به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران:مهندس شکوری معاون راهبرد و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران، در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته جنب وجوش خوبی در توسعه شبکه و زمینه سازی برای ورود بهتر به بازار و درآمدزایی در مجموعه مناطق مخابراتی ایجاد شده، اظهار داشت، برای دستیابی به نتایج بهتر نیازمند تحول در حوزههای کسب و کار و بهبود تجربه مشتری هستیم.
وی افزود: مدل ارزیابی شرکت مخابرات ایران نیز با دریافت بازخورهای مختلف، بهبود مییابد تا ارزیابی مناطق از قوام و صحت بیشتر و مطمئن تری برخوردار باشد. بخش دیگری از ارزیابی با توجه به پیشرفت خود استان نسبت به ثمره ارزیابی قبلی است.
معاون راهبرد و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران گفت: ارزیابیها در سه گروه صورت گرفت و تهران، البرز، آذربایجان شرقی، گروه اول، استانهای قم، مرکزی، اردبیل گروه دوم و استانهای سمنان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در گروه سه حائز رتبه بندی برتر شدند.
وی در تشریح و کسب رتبه برتر، حاشیه سود، واریزی وجه نقد، تحقق در آمد عملیاتی، وصول مطالبات و آرپوی تجاری و توجه به هزینههای مالی را از موارد با اهمیت در این رتبه بندی اعلام کرد.
مهندس شکوری با بیان اینکه منطقه اصفهان با پیشرفت سه رتبه ارتقا، بهترین ارتقا را ثبت کرد گفت: استانهای خراسان جنوبی، قم، قزوین و کرمانشاه بیشترین پیشرفت را پس از استان اصفهان در بین مناطق مختلف مخابراتی کشور کسب کرده اند.
مهندس حسنی: استقلال نسبی مناطق مخابراتی در حوزه تجاری در درآمدزایی شرکت موثر است
مدیر مخابرات منطقه گیلان نیز در این نشست با تشریح لزوم کاهش بوروکراسی شرکت برای رقابت با شرکتهای FCP که چابکی بیشتری دارند گفت: استعداد نسبی استانها در اجرای پروژهها میتواند در تجاری سازی و درآمدزایی بیشتر مناطق مخابراتی موثر باشد.
مهندس محسنی گفت: تقویت نگاه تجاری برای کارکنان شرکتهای پیمانکاری مخابرات که اکثریت کارکنان را تشکیل میدهند در برنامه تحول تاثیر قابل توجهی دارد.
وی همچنین افزود: ایجاد مزیتهای نسبی در ارایه سرویسها و ارایه مشوقهای مختلف در سرویسهای مختلف در استقبال مشتریان بسیار موثر است.
مهندس علی اصغر پور:کاهش فاصله نمرات ارزیابی استان ها، نشانگر بهبود و توازن فعالیت مناطق مخابراتی است
مدیرمخابرات منطقه خراسان شمالی، همچنین در این نشست گفت: کاهش فاصله نمرات استانها در ارزیابی شش ماهه نشانگر حرکت یکپارچه، کاهش نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت در مناطق مخابراتی کشور است.
مهندس اصغرپور با تشریح نکات بهبودیافته در ارزیابی مخابرات خراسان شمالی گفت: در شش ماه گذشته در دیتای تجاری FTTH و VDSL جزء رتبههای برتر مخابرات کشور بوده ایم.
وی افزود: در ایجاد درآمد برای مخابرات، هزار راه نرفته داریم که با نگاهی و به بخشهای مختلف شرکت مخابرات و حوزههای بسیار گسترده فعالیت شرکت میتوانیم به مرور ابعاد جدیدی برای درآمدزایی با پیشرانی بخش تجاری شرکت برسیم.
مهندس علی اصغرپور گفت: برخی نکات کوچک و توجه به درآمد زایی از کسبهای تجاری موجود میتواند در باور به پیشرفت و سودآوری از بخشهای مختلف که تا به حال در آنها ورود نکرده ایم موثر باشد.
وی با اشاره به فعالیتهای مخابرات خراسان شمالی در روستاهای استان گفت: در این مناطق که شاید انتظار درآمدزایی مناسبی نبوده به آرپوی قابل توجهی دست یافته ایم که نشانگر نکات مغفول مانده در درآمدزایی تجاری است.
مدیرمخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: تبدیل مشتریان تجاری از سیم مسی به فیبر نوری از اولویتهای اصلی مجموعه مخابرات در تمام استانها است که در خراسنا شمالی تلاس داریم این مورد را تا حداکثر امکان به اجرا برسانیم.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی برنقش موثر ارزیابیهای ماهانه مناطق در توسعه یکپارچه شرکت مخابرات ایران تاکید کرد
مهندس لطفی، مدیر منطقه مرکزی نیز در این نشست ضمن تشریح عملکرد مخابرات منطقه مرکزی اظهار داشت: ارزیابیهای مستمر و چند ماهه مخابرات ایران به اشتراک گذاری تجربیات موفق بسیار اثر گذار است.
مهندس لطفی با اشاره به نکات فوق افزود، برنامه ریزی دقیق و متوازن در پروژههای ملی مخابرات مانند طرح نجما، و ایجاد یک سامانه مناسب وو روان برای ثبت نام کاربر و ومشتری در موقعیت طرحها و ارائه سرویس به کار بران نهایی بسیار تاثیرگذار است.
در ادامه نشست مهندس سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ازمدیران تلاشگر مخابرات که در خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی نقش ویژه داشتند قدردانی کرد.