کد خبر: ۳۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
پیش‌بینی بورس فردا 17 آبان 1402؛
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۲۱ هزار واحدی همراه شده تا خود را به میانگین ۵۵ روزه برساند. سطحی که برای اهالی تکنیکالیست از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند برای تغییر روند‌ها از آن استفاده شود.

پیش‌بینی بورس- مخاطب 24- ارزش بازار بورس اوراق بهادار ظرف چند روز گذشته دوباره به کانال 7 هزار همتی برگشته است و خود را تثبیت کرده همچنین ارزش معاملات در بازار بورس تهران حوالی 5 هزار و 800 میلیارد تومانی ثبت شد. گروه خودرویی در بازار امروز ارزش معاملاتی بیش از 564 میلیارد تومانی را به خود گرفت و در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی را به خود گرفت و پس از آن فلزات اساسی و گروه شیمیایی‌ها در رتبه‌های دوم جای گرفتند.

 تاثیر گذاران مثبت بازار در روز گذشته نمادهای فولاد، فملی و خودرو بود تا شاخص بتواند به محدوده میانگین 55 روزه خود برسد و امید برای شکست این محدوده در روز آینده بیشتر شود.

 شاخص هم وزن نیز امروز بیش از 11 هزار واحدی افزایش را به خود دید. نمادهای ذوب و بانک صادرات بیشترین ورود پول حقیقی‌ها را به خود اختصاص دادند ذوب بیش از 67 میلیارد تومان خالص ورود پول‌های حقیقی را ثبت کرد و نماد بانک صادرات با ورود 39 میلیارد تومان خالص ورود پول‌های حقیقی بازار را به پایان بردند.

 از سویی هم رقم 352 میلیارد تومان پول از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد و نمادهایی مثل کارا، افران، یاقوت و اعتماد از جمله نمادهای صندوق‌های بورسی بودند که با خالص خروج پول‌های حقیقی کار را تمام کردند. اما در مقابل نماد اهرم با ورود 92 میلیارد تومان پول حقیقی رتبه اول را در جذب نقدینگی پول‌های حقیقی به خود اختصاص داد.

 خودرو لیدر سنتی بازار سرمایه در یک ساعت پایانی بازار به صف خرید نشست.

 رضا عیوضلو، عضو هیئت مدیره سازمان بورس در حاشیه دهمین نمایشگاه کیش اینوکس و در نشست تخصصی با مدیران و فعالان اقتصادی با موضوع تأمین مالی مناطق آزاد گفت: تاکنون مناطق آزاد توانسته ۹۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه تأمین مالی کرده است، در حال حاضر چابهار نیز در خواست برای تأمین مالی درخواست داده است همچنین با موافقت اصولی منطقه آزاد کیش صادر شده و کارهای اجرای آن در دست اجراست.

 خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز در صحبت‌های امروز خود عنوان کرده است که برگزاری کمیسیون مشترک ایران و چین در پکن، نخستین گام در اجرای پروژه‌های توافق ۲۵ ساله ایران و چین بود. در دومین گام، مجموعه دیگری از توافق‌ها روی پروژه‌های مشخص بین بخش‌های دولتی وزارتخانه‌های متناظر ایران و چین برقرار و درباره جزئیات اجرای پروژه‌ها توافق شد.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل بورس تهران امروز 16 آبان ماه رشد بیش از 21 هزار واحدی را تجربه کرد و شاخص تا محدوده‌های 2 میلیون و 50 هزار واحدی رشد را تجربه کرد. این محدوده به عنوان سطح میانگین 55 روزه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران محسوب می‌شود محدوده‌ای که برای اهالی تکنیکالیست به عنوان محدوده و سطح مهمی تلقی می‌شود. اهالی فنی بازار معتقد هستند عبور (شکست) این محدوده می‌تواند مسیر روند بازار را تغییر دهد.

 این در حالی است که شاخص به همراه اندیکاتور RSI در کف احتمالی خود یک واگرایی ایجاد کرده‌اند که این واگرایی در سه مرحله اتفاق افتاده است که این موضوع برای اهالی فنی بازار یک سیگنال محسوب می‌شود و با تغییر و شکست مقاومت هارمونیک 55 روزه شاخص کل روبه‌بالا که احتمالاً برای روز آینده باشد. شاخص کل از مسیر فرسایشی خارج شده است و به مسیر صعودی گام خواهد گذاشت.

 در جریان برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جزیره کیش مجید عشقی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران اظهار داشته است که ارزش واقعی بازار سرمایه ارقامی بیشتر از رقم‌های کنونی است که این موضوع می‌تواند برای بازار یک سیگنال هم محسوب شود.

کل

 

منبع: اکو ایران

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.