کد خبر: ۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
چیزی به حذف قطعی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش رو باقی نمانده است.

چیزی به حذف قطعی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش رو باقی نمانده است. استقلال و پرسپولیس، دو تیم مطرح ایرانی، در آستانه حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته اند. مدارک مربوط به حرفه‌ای سازی این دو باشگاه از سوی AFC مورد تایید قرار نگرفته و به این دو باشگاه فقط تا عصر امروز، دوشنبه، مهلت داده شده است.

رونمایی از یک گاف بزرگ درباره استقلال و پرسپولیس
به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از فرارو، سه ایراد اساسی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از تیم‌های ایرانی گرفته مربوط به بدهی به اشخاص، بدهی مالیاتی و البته مالکیت مشترک است. در مورد این آخری حرف و حدیث زیادی وجود دارد، چون عنوان شده کنفدراسیون فوتبال آسیا از دولتی بودن این دو باشگاه مطرح ایرانی به تازگی بو برده و می‌داند که هر دو زیر نظر وزارت ورزش در این کشور اداره می‌شود.

با این حال اخیرا موردی رو شده که در نوع خود عجیب و البته جالب است؛ عنوان شده که دو تیم ایرانی از دهه ۹۰ تا کنون، مدارک مربوط به باشگاه‌های مربوطه را به عنوان تیم‌های خصوصی بارگذاری می‌کنند و حتی اسامی سهامداران این دو باشگاه هم ذکر کرده است. در واقع تیم‌های ایرانی برای اینکه بتوانند AFC را در این زمینه دور بزنند هر ساله مدارکی را بارگذاری کرده اند که نشان می‌دهد این دو تیم دولتی نیستند و خصوصی هستند. با این حال اتفاق مهمی که در این بین رخ داده این است که AFC، نهادی که تا سال پیش هم خبر از این موضوع نداشت، حالا از گاف پرسپولیس و استقلال در این پرونده خبردار شده و به همین دلیل آن‌ها را در آستانه حذف قرار داده است.

اینکه چه کسی این گاف را داده و جزئیات این پرونده چیست سوژه‌ای است که ایران ورزشی تقریبا مفصل به آن پرداخته است؛ در بخشی از این گزارش اینطور آمده است که «پرسپولیس و استقلال، اما تا همین سال گذشته به‌عنوان دو باشگاه خصوصی به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی می‌شدند. از سال ۹۰ که سازمان لیگ مقدمات ثبت این دو باشگاه را در ثبت شرکت‌ها فراهم کرد، نام‌‎های محمد علی‌آبادی، منصور پورحیدری، امیدوار رضایی، علی فتح‌ا... زاده، خسرو دانشجو، به‌عنوان سهامداران باشگاه استقلال معرفی شدند. مسئولان باشگاه

پرسپولیس البته زودتر و در چند مرحله اقدام به ثبت باشگاه به‌عنوان شرکت خصوصی کرده بودند. از کشمکش‌های اسماعیل وفایی با عباس انصاری‌فرد و امیر عابدینی در ثبت دو شرکت پیروزی و پرسپولیس که بگذریم، به مدارکی می‌رسیم که بر اساس آن باشگاه در شهریور ۸۳ به‌عنوان شرکت پرسپولیس ثبت شده است. بر اساس این مدارک سازمان تربیت بدنی به اضافه اسامی حجت‌الله خطیب، سید ضیاالدین شجاعی برهان، ابراهیم آشتیانی، محمدحسین دادکان، محمدرضا زادمهر، جعفر کاشانی و سیدحمید پورمحمد گل‌سپیدی به‌عنوان سهامداران پرسپولیس معرفی شدند.

 




دو باشگاه هم هر سال مدارک مربوط به همان شرکت‌های ثبت شده را در سامانه AFC بارگذاری می‌کردند. حتی با وجود اینکه هر سال وزرای ورزش با تأکید بر لزوم خصوصی‌سازی این دو باشگاه به ماهیت دولتی‌شان صحه می‌گذاشتند، اما باز هم مدارک بارگذاری مورد تأیید قرار می‌گرفت. حالا سؤال اساسی اینجاست که چه اتفاقی باعث لو رفتن این مدارک صوری شده است؟


برخی نمایندگان ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کنند که گزارش‌های رسیده از سوی طلبکاران این دو باشگاه که علی‌رغم رضایت دادن، به پول خود نرسیده‌اند، باعث حساس شدن AFC روی مالکیت مشترک آن‌ها شده است.


کاظم اولیایی، اما معتقد است که مصاحبه مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به ضمانتنامه بانکی که باید در ازای عقد قرارداد با بازیکنان خارجی به سازمان لیگ ارائه می‌داد، باعث لو رفتن ماهیت دولتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شد. همانجا که او تأکید داشت که به دلیل دولتی بودن استقلال و پرسپولیس، بانک‌ها ضمانت‌نامه‌ای به این دو باشگاه ارائه نمی‌کنند. بحثی که البته در ماجرای تبلیغات محیطی هم ادامه‌دار شد و دو باشگاه نتوانستند ضمانتنامه بانکی ارائه کنند و بنابراین نشان دادند که فعالیت‌های مالی‌شان مطابق قانون تجارت بین‌الملل نیست.»

برچسب ها: پرسپولیس استقلال
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید title
علم روانشناسی می‌گوید افرادی که شخصیت قوی‌ای دارند اغلب جسورترند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. آن‌ها از ابراز عقاید خود واهمه ندارند و به طور حتم به دیگران اجازه نمی‌دهند به آن‌ها بی احترامی کنند.
آموزش گرفتن خروجی و بکاپ از انواع اطلاعات تلگرام title
در صورتی که نیاز به گرفتن خروجی و بکاپ از اطلاعات خود در تلگرام دارید، در ادامه می‌توانید آموزش استخراج داده‌های Telegram را مشاهده کنید.
آشنایی به شکل بلایند دیت یعنی چی؟ title
‌نمی‌توان بلایند دیت را پدیده‌ای بیگانه و مغایر با فرهنگ ایرانی دانست خصوصا که می‌تواند یکی از راه‌های آشنایی افراد برای روابط عاطفی و ازدواج در نظر گرفته شود. به تازگی هم برنامه‌ای که اصطلاحا نسخه اسلامی بلایند دیت است ساخته شده، هر چند ساخت ورژن اسلامی بلایند دیت انتقادات زیادی را بین کاربران برانگیخته است.
وکس صورت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟ title
خدمات زیبایی مثل مانیکور، پدیکور، اپیلاسیون و… به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره‌ تبدیل شده‌اند.
تفاوت قاضی ایستاده و قاضی نشسته چیست؟ title
در یک تقسیم‌بندی کلی قضات به دو عنوان قاضی ایستاده و قاضی نشسته تقسیم می‌شود. قاضی ایستاده به دادیار، دادستان و بازپرس، گفته می‌شود و قاضی نشسته به قاضی صدور حکم گفته می‌شود.
پلمپ قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران بخاطر حجاب! title
پیتزا "داوود" قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل عدم رعایت حجاب پلمب شد
بعد از ۱۸ سال نمی‌دانم ناصر عبداللهی را کشته‌اند یا نه؟ title
«ناصر را زده بودند، اما این‌که چه کسی این‌کار را کرد من هیچ‌وقت نفهمیدم»؛ این‌ها گفته‌های فاطمه فهیمی، همسر ناصر عبداللهی است. پس از ۱۸ سال، او در مصاحبه خود روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور دارد. کسی که به گفته خودش در تمام این سال‌ها متهم به قتل همسرش بوده، اما قانون به او اجازه نداده تا او را پیگیری قضایی کند. این پرونده عبداللهی بدون پیگیری پدر و پسران عبداللهی مختومه اعلام شد و هرگز عاملان مرگش شناخته و مجازات نشدند.
برگزیده
رییس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود title
رییس جمهور گفت: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود.
چرا اسرائیل از ریزپرنده برای خرابکاری در اصفهان استفاده کرد؟ title
استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای تهاجم به یک پایگاه هوایی در اصفهان، بیش از آنکه محصول یک طراحی عملیاتی باشد، نتیجه پذیرفتن معادله جدید با ایران تا این لحظه از تنش‌ها هست.
لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند title
سعیدلیلاز، اقتصاددان: بدون شک، نتانیاهو (نه اسراییل) از رویارویی که با ایران خواهد داشت، منافعی برداشت می‌کند، اما منافع کلان ایران این است که وارد این دام و این بازی نشود، چراکه ایران به هر حال قدرت‌نمایی خود را انجام داده است. شاه‌کلید حرف من این است، ما در صحنه خاورمیانه برد ژئوپلیتیک داشته‌ایم، نباید این برد ژئوپلیتیک را با یک باخت تاکتیکی تعویض کنیم. این خواسته مهم اسراییل است که برد ژئوپلیتیک ایران را با یک باخت تاکتیکی عوض کند. ایران نباید تن به این اشتباه دهد و تن هم نخواهد داد
توصیه مهم رهبر انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی ایران title
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: جا دارد که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را «حزب‌الله» بنامیم. هر چه می‌توانید، در این خطِّ حزب‌اللّهی جلو بروید.
رئیسی: وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت title
رئیس‌جمهور گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آن‌ها تارعنکبوتی است.
رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به‌نفع غزه رقم خواهد زد title
رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت ملت قهرمان یمن کنار ملت فلسطین قطعاً در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی مؤثر است و معادلات را به‌نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.