کد خبر: ۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
وزیر کار:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که برنامه این وزارتخانه ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در ۱۸ ماه یعنی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که برنامه این وزارتخانه ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در ۱۸ ماه یعنی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ است. حجت‌الله عبدالملکی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ذاکر نماینده ارومیه درباره علت حل نشدن مشکل اشتغال گفت: بیکاری دومین معضل اقتصادی کشور بعد از تورم است البته دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را شروع کرده که با مشکلات زیادی از جمله بیکاری مواجه بوده است.

وزارت کار به دنبال ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی است
مخاطب ۲۴- وی توضیح داد: مساله ما فقط بیکاری مطلق ۲.۵ میلیون شغل نیست، بلکه ۱۴ میلیون نفر شغل شایسته‌ای ندارند. متولی اشتغال فقط وزارت کار نیست موضوع اشتغال به صنعت، کشاورزی، it، فناوری اطلاعات، گردشگری و حتی محیط زیست هم ارتباط دارد. وزارت کار مسئول ایجاد اشتغال نیست که مشغول ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است لذا به عنوان دبیر شورای اشتغال موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توزیع کتابچه‌هایی بین نمایندگان در مورد اقدامات وزارت کار برای ایجاد اشتغال اظهار کرد: در این کتابچه به دو موضوع وضعیت اشتغال و بیکاری و عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اشتغال در چند ماه گذشته اشاره شده است.

وی ادامه داد که برنامه وزارت کار ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در ۱۸ ماه یعنی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ است. ۷۱ دستگاه متولی اشتغال در قالب ۱۷۵ برنامه اشتغالزایی و با اطلس الگو‌های استانی تدوین و پیگیری و اجرا می‌کنند. در دوره کوتاه سه ماهه پیشین در سامانه وزارت کار ۲۱۷ هزار فرصت شغلی به ثبت رسیده که ۱۳۰ هزار فقره بیمه تامین اجتماعی را به دنبال داشته است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ماهواره سنگین وزن ایرانی "طلوع ۳" در آستانه پرتاب title
ماهواره سنگین‌وزن طلوع ۳ یک ماهواره سنجشی است که مراحل ساخت آن به پایان رسیده است؛ این ماهواره قابلیت ارسال تصاویری با دقت ۵ متر (تک طیفی) و ۱۰ متر (رنگی) را دارد همچنین امکان الحاق "رادار دهانه مصنوعی" (سار) بر روی ماهواره طلوع ۳ وجود دارد.
رضا عطاران با گریم صدام حسین می‌آید! title
پروانه ساخت فیلم «صد دام» صادر شد.
از خبرهای درگوشی‌ مجلس دوازدهم چه می‌دانید؟ title
همیشه خبر‌های مهم و اصلی در بسیاری از خبرگزاری‌ها وجود دارد و به سرعت در دسترس است، ولی آنچه که جالب و قابل توجه است مواردی می‌باشد که در خبر‌های رسمی و اصلی به آن‌ها پرداخته نمی‌شود. امروز افتتاحیه مجلس دوازدهم شورای اسلامی بود، ولی با توجه به شهادت رییس جمهور جو سنگینی بر فضای مجلس دوازدهم حاکم بود.
سقوط جنگنده اف-۳۵ در آمریکا title
مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که یک جنگنده اف -۳۵ روز سه‌شنبه در نزدیکی پایگاه هوایی «کیرتلند» در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.
ذرات ریزپلاستیک در خون انسان سلامت قلب را تهدید می‌کنند title
محققان هنوز به دنبال درک چگونگی تأثیر میکروپلاستیک‌ها بر سیستم قلبی عروقی هستند.
تصویری جدید از تازه عروس سینمای ایران! title
چندی پیش بود که تصاویری از مراسم ازدواج شیدا خلیق در رسانه‌ها منتشر شد.
چرا نباید از ساحل صدف برداریم؟ title
صدف‌ها ساختار‌های سخت و محافظی هستند که معمولاً توسط موجودات دریایی مانند نرم‌تنان ایجاد می‌شوند و برای زیستگاه‌ها و اکوسیستم‌های ساحلی حیاتی هستند.
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.