کد خبر: ۳۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: پل حافظ جمع آوری نخواهد شد، و طبق تصمیم گرفته شده، این پل مقاوم‌سازی می‌شود.

مخاطب ۲۴- چند سالی است، یکی از مهمترین خبر‌های عمرانی شهر تهران، تصمیم نهایی مدیریت شهری برای جمع آوری پل پر خاطره و پر ترافیک حافظ است.

نداشتن ایمنی و فرسودگی دلایل فنی مهندسین شهرداری تهران برای جمع آوری این پل بوده است. تا جاییکه به عنوان یکی از پل‌های ناایمن تهران شناخته می‌شد.

در پنجمین دوره مدیریت شهری شاهد اوج تکرار ناایمنی این پل و برنامه‌های بی سرانجام جمع آوری آن بودیم و کارشناسان دوره پیشین شهری، تعمیر و نگهداشت پل حافظ را متحمل هزینه بسیار زیادی می‌دانستند و معتقد بودند هزینه برای حفظ این پل به صرفه نیست و باید جمع آوری شود.

این موضوع در دوره مدیریت شهری ششم ادامه پیدا کرد و مطرح شد، عباس شعبانی معاون وقت شهرداری تهران با بیان اینکه پل حافظ در سال ۱۴۰۲ نیز حذف نمی‌شود، تصمیم گیری درباره جمع آوری این پل را منوط بر تعیین تکلیف وضعیت زیرگذر شمالی- جنوبی و شرقی- غربی می‌دانست که هنوز به نتیجه نرسیده بود و گفته بود باید به طور همزمان برداشت پل و ایجاد زیرگذر را انجام داد و نمی‌توانیم پل را برداریم و سپس به دنبال ایجاد زیرگذر برویم.

بعد از آن هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره سرانجام جمع‌آوری پل حافظ اینطور توضیح داده بود که از نظر سازمان مشاور و حوزه فنی عمرانی در صورتی که نیاز به حفظ این پل باشد، حافظ قطعاً به مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای نیاز دارد.

وی با درباره اینکه این پل باید جمع شود یا نه؟ گفته بود: باید تأثیر جمع آوری پل بر شبکه ترافیکی را احصا کنیم و باید این موضوع را حوزه حمل و نقل و ترافیک به ما بگویند که اگر این پل را جمع کردیم؛ آیا نیاز به جایگزین دارد یا خیر؟ و آیا با کنترل زمان چراغ‌ها می‌توانند مدیریت ترافیک را انجام دهند؟

معاون شهردار تهران در ادامه تاکید کرده بود که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران باید مشخص کند که همزمان با جمع آوری پل، تمهیدات اقدام بعدی پیش بینی شود و علت طولانی شدن این موضوع احصا تأثیرات ترافیکی بر شبکه است.

حق بین یادآور شده بود که این پروژه باید در یک زمان بسیار کوتاه در شرایط خاص و در زمان خاص با هماهنگی پلیس انجام شود، زیرا برچیدن این پل ملاحظات اجرایی دارد که باید تمهیداتی را پیش بینی کنیم و اطلاع رسانی داشته باشیم و این موضوع مغفول نیست و بین دو حوزه فنی عمرانی و ترافیک در حال مبادله جوانب کار هستیم.

حالا بعد از گذشت ۴ ماه از اعلام این نظرات، مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه با بررسی‌های ترافیکی صورت گرفته در معاونت فنی و عمرانی و تحلیل ترافیکی از سوی معاونت و سازمان حمل و نقل ترافیک، پل حافظ جمع آوری نخواهد شد، گفت: طبق تصمیم گرفته شده این پل مقاوم سازی می‌شود و تا حدود ۴۰ سال دیگر هم در برابر لرزه مقاوم خواهد بود.

پل حافظ از چهارراه کالج آغاز شده و از بالای خیابان جمهوری گذشته و تا خیابان هاتف و پیش از رسیدن به بازار موبایل ایران امتداد دارد.

این پل فلزی ۵۰ ساله که روزانه تعداد زیادی خودرو و موتورسیکلت از روی آن عبور می‌کنند تا به مراکز مهم اداری، تجاری و در نهایت به محدوده بازار تهران برسند.

برچسب ها: پل حافظ
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
راز ساخت اهرام بزرگ مصر بالاخره فاش شد title
محققان با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای راداری برای نقشه‌برداری از شاخه رودخانه‌ای در نزدیکی اهرام مصر، توانسته‌اند پاسخ بسیاری از معما‌های مطرح‌شده درباره نحوه ساخت و حتی مراسم تدفین فراعنه مصر را رمزگشایی کنند.
حال حامیم خواننده وخیم است title
خواننده پاپ در آی سی یو بستری شد.
ماهواره سنگین وزن ایرانی "طلوع ۳" در آستانه پرتاب title
ماهواره سنگین‌وزن طلوع ۳ یک ماهواره سنجشی است که مراحل ساخت آن به پایان رسیده است؛ این ماهواره قابلیت ارسال تصاویری با دقت ۵ متر (تک طیفی) و ۱۰ متر (رنگی) را دارد همچنین امکان الحاق "رادار دهانه مصنوعی" (سار) بر روی ماهواره طلوع ۳ وجود دارد.
رضا عطاران با گریم صدام حسین می‌آید! title
پروانه ساخت فیلم «صد دام» صادر شد.
از خبرهای درگوشی‌ مجلس دوازدهم چه می‌دانید؟ title
همیشه خبر‌های مهم و اصلی در بسیاری از خبرگزاری‌ها وجود دارد و به سرعت در دسترس است، ولی آنچه که جالب و قابل توجه است مواردی می‌باشد که در خبر‌های رسمی و اصلی به آن‌ها پرداخته نمی‌شود. امروز افتتاحیه مجلس دوازدهم شورای اسلامی بود، ولی با توجه به شهادت رییس جمهور جو سنگینی بر فضای مجلس دوازدهم حاکم بود.
سقوط جنگنده اف-۳۵ در آمریکا title
مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که یک جنگنده اف -۳۵ روز سه‌شنبه در نزدیکی پایگاه هوایی «کیرتلند» در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.
ذرات ریزپلاستیک در خون انسان سلامت قلب را تهدید می‌کنند title
محققان هنوز به دنبال درک چگونگی تأثیر میکروپلاستیک‌ها بر سیستم قلبی عروقی هستند.
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.