کد خبر: ۲۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
اگر قصد دارید حیاط منزل، پشت بام، ویلا و یا هر قسمت دیگری از منزل یا باغ خود را موزاییک کنید و در این خصوص کمی پرس و جو کرده باشید، احتمالا با انواع مختلف موزائیک ها روبرو شده اید که یکی از محبوب ترین آنها، موزائیک پلیمری می باشد

اگر قصد دارید حیاط منزل، پشت بام، ویلا و یا هر قسمت دیگری از منزل یا باغ خود را موزاییک کنید و در این خصوص کمی پرس و جو کرده باشید، احتمالا با انواع مختلف موزائیک ها روبرو شده اید که یکی از محبوب ترین آنها، موزائیک پلیمری می باشد. اما این نوع چه ویژگی هایی دارد؟

هدف ما در این محتوا بررسی کفپوش های پلیمری می باشد بنابراین اگر شما هم گمان می کنید که این نوع همان چیزی است که شما می خواهید، پس تا انتها با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات و مزایا و معایب موزاییک پلیمری بپردازیم.

موزاییک پلیمری چیست؟

کفپوش پلیمری ترکیبی از مواد شیمیایی و معدنی است که در آن با استفاده از تغییرات بافت مولکولی، سیمان به واکنش پلیمریزاسیون تبدیل می شود. کفپوش پلیمری شامل سیمان سفید، پلی استر، ماسه، پودر سنگ و رنگدانه است که پس از اختلاط برای تزریق در قالب آماده می شود.

موزاییک های پلیمری پس از تولید، در تست های آزمایشگاهی در دمای 50- درجه و 50+ مورد بررسی قرار می گیرند تا به بهترین و با کیفیت ترین نوع کفپوش پلیمری با جذب آب کم و ثبات رنگ مناسب برسند بنابراین این مورد از مزایای موزاییک پلیمری باعث می شود تا در شهرهای با دمای پایین مانند تبریز و همچنین شهرهایی مانند بندرعباس و اهواز که هوا بسیار گرم و مرطوب است، مناسب می باشند. همچنین این نوع کفپوش به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، در مناطق شمالی کشور هم بسیار کاربردی است.

روش ساخت موزائیک پلیمری

برای ساخت این نوع سنگ مصنوعی، مواد اولیه آن به همراه رزین با هم ترکیب می شوند تا یک مخلوط خمیری شکل ایجاد شود. سپس این مخلوط در قالب های مخصوص ریخته شده و به مرحله بعد منتقل می شود. در گام بعدی از ساخت موزائیک پلیمری به روش ویبره ای، قالب ها روی میز ویبره قرار می گیرند تا در اثر لرزش این دستگاه، حباب های اضافی از خمیر خارج شده و یک ترکیب یکنواخت ایجاد شود. پس از گذشت 24 ساعت موزائیک پلیمری به استحکام لازم رسیده و قابل استفاده می باشد.

مزایا و معایب موزاییک پلیمری

مزایا موزاییک پلیمری

این نوع از موزاییک ها دارای مزایای متعددی می باشند. همین امر محبوبیت و کاربرد آن ها را گسترش داده و خرید موزاییک به خصوص کفپوش های پلیمری را با استقبال گسترده ای روبرو کرده است. از جمله مزایا موزاییک پلیمری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نفوذ ناپذیری در برابر آب: اولین مورد از مزایا موزاییک پلیمری، ضد آب بودن آن هاست. همین امر می تواند آن ها را به گزینه ای عالی برای حیاط منازل تبدیل کند.
  • مقاوم در برابر دما: این نوع موزائیک ها با مقاومت بسیار بالا در برابر دما ساخته می شوند بنابراین برای شهرهای سردسیر و گرمسیر مناسب هستند.
  • مقاوم در برابر رطوبت: میزان رطوبت یکی از عوامل مهم برای انتخاب نوع کفپوش است. موزاییک پلیمری با مقاومت بالا در برابر رطوبت یک پیشنهاد فوق العاده است.
  • طراحی متنوع: این نوع موزاییک ها در طرح ها، رنگ ها و ابعاد متنوعی تولید می شوند. این، خرید موزاییک پلیمری را آسان کرده است.
  • وزن کم: از دیگر مزایا موزاییک پلیمری می توان به وزن پایین آنها اشاره کرد.
  • نصب آسان: اگر به سراغ خرید کفپوش های پلیمری می روید، باید بدانید که نصب آن ها به سادگی صورت می گیرد.
  • همه کاره بودن: این موزائیک ها همه کاره هستند به عبارتی برای محیط های مختلف از جمله فضای های داخلی و بیرونی، کف، نما و فضای دکوراتیو مناسب هستند.
  • شسشتشوی آسان: تمیز کردن کاشی های پلیمری ساده است و به آسانی صورت می گیرد.
  • برتری نسبت به انواع دیگر: موزائیک های پلیمری یک گزینه برتر در مقایسه با دیگر مدل های مشابه در بازار هستند.
  • طول عمر بالا: کفپوش های پلیمری به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف و ترک خوردگی، می توانند تا سال ها دوام آورده و شما را از خرید موزاییک های جدید بی نیاز سازند.
  • قیمت مناسب: از مهم ترین مزایا موزاییک پلیمری می توان به قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه آن ها اشاره داشت.

معایب موزاییک پلیمری

با وجود آنچه که تا به اینجا گفتیم اما موزائیک های پلیمری خالی از اشکال هم نیستند و نقاط ضعفی دارند. البته لازم به ذکر است که بیشتر این معایب به مرحله ساخت آن ها باز می گردد. از جمله معایب موزاییک پلیمری می توان به ذکر موارد زیر پرداخت:

  • حساسیت بالا به میزان ترکیبات مواد اولیه
  • حساسیت به کیفیت مواد تشکیل دهنده
  • حساسیت زیاد در مرحله ساخت
  • احتمال ترک خوردگی در صورت استفاده زیاد از پودر سنگ

استانداردهای موزائیک پلیمری

دیگر نکته در خصوص موزاییک های پلیمری، استانداردهای تعریف شده برای آن ها و مزایای فراوانی است که آن ها شامل می شوند. در ادامه لیستی از این استانداردها آورده شده است.

  • مقاومت فشاری 600 الی 1000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع
  • مقاومت خمشی، 60 الی 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع
  • مقاومت در برابر سرما، 50 درجه سانتی گراد زیر صفر
  • مقاومت حرارتی 200 الی 300 درجه سانتی گراد
  • نفوذ آب، کمتر از 3%
  • مقاومت سایشی 0.4 گرم بر سانتی متر مربع
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • مقاوم در برابر انواع شرایط آب و هوایی سرد و گرم و باران های اسیدی
  • ماندگاری رنگ های معرق و سنگ نما بیش از 15 سال

کاربرد موزائیک پلیمری

حال که با مزایا و معایب موزاییک پلیمری آشنا شدیم، لازم است تا مروری بر کاربردهای گسترده آن هم داشته باشیم:

  • خیابان سازی
  • سنگ فرش پیاده روها
  • کف یا نمای ساختمان های اداری و مسکونی
  • کفپوش حیاط ها و باغ ها
  • محوطه سازی پارک ها
  • پشت بام ها و روف گاردن

مزایا و معایب موزاییک پلیمری

قیمت موزاییک پلیمری

قیمت کاشی های پلیمری هم مانند سایر موزائیک های موجود در بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. نوع و کیفیت مواد اولیه، ابعاد سنگ، طرح و رنگ، عیار سیمان به کار رفته برای ساخت موزاییک، تراکم آن، میزان مقاومت کاشی، شرکت تولید کننده و بسیاری از عوامل دیگر بر قیمت این موزائیک ها اثرگذار هستند.

بنابراین اگر شما هم قصد خرید کاشی پلیمری در طرح و رنگ دلخواه را دارید و می خواهید از به روزترین قیمت ها اطلاع یابید، وب سایت مجموعه خانه موزاییک این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. همینطور کارشناسان مجموعه همواره آماده هستند تا به صورت تلفنی و یا آنلاین به شما مشاوره داده و شما را در امر خرید یاری نمایند.

موزائیک پلیمری با کیفیت را از کجا بخریم؟

این روزها خرید اینترنتی متقاضیان بسیاری پیدا کرده است و عده زیادی تمایل دارند کالای دلخواه خود را در منزل و به صورت آنلاین سفارش دهند. خرید موزاییک هم از این قاعده مستثنی نمانده است و فروشگاه های زیادی به منظور فروش اینترنتی کاشی، سرامیک و انواع موزائیک راه اندازی شده اند. اما برای خرید کدام را انتخاب کنیم؟ کدام یک از این فروشگاه ها کاملا معتبر هستند؟ این چالشی است که همواره بر سر راه خریداران وجود داشته است.

از این رو ما مجموعه خانه موزاییک را به شما معرفی می کنیم. مرکزی معتبر در زمینه فروش انواع موزاییک و کاشی که می تواند محصول دلخواه شما را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برایتان ارسال کند.

برچسب ها: ساختمان مسکن
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.