به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون:شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه با حضور مدیرعامل بیمه تعاون، مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، صندوق خسارتهای بدنی و نیز شرکتهای بیمه به میزبانی شرکت بیمه تعاون و در محل هتل سیمرغ تهران برگزار شد.
در این نشست که به بررسی مسائل مربوط به صنعت و نیز تبیین رویکردهای آتی و اتخاذ سیاستهای مطلوب عملکردی برای برنامه ریزی در موضوعات گوناگون و برگزاری رویدادهای اثربخش پرداخته میشد، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون نیز نقطه نظراتی را در خصوص نحوه عملکرد روابط عمومیها مطرح کرد و به بیان دیدگاههای خود پرداخت.
ضرورت اتخاذ رویکرد تبیین گری در نهاد روابط عمومی
بر این اساس، یونس مظلومی در این دیدار مطرح کرد: «کاری که ما انجام میدهیم، از سایر کسب و کارها متفاوت بوده و ما در صنعت بیمه، «خدمت» ارائه میکنیم و با توجه به آنکه جنس خدمتمان «مالی» است، جزو پیچیدهترین خدمات محسوب میشود».
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین بیان داشت: «در همه جای دنیا، خرید بیمه نامه را به عنوان یک تکلیف اجباری میدانند و نسبت به خرید آن هیجانی وجود ندارد و حتی این خرید با اکراه صورت میپذیرد؛ از همین رو ضرورت دارد تا روابط عمومیها برای تبیین ضرورتهای این خرید بیشتر تلاش کنند».
وی اضافه کرد: «باید توجه داشت که حتی اگر یک روز فعالیت صنعت بیمه متوقف شود، تمام کشور و صنایع از فعالیت باز خواهند ایستاد؛ در نتیجه روابط عمومیها باید این ضرورت و جایگاه را برای مردم به نحو مطلوبی تشریح کنند».
مظلومی در بعد دیگری از سخنان خود تأکید کرد: «با عنایت به آنکه در صنعت بیمه ما «قول» میفروشیم، نیاز است تا نقش نهاد نظارت کننده بیش از پیش تقویت شود تا از این نظر این فروختهها تضمین مطلوبی را نیز داشته باشند».
مدیرعامل بیمه تعاون همچنین بر ضرورت توسعه نهاد روابط عمومی از طریق بخشهای هنری اشاره کرد و اظهار داشت: «همراهی با هنر و علی الخصوص سینما، میتواند این توسعه جایگاه را در ذهن مخاطبین به صورت ویژهای به ارمغان آورد».
وی در بخش دیگر سخنان خود نیز ابراز کرد: «سنجش رضایت بیمه گذاران اقدام دیگری است که ضرورت دارد انجام پذیرفته و این کار باید توسط نهادهای مستقل و برای تمام صنعت بیمه انجام پذیرد تا مخاطب بیمه بتواند بهترین بیمه گذار برای دریافت خود را شناسایی و انتخاب کند؛ این مهم سبب خواهد شد تا جایگاه بیمه در بین بیمه گران نیز به رشد و تعالی قابل توجه برسد».
روابط عمومی یاریگر مدیریت ریسک و مدیریت برند سازمان
مظلومی اضافه کرد: «روابط عمومیها نیز نقش قابل توجهی در مدیریت ریسک نیز دارند و عملکرد آنها میتواند سبب شود تا به برند و جایگاه یک شرکت آسیبی وارد نشود؛ این بخش همچنین باید برای تأثیرگذاری بر نظرات قانون گذاران نیز اثربخشی خود را به نمایش بگذارند».
مدیرعامل بیمه تعاون ادامه داد: «همچنین روابط عمومیها میتوانند نقش قابل توجهی در کاهش خسارتها داشته باشند؛ با عنایت به اینکه سالانه ۱۷ هزار کشته و ۳۵۰ هزار نفر مصدوم در حوادث جادهای داریم و این تعداد نه تنها خسارت مالی را با خود همراه میسازند بلکه به خسارتهای معنوی نیز منجر میشوند؛ روابط عمومی باید به آنها توجه داشته باشد».
وی توضیح داد: «این خسارت دیدگان بعضاً نان آور خانواده هستند و فقدان و یا آسیب آنها با افزایش فشارها و آسیبهای روحی به نهاد خانواده شان منجر شده و بر این اساس میتوان تلاش کرد تا با آگاهی بخشی، به کاهش این دسته از خسارات منجر شود».
مصطفی رئوفی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی نیز در این نشست مطرح کرد: استفاده از ظرفیت رسانهها برای ارتقای جایگاه صنعت بیمه ضروری است و باید برای تقویت آن اقدامات قابل توجهی نظیر برگزاری جشنوارههای تخصصی صورت پذیرد.
وی همچنین به ضرورت توجه به ساختارهای نظرسنجی پیرامون عملکرد بیمهای و نیز توجه به بستر هنر و بهره مندی از ساختار سریالهای تلویزیونی برای گسترش فرهنگ بیمه تأکید کرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی همچنین مطرح ساخت: برای توسعه و پیشبرد هرچه مطلوبتر اهداف نیاز است تا کمیتههای تخصصی تشکیل و مباحث به صورت کاربردی و راهبردی در آنجا مطرح و عملیاتی شود.
در ادامه این نشست، سمیه محمدی، مدیر روابط عمومی و امور مشتریان شرکت بیمه تعاون با دعوت مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی به تشریح دومین دوره مسابقات اینشورتاک یا سخنوری صنعت بیمه پرداخت و مطرح کرد: با عنایت به اینکه این مسابقه، فراشرکتی بوده و به توسعه و اعتلای صنعت بیمه کمک خواهد کرد، اهتمام به حضور تمامی شرکتهای بیمهای میتواند در تقویت نقش و عملکرد آن کمک کرده و از این رو دعوت میشود تا با تقویت نظام اطلاع رسانی به غنای هرچه بیشتر این مسابقه فراشرکتی صنعت بیمه کمک کنند.