مخاطب 24- نسل زد در عصر ارتباطات و فناوری رشد کرده، بنابراین طبیعی است که برندهای مورد علاقه آنها نیز نوعی پلتفرم ارتباطی و یا ابزار دیجیتال و مرتبط با فناوریهای پیشرفته باشد.
تیک تاک (TikTok): در بررسی انجام شده ۶۹ درصد از افراد متعلق به نسل زد به پلتفرم تیک تاک علاقمند هستند، در حالیکه علاقمندی بزرگسالان به تیک تاک تنها ۳۹ درصد است. جای تعجب ندارد که تیک تاک در رتبه اول قرار گرفته، چرا که در این اپلیکیشن نقد رفتار نسلهای گذشته و بزرگسالان رایج بوده و به نوعی بازتابی از فرهنگ نسل زی است.
دیسکورد (Discord): در میان نسل زدیها، ۵۰ درصد افراد نیز به برنامه دیسکورد علاقمند هستند، این درصد در بزرگسالان فقط ۲۱ درصد است.
اسنپ چت (Snapchat): طبق بررسیها در نسل زد ۶۴ درصد افراد طرفدار اسنپ چت هستند. این رقم در بین بزرگسالان ۳۵ درصد عنوان شده است.
اینستاگرام (Instagram): از بزرگسالان ۴۸ درصد و از نسل زد ۷۳ درصد به اینستاگرام علاقمندند.
کش اپ (Cash App): در نسل زد علاقمندی به اپلیکیشن کش اپ ۶۶ درصد است، در حالیکه ۴۱ درصد از بزرگسالان به آن علاقه دارند.
اسپاتیفای (Spotify): از افراد متعلق به نسل زد ۷۰ درصد علاقمند به استفاده از اسپاتیفای هستند، از بزرگسلان نیز ۴۷ درصد به این اپلیکیشن علاقه دارند.
برند پوشاک چینی شین (SHein): ۴۴ درصد از نسل زد به خصوص دختران نگاه مثبتی به این برند دارند در حالی این عدد در بزرگسالان ۲۲ درصد است.
ترولی (Trolli): برند صنایع غذایی ترولی که بیشتر خوراکیهایی مانند پاستیل عرضه میکند در رده ۸ این لیست قرار دارد. در حالی که از نسل زد ۴۵ درصد ترولی را دوست دارند، علاقمندی بزرگسالان به آن فقط ۲۴ درصد است.
توییچ (Twitch): از نسل زد ۴۲ درصد و از بزرگسالان ۲۱ درصد به پلتفرم استریم آنلاین توییچ علاقه دارند.
اپل پی (Apple pay): در نسل زد ۵۹ درصد افراد و در بزرگسالان ۳۹ درصد افراد به اپل پی علاقمند هستند.
با وجود اینکه نسل زد از بسیاری جهات خودر را از سایر نسلها متمایز میداند، بررسیها نشان میدهد که این نسل هنوز علایق بسیاری همسو با سایرین نیز دارند.
منبع: کاما پرس