مخاطب ۲۴- به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در نشستی با حضور رییس و اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل و معاونان شرکت مخابرات ایران و دکترعباسی شاهکوه، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاونین سازمان به بررسی جزئیات بهای تمام شده خدمات شبکه تلفن ثابت و تشریح مدل محاسبه هزینه تعرفه گذاری پرداختند.
بر اساس همین گزارش در این جلسه، با توجه به اینکه شرکت مخابرات ایران همواره در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات فعالیت میکند. به بررسی بهای تمام شده خدمات مخابرات پرداخته شد؛ و در زمینه اجرای مصوبات مرتبط تبادل نظر شد.
در این جلسه ضمن تشریح صورتهای مالی شرکت مخابرات ایران و شرح کاملی از درآمد عملیاتی و بررسی هزینه، سود و زیان ناخالص، منابع انسانی و کارکنان بررسی و میزان هزینههای پرسنلی مورد توجه قرار گرفت؛ که بیشترین هزینه را شامل میشود.
در این جلسه ضمن تحلیل سود و زیان بر اساس خدمات دسترسی شبکه، مکالمه و نگهداری خطوط تلفن ثابت، هزینههای حاکمیتی تحمیل شده به شرکت نیز از جمله مواردی عنوان شد که موجب افزایش هزینههای غیر متعارف در شرکت مخابرات ایران شده است.
بر اساس این خبر، چالش اصلی در شبکه تلفن ثابت شرکت مخابرات عدم تعادل پایدار بین هزینه و درآمد است که موجب کاهش قدرت در آمدزایی در بخش میشود.
در این جلسه مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران با تاکید بر تعامل و همکاری سازمان تنظیم مقررات با شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی که میتواند حیات دوباره به ارتباطات کشور بدهد و علاوه بر افزایش سهم بازار ارتباطات، موجب تامین منافع دوسویه برای این شرکتها و شرکت مخابرات ایران خواهد شد از نهادهای حاکمیتی خواستار کمک فوری در خروج مخابرات از شرایط سخت شدند.