کد خبر: ۱۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
Samsung Galaxy S23 Ultra یک گلکسی S22 Ultra پیشرفته تر است و ویژگی هایی دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین گوشی ها کرده است.

بررسی Galaxy S۲۳ Ultra: پرچمدار فوق لاکچری سامسونگ

مخاطب24- سامسونگ با دسته ای کاملاً جدید از گوشی های هوشمند پرچمدار در سری گلکسی اس 23 بازگشته است که گلکسی اس 23 اولترا پیشتاز آن است. در داخل گوشی جدیدترین Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 قرار دارد که برای سامسونگ سفارشی شده است. در طول آزمایش، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی آن عالی عمل کرد. دوربین های ارتقا یافته، از جمله سنسور 200 مگاپیکسلی، باورنکردنی هستند و تغییرات سامسونگ در پردازش فوق العاده است. در ادامه به بررسی این گوشی پرداخته ایم.


طراحی و ساخت Galaxy S22 Ultra

سال گذشته، Galaxy S22 Ultra زبان طراحی جدیدی را برای این سری معرفی کرد که تا حد زیادی برای مدل 2023 بدون تغییر باقی ماند. اگر این دو مدل را با هم مقایسه کنید، تفاوت های بسیار بسیار کوچکی را در قد فیزیکی خواهید دید. Samsung Galaxy S23 Ultra کمی عریض تر و سنگین تر است. یکی از تغییرات قابل توجه تر نسبت به مدل سال گذشته، انحنای شیشه است. سامسونگ انحنا را کاهش داد که در دست گرفتن آن راحت‌تر شد. کاهش انحنای شیشه باعث ایجاد فضای بیشتری در کناره های گوشی می شود که باعث می‌شود که راحت‌تر در هنگام در دست گرفتن احساس شوند.

بررسی Galaxy S۲۳ Ultra

شیشه جلو و پشت گوشی جدیدترین محصول Corning، Gorilla Glass Victus 2 است که محافظت در برابر سقوط را بهبود می بخشد. اگرچه این شیشه باید دوام بیشتری نسبت به قبل داشته باشد، اما بهتر است به برخی از قاب ها و محافظ های صفحه نمایش فکر کنید.

گلکسی اس 23 اولترا در ادامه یکی از ویژگی‌های ارزشمند نسل قبلی خود، با قلم S عرضه می‌شود. به نظر نمی رسد که S Pen امسال ویژگی جدیدی داشته باشد، اما نسبت به نسخه سال گذشته کمی به روز رسانی طراحی شده است. به‌جای ارائه خودکار رنگی به تلفن‌ها، این خودکار برای همه رنگ‌های مدل فقط مشکی است. دکمه کلیکی در انتهای گوشی با رنگ قاب مطابقت دارد و همچنین کمی مربع تر از قبل است.

 

از نظر صدا، شما بلندگوهای دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos دریافت می کنید. هنگام گوش دادن به موسیقی از طریق YouTube Music یا تماشای چیزی در Netflix، صدا عالی و بلند به نظر می رسد اما در تماشای یوتیوب، صدا بسیار نازک تر و آرام تر است. گوشی Galaxy S22 Ultra دارای IP68 مقاومت در برابر آب و همچنین گرد و غبار است. همچنین  این گوشی دارای سنسور تشخیص اثر انگشت است.

نمایشگر Galaxy S22 Ultra

صفحه نمایشگر 6.8 اینچی از نوع AMOLED، یا همانطور که سامسونگ آن را "Dynamic AMOLED 2X Infinity-O QHD+ Edge Screen Screen Display" می نامد، رزولوشن 3088 در 1440 با زیبایی نرخ نوسازی تطبیقی ​​120 هرتزی ارائه می دهد. نمایشگر با حداکثر روشنایی 1750 نیت، در شرایط نوری بسیار عالی عمل می کند. بالاترین سطوح nit را ارائه نمی دهد، اما احتمالاً 95٪ از شرایط نوری را به خوبی اداره می کند. بدون شک این یک نمایشگر عالی است.


نرم افزار Galaxy S22 Ultra

 گوشی گلکسی اس 23 اولترا با اندروید 13 منتشر شده است. رابط کاربری One UI 5 نیز از طریق به‌روزرسانی‌ها در همه دستگاه‌های اخیر سامسونگ گلکسی منتشر شده است. به روز رسانی One UI 5.1 ویژگی ها و حالت های بیشتری را برای دستگاه ها به ارمغان می آورد. حالت دوربین یک گزینه رنگ گرم جدید را برای سلفی انتخاب می کند و گزینه Expert RAW را به عنوان جابجایی سریع در برنامه دوربین قرار می دهد.

بهبودهایی در برنامه گالری برای جستجوی بهتر، آلبوم‌های خانوادگی مشترک، حذف خودکار سایه و موارد دیگر وجود دارد. سامسونگ در این به‌روزرسانی با ویجت‌های جدید، ویژگی‌های اتصال، حالت‌ها و موارد دیگر، چیزهای زیادی را جمع‌آوری کرده است.

عملکرد Galaxy S22 Ultra

با وجود کلمه Ultra در نام، احتمالاً انتظار دارید که این تلفن هر کاری را که از آن بخواهید برای شما انجام دهد  و انتظار شما درست خواهد بود. سامسونگ همیشه از بهترین قطعات در سری گلکسی اس خود استفاده کرده است. S23 Ultra نه تنها جدیدترین های Qualcomm را در این گوشی دریافت می کند، بلکه دارای برخی سفارشی سازی های منحصر به فرد و منحصر به فرد است.

این اسمارت فون رسما Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy از پردازنده  فوق العاده ای در Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می کند. نکته قابل توجه این است که این اولین تلفنی است که از ISP شناختی اسنپدراگون برای بهبود تصاویر در زمان واقعی استفاده می کند.

بررسی Galaxy S۲۳ Ultra

جدا از هیولای عملکردی که اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی ارائه می کند، سامسونگ همچنین دارای حافظه و فضای ذخیره سازی فوق العاده سریعی است. از مشخصات LPDDR5X برای هر دو گزینه رم 8 و 12 گیگابایتی و UFS 4.0 برای حافظه داخلی استفاده می کند.

علاوه بر اینها Galaxy S23 Ultra بسیار پاسخگو است. چه باز کردن برنامه های جدید، چه برنامه های در حال استفاده، یا لذت بردن از انیمیشن ها یا بازی های ویدیویی، از عملکرد Galaxy S23 Ultra بسیار راضی خواهید بود.


دوربینGalaxy S22 Ultra

یکی از ویژگی‌های برجسته سری Ultra سامسونگ دوربین‌ها بوده است که با Galaxy S23 Ultra تغییری نکرد. بعلاوه، برخی ارتقاءهای خوب را دریافت می کند. شروع بهبودها، سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید است. 

بنا به گفته سامسونگ، سنسور 200 مگاپیکسلی از سنسور جدید Adapt Pixel استفاده می‌کند که پیشرفت‌های زیادی را در تجربه عکاسی به ارمغان می‌آورد، از جمله نحوه عملکرد سیستم با تمام این مگاپیکسل‌ها. به‌طور پیش‌فرض، دوربین به‌طور خودکار انتخاب می‌کند که آیا یک تصویر کامل 200 مگاپیکسلی بگیرد یا آن را در یک تصویر 50 یا 12 مگاپیکسلی قرار دهد. همچنین می توانید آن را طوری تنظیم کنید که با رزولوشن های بالاتر باقی بماند. با این حال، اگر آن را در حالت خودکار قرار دهید، بسته به شرایط نور محیطی، سیستم پیکسل ها را برای دستیابی به بهترین عکس ذخیره می کند.

باتری Galaxy S22 Ultra

یکی از نقاط ضعف گلکسی اس 22 اولترا سال گذشته عمر باتری بود. خوشبختانه در گلگسی اس 23 اولترا جبران شده است.  سامسونگ تصمیم گرفت از همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 22 اولترا سال گذشته استفاده کند که خوب است، اما سرعت شارژ 45 واتی را نیز حفظ کرد. شارژ این گوشی با این شارژر در مدت زمان 30 دقیقه به 65 درصد می رسد. این گوشی از یک شارژر 15 واتی بدون سیم و 4.5 واتی بیسیمی معکوس پشتبانی می کند.

قیمت و رنگبندی گوشی Galaxy S22 Ultra

گوشی شیائومی پوکو F5 پرو در رنگ های مشکی، سبز، کرم، گرافیت، آبی، لیمویی و قرمزبا قیمت 948 دلار در بازار موجود است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.