. قتل این کودکان بی‌دفاع درحالی انجام شد که آن‌ها به‌همراه خانواده‌هایشان در محاصره ارتش اسرائیل قرار داشتند یا در تلاش برای فرار بودند.

برچسب ها: رژیم صهیونستی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.