کد خبر: ۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
همزمان با ایام گرامی داشت هفته بسیج، طی آئین‌هایی در روز‌های شنبه پنجم و دوشنبه هفتم آذرماه، مدیران و کارکنان بسیجی شرکت فولاد مبارکه همراه با فرمانده هان لشکر زرهی ۸ نجف اشرف، لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید موحدیان شرکت فولاد مبارکه گرد هم آمدند و در محل معراج الشهدای شرکت با آرمان‌های امام راحل و رهبری و انقلاب اسلامی تجدید میثاق نمودند.

مخاطب ۲۴- به گزارش خبرنگار فولاد در این آئین‌های باشکوه که با شعار اقتدار، تولید و کارآفرین و خدمت رسانی، ادای احترام به پرچم بارگاه‌های ملکوتی و مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السّلام) و امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع)، گلباران معراج الشهدای فولاد مبارکه، رژه بسیجیان، سخنرانی فرماندهان بسیج و تجلیل از بسیجیان نمونه شرکت همراه بود، سرتیپ دوم پاسدار مصطفی محمدی فرمانده لشکر هشت زرهی نجف اشرف طی سخنانی در جمع بسیجیان گفت: هفته بسیج را به همه بسیجیان و پیشکسوتان این حوزه و همچنین به همه آزادمردان عرصه دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

برگزاری همایش بزرگ بسیجیان شركت فولاد مباركه
وی ضمن ابراز خرسندی در جمع بسیجیان شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: گردهمایی و حضور حماسی مدیران و کارکنان شرکت فولاد مبارکه در چنین ایامی که دشمن به خیال خود قصد ایجاد اخلال در جامعه اسلامی را دارد، کارکنان فولاد مبارکه باحضور پرشور خود برای دشمن این پیام را مخابره کردند که مردم انقلابی ایران و مخصوصا بیسجیان در همه صحنه‌هایی که نیاز باشد به صورت گسترده حضور خواهند داشت و تا پای جان برای دفاع از نظام و میهن اسلامی پای کار هستند. ضمن این که این حضور حداکثری مایه دلگرمی دوستداران انقلاب است و ایشان مشاهده خواهند کرد که فرزندان انقلابی ایشان در همه صحنه‌ها حضور دارند.
دشمن باز هم شکست خورد
فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف گفت: دشمن در جریانات اخیر به دنبال ایجاد فتنه‌ای بود که پیشتر در کشور سوریه راه انداخته بود و از این طریق درصدد جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی و براندازی نظام جمهوری اسلامی بود که البته باز هم شکست خورد.
وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربیات مقاومت در سوریه مقابل تکفیری‌ها افزود: عقب راندن داعش در کشور سوریه به دست بسیجیان نشان داد که می‌توان در مقابل دشمنان با تمام قوا ایستادگی کرد و آن‌ها را شکست داد.
محمدی با اشاره به ویژگی‌های جهادی شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: همه ما باید با الگو قرار دادن سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی دنباله‌رو تفکر بسیجی باشیم تا بتوانیم در برابر استکبار مقاومت و ایستادگی کنیم.

بیش از چهل سال است در سنگر دفاع از آرمان‌های انقلاب هستیم
وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که ما بیش از چهل سال است در سنگر دفاع از آرمان‌های انقلاب هستیم گفت: در این فرصت از مجاهدت‌های کارکنان فولاد مبارکه در جبهه صنعت کشور و حضور ایشان در مراسم امروز قدردانی می‌نمایم. به یقین کارکنان خدوم و زحمتکش فولاد مبارکه نقش ارزشمندی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور دارند. گردش بخش قابل توجهی از چرخ اقتصادی کشور با همت این عزیزان در حال انجام است که از همه آن‌ها تشکر و قدردانی می‌نمایم و به این عزیزان خدا قوت می‌گویم.

حرکت رو به جلوی فولاد مبارکه بدون نیاز به یک کارشناس خارجی
سردار محمد هاشمی‌پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (علیه‌السّلام) نیز در جمع مدیران شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: بسیاری از صنایع کشور به‌ویژه فولاد مبارکه در دوران دفاع مقدس ایجاد شدند و در اوج تهدید‌ها و تحریم‌ها، صنعت‌گران همین مجموعه‌ها بودند که چرخه اقتصاد کشور را به گردش درآوردند.
وی افزود: فولاد مبارکه امروز به نقطه‌ای رسیده که بدون نیاز به حتی یک کارشناس خارجی در حال حرکت رو به جلو است و از این مجموعه روز به روز خبر‌های افتخارآمیزی ازجمله دست‌یابی به دانش تولید فولاد زنگ نزن بیرون می‌آید.
تمرکز دشمن روی رسانه و فضای مجازی است
فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (علیه‌السّلام) با بیان این که رسانه‌های بیگانه درصدد گمراه کردن ذهن جوانان کشور ما هستند، گفت: بسیج همواره مدافع مردم و ناموس کشور بوده و هست و در مقابل آن دشمن تمام‌قد ایستاده و به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود فرمودند: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» که این جمله بار معنایی زیادی دارد و نشان می‌دهد که تمرکز دشمن روی رسانه و فضای مجازی است تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابد.

روحیه جهادی لازمه فعالیت در جبهه صنعت کشور
هاشمی‌پور با تأکید بر اهمیت حفظ روحیه جهادی برای فعالیت در جبهه صنعت کشور اذعان داشت: سرنوشت انقلاب اسلامی به دست جوانان است، همان‌هایی که در ۸ سال دوران دفاع مقدس مردانه ایستادند و تمام معادلات استکبار و غرب را بر هم زدند.
وی تصریح کرد: هرکجا و در هر زمان تفکر بسیجی در کشور حاکم شد، پیشرفت کردیم؛ بسیج به‌معنای عشق، ایمان، مردم‌داری، وفای به نظام و خدمت به مردم است که قطعاً منجر به نابودی دسیسه‌های دشمنان خواهد شد. دشمن از برخی ناآگاهی‌های مردم سوءاستفاده می‌کند و از این طریق به دنبال اهداف خصمانه خود است.

ضرورت جهاد تبیین برای انعکاس فعالیت‌های صنعت کشور
فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (علیه‌السّلام) با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین برای انعکاس دستاورد‌ها و فعالیت‌های صنعت کشور عنوان داشت: جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال گذشته پیشرفت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف داشته که این دستاورد‌ها باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری چندین میلیون دلاری دشمن برای به وجود آوردن اغتشاشات و ناامنی در کشور تأکید کرد: دشمن در این جریانات اخیر به دنبال تفرقه‌افکنی میان قومیت‌های مختلف کشور بود که در این زمینه با شکست مواجه شد.

بار دیگر اقتدار بسیج به نمایش گذاشته شد
سرهنگ پاسدار علی اصغر عطائی مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز در سخنانی هفته پرخیر و برکت بسیج را به همه غیورمردان بسیجی بخش صنعت خصوصاً کارکنان شرکت فولاد مبارکه تبریک و تهنیت گفت و عنوان کرد: امروز توفیق حاصل شد تا از نزدیک به رزمندگان خط مقدم جبهه صنعتی و اقتصادی کشور تبریک و خدا قوت بگوئیم و در همایش اقتدار این شرکت حاضر شویم.
وی ادامه داد: همزمان با شروع هفته بسیج، بسیجیان شرکت فولاد مبارکه و سایر صنایع استان برنامه‌های بسیار خوبی را در زمینه‌های دستاورد‌های نظامی و دفاعی، فرهنگی و ترویج ارزش‌های انقلاب تدارک دیدند و بار دیگر اقتدار بسیج را به نمایش گذاشته شد ضمن این که در سایر نمایشگاه‌های مرتبط در سطح استان نیز اقتدار و دستاورد‌های بسیج و صنعتگران بسیجی به نمایش گذاشته شد.
مردم همواره پشتیبان انقلاب، آرمان‌های شهدا و رهبری بوده اند
عطائی با بیان این که جهاد تبین به فرموده مقام معظم رهبری یکی از مأموریت‌های اصلی است اظهار داشت: امروز دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی که از جنگ نظامی مأیوس شده اند و به جنگ شناختی ترکیبی روی آورده اند، شایسته است که با تبین و روشنگری در این زمینه‌ها با برنامه‌های شوم دشمن مقابله کنیم و اجازه ندهیم با سست کردن اراده مردم اهداف خود را محقق نمایند و انقلاب را در مسیر خود متوقف نمایند.
نباید فراموش کنیم که در طی بیش از چهار دهه از عمر انقلاب این مردم بودند که همواره پشتیبان انقلاب، آرمان‌های شهدا و رهبری بوده اند علاوه بر این مشاهده کردیم که مردم با هوشیاری کامل و با گوش جان سپردن به راهبرد‌های رهبری با اغتشاشگران و رهبران جنگ رسانه‌ای همراهی نکردند فلذا باید در ادامه نیز هوشیار باشیم که با همین حضور حداکثری که امروز در فوولاد مبارکه شاهد ان بودیم، برای حفظ انسجام و وحدت ملی، تداوم حرکت بسیج و در نهایت برای حفظ آرمان‌های انقلاب گام‌های ارزشمندتری برداریم.

توفیقات امسال فولاد مبارکه با مدیریت خوب و تلاش جمعی کارکنان
سرهنگ پاسدار سید فضل الله بهرامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه هم هفته بسیج را به یکایک بسیجیان بخصوص بسیجیان شرکت فولاد مبارکه تبریک گفت و افزود: خداوند را شاکریم از این جهت که امروز توفیق حضور در همایش پرشور کارکنان فولاد مبارکه و بسیجیان شرکت را میسر نموده است.
وی با تاکید بر این که این حضور و اجتماع کثیر پیامی جز لبیک به فرمایش مقام رهبری خاصه تحقق بخشیدن به شعار سال ندارد تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه از صنایع مادر و اثرگذار در صنعت و اقتصاد کشور محسوب می‌شود؛ بحمدالله امثال هم شاهد این بوده ایم که با مدیریت بسیار خوب و تلاش جمعی کارکنان این شرکت به توفیقات قابل توجهی در تولید کمی و کیفی محصولات دست یافته است که جای قدردانی و مباهات است.
بهرامی ادامه داد: در همایش امروز هم این کارکنان حماسه ساز به همراه جمعی از مسئولان و فرماندهان بسیج گرد هم آمدند تا به آرمان‌های نظام مقدس و انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفته باشند که شایسته قدردانی است.
حاکم بودن تفکر و انگیزه بسیجی بر ساختار فولاد مبارکه عامل موفقیت
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه از حفظ روحیه، فرهنگ و تفکر بسیجی در تمامی امور نهاد‌ها و سازمان‌ها به عنوان یک رویکرد موفق و اثربخش یاد و اضافه کرد: از مهمترین دلایل موفقیت فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب اسلامی می‌توان به حاکم بودن همین تفکر و انگیزه بسیجی بر ساختار آن اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: هفته بسیج فرصتی است برای تقویت هرچه بیشتر این تفکر و بدون شک با تولید بیشتر در این مجموعه و کسب موفقیت‌های بیشتر مشت محکمی بر دهان دشمنان زده خواهد شد.

دشمن درصدد زدودن فرهنگ بسیجی از کشور ماست
سرهنگ محمدرضا کریمی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید موحدیان فولاد مبارکه نیز در این همایش اظهار کرد: امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج مستضعفان، انقلاب اسلامی را بیمه کردند که این اقدام ارزشمند الهام‌بخش کشور‌های منطقه برای مقابله با استکبار جهانی بود.
وی در ادامه افزود: دشمن درصدد زدودن فرهنگ و تفکر بسیجی از کشور ماست؛ لباس بسیجی، لباس و میراث شهداست، باید قدردان آن باشیم و تا آخرین قطره خون خود، پای ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بایستیم.

فولاد مبارکه در جنگ اقتصادی بر تحریم‌ها غلبه کرد
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید موحدیان فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حفظ نظام از اوجب واجبات است و خدای ناکرده اگر دشمن بخواهد خدشه‌ای به این نظام و ولایت فقیه وارد کند، وظیفه همه ماست که با تمام توان در برابر آن ایستادگی کنیم.
وی با بیان این که شرکت فولاد مبارکه در جنگ اقتصادی بر تحریم‌ها غلبه کرد، ابرازداشت: مهندسان این مرز و بوم به‌عنوان افسران جنگ اقتصادی و کارگران صنعت نیز سربازان این جبهه به حساب می‌آیند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.