به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی: اسفندیاری در این مراسم ضمن تقدیر از اعضای ستاد اربعین سازمان تأمیناجتماعی که کمال همکاری را در جهت برپایی بهموقع مواکب و ارائه خدمات مطلوب به زائران داشتند، اظهار داشت: ستاد ویژه اربعین از اواسط اردیبهشت ماه امسال به ریاست مدیرعامل محترم سازمان فعالیت خود را آغاز کرد و الحمدلله با همکاری و همدلی بخشهای مختلف سازمان، برنامهریزی برای برپایی مواکب و تمهید مقدمات ارائه خدمات به زائرین اباعبداللهالحسین (ع) به بهترین نحو انجام شد.
وی با اشاره به اینکه پیادهروی اربعین یک پدیده جهانی است، گفت: مسئولان و کارکنان سازمان تأمیناجتماعی نیز همچون همه مسلمانان و شیعیان و دیگر نهادها و دستگاههای مسئول در جمهوری اسلامی ایران در قبال این حرکت بزرگ مسئولیت دارند و بهعنوان یک نهاد خدمترسان باید به بهترین نحو در امر خدمترسانی به زائران اباعبداللهالحسین اهتمام داشته باشیم و همانطورکه وزیر محترم و مدیرعامل سازمان تأکید کردهاند که این خدمترسانی باید به بهترین نحو انجام شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استانهای سازمان تأمیناجتماعی با تأکید بر خودجوش و مردمی بودن این حرکت بزرگ، اظهار داشت: بخش اعظم تأمین هزینههایی که صرف برپایی مواکب سازمان تأمیناجتماعی و ارائه خدمت به زائرین میشود از نذورات همکاران و کمکهای داوطلبانه است و همکاران سازمان نیز به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی در این امر مشارکت دارند و بهطور کلی تلاش ما این بوده که مجموعه اقدامات مرتبط با موضوع اربعین بهصورت مردمی و داوطلبانه باشد.
اسفندیاری درباره تعداد موکبها و خدمات آنها نیز گفت: سازمان تأمیناجتماعی مجموعاً 7 موکب خدماتی در مراسم پیادهروی اربعین دارد که 6 موکب در داخل کشور و در مرزها و یک موکب در شهر کربلا ارائه خدمت میکنند. خدماتی که در این موکبها ارائه میشود عمدتاً خدمات درمانی و پشتیبانی درمان و تأمین دارو است، اما خدمات دیگر از قبیل پذیرایی، پشتیبانی فناوری ارتباطی و... نیز به زائران محترم ارائه میشود.
وی افزود: همچنین شرکتهای زیرمجموعه شستا نیز در حوزه مسئولیتهای اجتماعی با قوت و قدرت از همه مواکب فعال در خدمترسانی به زائران اعم از مواکب سازمان و غیر آن، پشتیبانی میکنند تا انشاءالله مراسم امسال باشکوهتر از سالهای پیش باشد و خدماتی که ارائه میشود کیفیت بهتری نسبت به سالهای پیش داشته باشد.