کد خبر: ۱۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

پیش بینی بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

معاملات چهارشنبه ۳ سیگنال صعودی داشت، علاوه بر رشد شاخص هم وزن و تداوم ورود پول حقیقی، حجم معاملات نیز همچنان در سطح بالایی است.
پیش بینی بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس - مخاطب24:بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران پس از ۲ روز، اندکی افت کرد. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۹ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش ۳ هزار و ۴۲۲ واحدی داشت، اما شاخص کل هم‌وزن به رشد ادامه داد و ۵ هزار و ۵۸ واحد صعود کرد. شاخص کل فرابورس نیز ۲۲۵ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و ۵۷ واحد رشد پیدا کرد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۳۸۳ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۲۶۶ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز شنبه در بورس شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، شرکت تولیدی چدن سازان (چدن) و شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت)، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های بنیرو (شرکت نیرو ترانس)، بنیرو (شرکت نیرو ترانس) و کمنگنز (شرکت معادن منگنز ایران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، شرکت افرانت (افرا) و شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات چهارشنبه، ۲۱۸ نماد صف خرید داشتند و ۲۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۲ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۸۳ درصدی به ۹۹ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز
روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران افت کرد، اما تعداد نماد‌های سبز بازار بیشتر از قرمز‌ها بود و شاخص هم وزن بیش از ۵ هزار واحد صعود کرد. نماد‌های فملی، خودرو، وغدیر، وبملت و میدکو بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. در مقابل نماد‌های نوری، فخوز، بوعلی، شخارک، پترول و اپال بزرگان سبزپوش بازار بودند که مانع افت بیشتر شاخص کل شدند.

از سوی دیگر سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی نیز بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه خرید ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

علاوه بر این، برای نهمین روز شاهد ورود پول حقیقی بودیم، روز چهارشنبه ۷۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. نماد‌های پترول، تملت، فخوز، اپال، کوثر، برکت، شیران، نوری، خریخت و پی‌پاد بیشترین ورود پول را را ثبت کردند.

معاملات چهارشنبه ۳ سیگنال صعودی داشت، علاوه بر رشد شاخص هم وزن و تداوم ورود پول حقیقی، حجم معاملات نیز همچنان در سطح بالایی است. ارزش معاملات خرد روز سه‌شنبه به بیشترین سطح در یک سال اخیر صعود کرد و در قله ۱۹ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومانی رسید. روز چهارشنبه نیز با وجود افت ۲ هزار میلیارد تومانی، همچنان در سطح قابل قبولی قرار داشت؛ بنابراین روند‌های درونی بازار همچنان میل به صعود دارند.

 
برچسب ها: پیش بینی بورس
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
نامه خداحافظی جواد نکونام نامه خداحافظی جواد نکونام
در متن این نامه آمده است:هوادار استقلال بداند رقیب استقلال در درون استقلال است و شاید کسانی هم باشند که از بیرون برای ناکامی استقلال قدم برداشته و اقدام کنند که این هم یک امر طبیعی است اما ما امسال از درون استقلال ناکام شدیم!
ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی» ویدئو| مهدی کوشکی و همسرش در اکران فیلم «لختگی»
مهدی کوشکی و همسرش محیا مهدی‌زاده ساعاتی پیش در اکران فیلم «لختگی» با لباسی خاص در برابر دوربین ها ظاهر شدند.
کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی! کنایه عجیب پرسپولیس با پوستر یاغی!
یک روز بعد از شهرآورد پایتخت، همچنان کری‌خوانی هواداری بین طرفداران دو تیم ادامه دارد، اما حالا باشگاه پرسپولیس در اقدامی دور از انتظار با انتشار یک پوستر جالب از سعید مهری برای تیم رقیب رجز خوانده است.
متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متن کامل سخنرانی مسعود پزشکیان در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل
رئیس جمهور گفت: تا زمانی که بی عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد؛ جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت.
ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل ویدئو| پاسخ پزشکیان به خبرنگار رویترز به زبان ترکی درباره جنایت‌های رژیم اسرائیل
خبرنگار رویترز در حاشیه یک نشست به زبان ترکی شروع به گفت و گو با رئیس جمهور می‌کند و پاسخ جالبی دریافت می‌کند.
چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل چند قاب از سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل
موعد سخنرانی مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد چهارشنبه چهارم مهرماه خواهد بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران می پردازد.
ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان! ویدیوی تست انفجار بیسیم و پیجر در سی ان ان!
سی ان ان در گزارشی به تست مواد منفجره و قدرت انفجارش پرداخت و تحلیل تیم راستی آزمایی تابناک مبنی بر استفاده از پتن | PETN یا پینتریت را به عنوان ماده منفجره در ترور اعضای حزب الله لبنان با استفاده از انفجار بی‌سیم و پیجر تایید کرد.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد