کد خبر: ۱۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
در این مطلب به بررسی گوشی P60 Pro، پرچمدار جدید شرکت هواوی خواهیم پرداخت.

 گوشی P60 Pro

چهار سال پس از اینکه ایالات متحده، شرکت هواوی را با تحریم‌های سنگین تحریم کرد و از استفاده از برنامه‌های گوگل در محصولات آن جلوگیری کرد، این شرکت به طور قابل پیش‌بینی بیشتر سهم بازار خود را در سطح جهانی از دست داده است، اما چیزی که نمی‌توانید پیش‌بینی کنید این است که هواوی در واقع زنده خواهد ماند و دوام خواهد آورد. هواوی همیشه در حال ساخت گوشی بوده و در حالی که نرم افزار به عنوان یک نقطه دردناک بدون گوگل باقی مانده است، سخت افزار آن در واقع بسیار چشمگیر است.

در این مطلب به بررسی Huawei P60 Pro خواهیم پرداخت. پرچمدار دوربین محور 2023 این شرکت و نشان می دهد هواوی موفق شده است یک تلفن دوربین بسیار جذاب بسازد.


P60 Pro در جعبه بزرگ‌تری نسبت به اکثر گوشی‌های دیگر عرضه می‌شود و احتمالاً می‌توانید دلیل آن را حدس بزنید: یک شارژر داخل جعبه دارد!

این چیزی است که سامسونگ و آیفون از آن صرف نظر می کنند، اما شما علاوه بر دریافت یک شارژر قدرتمند 88 واتی با P60 Pro یک قاب سیلیکونی اولیه رایگان نیز دریافت می کنید.

محتویات کامل جعبه در زیر آمده است:

  • گوشی
  • قاب سیلیکونی
  • شارژر 88 واتی با خروجی USB-A و USB-C
  • کابل USB (از نوع A تا نوع C).
  • ابزار سیم کارت
  • راهنمای کاربر

طراحی و رنگ گوشی هواوی P60 Pro 

 گوشی P60 Pro

گوشی هواوی P60 Pro در پشت با طراحی چشم نواز دوربین "Ultra Lighting" عرضه می شود. مشخصه اصلی این دوربین، آرایه دوربین مستطیلی است که در سمت چپ بالا قرار گرفته است، که به دلیل داشتن دوربین اصلی به ظاهر بزرگتر و در مرکز، یک ویژگی خاص در بین دوربین ها است.

از نظر رنگ، این شرکت چینی، این گوشی خود را به رنگ مشکی مقاوم در برابر اثر انگشت و همچنین به رنگ "مروارید" الهام گرفته از طبیعت ارائه کرده است. نوعی بافت مروارید سفید که هوآوی می گوید از پودر مروارید معدنی طبیعی برای ایجاد جلوه ای درخشان و بافتی منحصر به فرد و طبیعی استفاده می کند. 

گوشی هوشمند اندرویدی دارای گواهی IP68 ضد آب و غبار، ضخامت 161 x 74.5 x 8.3 میلی‌متر و 200 گرم سبک با صفحه نمایش OLED آن که از هر چهار طرف گرد شده است و در دست احساس بسیار خوبی دارد. دسترسی به دکمه های قرمز رنگ پاور و آماده به کار در سمت راست آسان است.

نمایشگر گوشی هواوی P60 Pro

صفحه نمایش 6.67 اینچی چهار منحنی به شیشه محافظ Kunlun خود هوآوی مجهز شده است که قرار است چندین بار بدون هیچ آسیبی از سقوط از ارتفاع 1 تا 1.50 متری بر روی یک کف چوبی دوام بیاورد. شرکت چینی حتی از مطبوعات دعوت کرد تا آن را در آزمایشات امتحان کنند.

 

نمایشگر گوشی هواوی P60 Pro دارای رزولوشن فوق‌العاده 2700 در 1220 پیکسل (444 PPI) با نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​1 تا 120 هرتز، به لطف فناوری LTPO است. نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز و کاهش نور PWM در 1440 هرتز مشخص شده است.

خواندن صفحه نمایش بسیار آسان است، همانطور که در مورد همه گوشی های هوشمند پرچمدار هواوی وجود دارد. این پنل دارای کنتراست غنی است و ثبات زاویه دید بالایی را ارائه می دهد. یک حسگر اثر انگشت نیز در قسمت پایین صفحه نمایش وجود دارد که به سرعت و با اطمینان کار می کرد. Huawei P60 Pro همچنین یک صفحه نمایش همیشه روشن با محدودیت های زمانی اختیاری ارائه می دهد. بنابراین، در حال حاضر دلیلی برای انتقاد از سمت نمایشگر وجود ندارد.

نرم افزار گوشی هواوی P60 Pro

گوشی هواوی P60 Pro با نرم افزار HarmonyOS 3.1  در چین و با نرم افزار EMUI 13.1 در اروپا عرضه شده است. این گوشی فاقد سرویس گوگل پلی است.  

عملکرد هواوی P60 Pro

بررسی گوشی P60 Pro؛ پرچمدار جدید ۲۰۲۳ هواوی

هواوی یک اسنپدراگون 8+ نسل 1 کوالکام بر روی P60 Pro خود نصب کرده است. این پردازنده که بر روی فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است، یک هسته اصلی تا 3.2 گیگاهرتز، سه هسته عملکرد تا 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد با کلاک 1.8 گیگاهرتز را ارائه می دهد. این - همراه با یک پردازنده گرافیکی Adreno 730 (واحد پردازش گرافیکی) حتی برای پرمخاطب ترین بازی Google Play کافی است.

در تست Geekbench 5.0 و در تست تک هسته ای، گوشی هواوی P60 Pro امتیاز 1327 امتیاز و در تست چند هسته ای 4212 را کسب کرد. در مقایسه همین پردازنده (فقط با مودم 5G) در بررسی موتورولا اج 30 اولترا به ترتیب به امتیاز 1325 و 4310 دست یافت.

گوشی هواوی P60 Pro در دو مدل با حافظه داخلی و رم 256/8 گیگابایت و 512/12 گیگابایت عرضه شده است.

دوربین هواوی P60 Pro 

Huawei P60 Pro دارای دوربین سه گانه با دوربین اصلی بسیار چشگمیراست. هواوی پی 60 پرو دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی در جلو است که در مرکز بالای نمایشگر خود تعبیه شده است که از چهار طرف گرد است. دیافراگم این دوربین f/2.4 است. دوربین اصلی سه گانه در پشت به دلیل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی که در مرکز قرار گرفته است عملکردی فوق اعلاده ارائه می دهد.

دوربین گوشی P60 Pro

دوربین های تله فوتو اصلی و نورپردازی مجهز به لرزشگیر اپتیکال هستند و دوربین اصلی نیز دارای دیافراگم متغیر از f/1.4 تا f/4.0 است. هوآوی با چنین دیافراگم بزرگی به طور طبیعی می‌تواند عکس‌های برتر را در محدوده نور کم تحت برند داخلی «XMage» بگیرد.

باتری هواوی P60 Pro

باتری هواوی دارای باتری 4815 میلی آمپر ساعتی با یک منبع تغذیه 88 واتی سوپر شارژ است. این شارژر در واقع دارای دو درگاه USB است: یکی کلاس A و دیگری نوع C. گوشی Huawei P60 Pro را می توان به صورت بی سیم با حداکثر 50 وات شارژ کرد.

در تست شارژر 88 واتی نتیجه پس از 5 دقیقه 67 درصد، پس از 10 دقیقه 80 درصد و باتری نیمه پر پس از 20 دقیقه کاملاً شارژ شد.

قیمت گوشی هواوی P60 Pro

قیمت گوشی هواوی P60 Pro در حدود 1036 دلار است.



انتهای پیام/

 

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.