کد خبر: ۲۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
«هاروکی موراکامی» رمان‌نویس ژاپنی چند روز پیش از اعلام برنده جایزه نوبل که در چند سال اخیر با نام او به عنوان یکی از شانس‌های اصلی گرده خورده، میزبان یک رویداد خوانش داستان‌های ترسناک در توکیو بود.

مخاطب 24- موراکامی در این رویداد فرهنگی گفت که از داستان‌های ترسناک لذت می‌برد و می‌خواهد بیشتر از آن‌ها بنویسد. این رویداد شامل خوانش یکی از داستان‌های مجموعه «قصه‌های مهتاب و باران» بود که موراکامی را از دوران کودکی‌اش مجذوب خود کرد و الهام‌بخش آثارش بوده است.

مجموعه داستان کلاسیک «قصه‌های باران و مهتاب» در سال ۱۷۷۶ میلادی توسط «آکیناری اوئدا» نوشته شده و مرز مبهم بین واقعیت و دنیای سوررئال را بررسی می‌کند.

مرزها و دیوارها نقش مهمی در نوشته‌های موراکامی دارند. قهرمانان داستان‌های او اغلب از میان دیوارها یا بین دو جهان سفر می‌کنند و با شخصیت‌های مرموز و عجیب و غریب روبه‌رو می‌شوند. در حالی که موراکامی گفته است که بیشتر با خواندن رمان‌های غربی بزرگ شده است، برخی از کارشناسان همچنین به تأثیر داستان‌های نوشته «اوئدا» در برخی از آثار او اشاره کرده‌اند.

نام «موراکامی» بیش از یک دهه است که به عنوان شانس دریافت جایزه نوبل ادبیات مطرح بوده است، جایزه‌ای که برنده سال ۲۰۲۳ آن روز پنجشنبه (۱۳ مهر) اعلام می‌شود. در صورت برنده شدن، او نخستین نویسنده ژاپنی پس از «کنزابورو اوئه» در سال ۱۹۹۴ خواهد بود که برنده جایزه نوبل در رشته ادبیات می‌شود.

رسانه‌های ژاپنی همچنین از «یوکو اوگاوا» و «یوکو تاوادا» دیگر رمان‌نویسان ژاپنی به عنوان رقبای احتمالی در سال‌های اخیر نام برده‌اند و رسانه‌های بین‌المللی نیز «کان ژو» نویسنده چینی و «توماس پینچن» رمان‌نویس آمریکایی را در فهرست برندگان احتمالی امسال قرار داده‌اند.

«کایوکو شیرایشی» هنرپیشه کهنه‌کار که به خاطر مونولوگ‌های داستان‌های ارواح شناخته می‌شود، یکی از داستان‌های مجموعه «قصه‌های باران و مهتاب» را روایت کرد که داستان مردی بی‌احتیاط است که با دختر یک کشیش ازدواج می‌کند و همسرش به یک روح انتقام‌جو تبدیل می‌شود.

موراکامی گفت که از بازی ترسناک «شیرایشی» در نقش‌های متعدد لذت می‌برد و دوست دارد او را در داستان «آینه» روایت کند، یکی از داستان‌های ترسناک کوتاهی که او در سال ۱۹۸۳ نوشت.

رمان عاشقانه «جنگل نروژی» نوشته هاروکی موراکامی که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی‌ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد. «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» در سال ۲۰۱۳ روانه بازار و با استقبال زیادی مواجه شد. «قتل فرمانده» نیز در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

 

منبع: ایسنا 

برچسب ها: فرهنگ
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بدترین رانندگان جهان اهل کدام کشور هستند؟ title
احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است.
هوش مصنوعی چه مشکلی با فضایی‌ها دارد title
همیشه این سوال وجود داشته است که در جهانی با میلیارد‌ها کهکشان و ستاره چرا ما نشانه‌ای از موجودات بیگانه پیدا نمی‌کنیم. ظاهرا هوش مصنوعی مانع پیدا کردن فضایی‌ها می‌شود
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.