کد خبر: ۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

طوفان دیجیتال در صنعت ارتباطات

«اتصال»، «ارتباطات» و «زیرساخت‌های ارتباطی» امروزه به منزله پایه‌های اصلی و تعیین کننده اقتصاد دیجیتال مدرن است و فراگیر بودن و استفاده منظم، اتصال را به یک کالای حیاتی تبدیل کرده است.
طوفان دیجیتال در صنعت ارتباطات

مخاطب24 به نقل از شرکت مخابرات ایران؛ به گزارش آی‌تی آنایز، امروزه گسترش روزافزون اتصال تلفن همراه و ثابت، مدل‌های جدید اقتصادی دیجیتال را فعال کرده است به نحوی که حتی قبل از فراگیری ویروس کرونا، تعاملات دیجیتال را به بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی روزمره کسب‌وکار‌ها و مردم تبدیل کرد.
طوفان دیجیتال در صنعت ارتباطات

 

سال‌های کرونا به ویژه در کشور ما نشان داد، سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان و به موقع در صنعت ارتباطات کشور به ویژه از سوی اپراتور اول به عنوان پیشران عرصه ارتباطات ایران که حجم عمده‌ای از زیرساخت‌های ارتباطی در ایران را دایر کرده است، ما را از مواجهه با چه مشکلات و معضلاتی دور نگه داشت.

در این سال‌ها، بخش عظیمی‌از کسب‌وکار‌ها و انبوهی از خدمات الکترونیکی در حوزه‌های متعدد اعم از آموزش، تجارت، دولت، بانکداری، بهداشت و دیگر خدمات مبتنی بر زیرساخت‌های ارتباطی، چگونه با اتکا به زیرساخت‌های ارتباطی از سوی اپراتور همراه اول، امکان تاب‌آوری یافتند.

شدت تحولات دیجیتال در صنعت ارتباطات به حدی سریع و عمیق است که رهبران، تحلیلگران برجسته و مدیران ارشد مخابراتی اروپا از آن با عنوان طوفان در بازار مخابرات و ارتباطات یاد می‌کنند و نظر به گستردگی آن، در حال ترسیم مسیر آینده هستند.

پیام اصلی نیز این است که شرکت‌های مخابراتی اروپا دیگر نمی‌توانند بایستند و اگر می‌خواهند فضای خود را در چشم انداز فناوری گسترده‌تر احیا کنند، باید در تمام جنبه‌های شبکه، عملیات و سازمان خود سرمایه گذاری و بهبود یابند.

طبق آخرین پیش‌بینی IDC، بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶، میزان داده‌های ایجاد شده، جمع‌آوری‌شده، تکثیر شده یا مصرف‌شده در اروپا بیش از ۱۲۶ درصد افزایش خواهد یافت و این مساله فشار را بر شرکت‌های مخابراتی اروپایی برای ادامه سرمایه گذاری هنگفت در ارتقای ظرفیت شبکه در طول دهه برای حفظ عملکرد محصولات اصلی خود افزایش می‌دهد.

این موضوع نیز به طور مشخص شامل راه اندازی شبکه‌های دسترسی ۵ G و افزایش باند پهن فیبر آن‌ها می‌شود.

همچنین علاوه بر سرمایه‌گذاری در ارتقای ظرفیت، اپراتور‌ها و شرکت‌های مخابراتی برای بهبود مدیریت، ایجاد و تجربه خدمات خود، باید در معماری شبکه اصلی خود و پشتیبانی از سیستم‌های فناوری اطلاعات نیز سرمایه گذاری کنند.

در بررسی تحول دیجیتال IDC در سال ۲۰۲۲ از شرکت‌های مخابراتی اروپا، ۵۸ درصد از سرمایه‌گذاری BSS به عنوان تاثیرگذارترین سرمایه‌گذاری تحول برای افزایش درآمد نام بردند. سیستم‌های پشتیبانی کسب و کار (business support systems) در حوزه‌های مخابراتی به مفهوم استفاده از روشی مقرون به صرفه و انعطاف پذیر برای مدیریت شبکه‌های مخابراتی است.

سرمایه‌گذاری‌های دیگر عبارتند از مدرن‌سازی سیستم‌ها برای تبدیل شدن به فضای ابری، همگرایی شبکه‌های اصلی برای پشتیبانی از خدمات ثابت و تلفن همراه، و توسعه پلتفرم‌های OSS/BSS که از درآمدزایی عمیق‌تر شبکه و نتایج بهتر مشتری پشتیبانی می‌کنند.

در ادامه گزارش IDC آمده ما انتظار داریم که FTTP تا سال ۲۰۲۴ اکثر خطوط باند پهن را به خود اختصاص دهد و تا پایان سال ۲۰۲۵ تا ۵۸٪ از کل خطوط را به خود اختصاص دهد.

ما انتظار داریم تا سال ۲۰۲۵ شبکه ۵ G بیشترین اتصالات شبکه تلفن همراه را به خود اختصاص دهد و تا پایان آن سال به ۵۷ درصد از کل اتصالات تلفن همراه برسد.
همچنین ۴۰ درصد از اپراتور‌های بزرگ اروپایی، ادغام سرویس‌های شریک در اکوسیستم خود را به‌عنوان تاثیری حیاتی از یک استراتژی مبتنی بر API در بررسی تحول دیجیتالی اروپای مخابراتی IDC در سال ۲۰۲۲ شناسایی کردند.

از سوی دیگر در حالی که بخش عمده‌ای از درآمد‌های مخابراتی به طور سنتی از خدمات مصرف کننده به دست می‌آید، کالایی شدن اتصال، رشد درآمد را تنها با فروش دقیقه، متن و حجم داده دشوارتر کرده است. در نتیجه و با گسترش فناوری ۵ G، اپراتور‌ها به دنبال افزایش جایگاه خود در زنجیره ارزش سازمانی هستند.

این به معنای تعقیب فرصت‌هایی مانند ۸۳ درصد از شرکت‌های اروپایی است که از فناوری‌های IoT در عملیات خود در دو سال آینده استفاده می‌کنند یا قصد دارند از آن استفاده کنند. این تغییر در هدف مشتری نمی‌تواند بدون تغییرات اساسی در نحوه عملکرد شرکت‌های مخابراتی و بینش قوی از شرکای قابل اعتمادی که درک می‌کنند اپراتور‌های پایگاه‌های مشتری B ۲ B و B ۲ B ۲ C قصد ایجاد ارزش برای آن‌ها را دارند، موفقیت‌آمیز باشد.

از آنجایی که اپراتور‌ها به دنبال به دست آوردن بخش‌های جدید هستند، آن‌ها همچنین در حال مبارزه برای حفظ مشتریانی هستند که دارند. بیش از ۹۵ درصد از شرکت‌های مخابراتی اروپایی در AI/ML سرمایه‌گذاری می‌کنند و مورد اصلی آن‌ها بهبود بینش مشتری است.

ایجاد بینش عمیق‌تر برای مشتری یک هدف دوگانه دارد - راضی نگه داشتن مشتریان برای مدت طولانی‌تر و کمک به شرکت‌های مخابراتی برای شناسایی، توسعه و تولید ارزش جدیدی که ارایه می‌کنند.

به این ترتیب شرکت‌های مخابراتی با عمیق‌ترین بینش‌ها در بلندمدت موفق‌ترین خواهند بود.

 

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد شرط پوتین برای پایان جنگ فاش شد
ترامپ پس از مذاکره با پوتین در آلاسکا اعلام کرد آتش‌بس راه‌حل نیست و تنها توافق صلح مستقیم می‌تواند جنگ روسیه و اوکراین را پایان دهد.
جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد جواد امام: رسایی علت ردصلاحیت‌هایش را توضیح دهد
سخنگوی جبهه اصلاحات با انتقاد از تندرو‌ها گفت: حمید رسایی باید درباره دلایل ردصلاحیت در ادوار گذشته توضیح دهد و پاسخگوی عملکرد خود باشد.
مهلت طرح کالابرگ خانوار تا پایان شهریور ۱۴۰۴ مهلت طرح کالابرگ خانوار تا پایان شهریور ۱۴۰۴
طبق اعلام سامانه کالابرگ الکترونیکی، خانوار‌های دهک اول تا هفتم تنها تا پایان شهریور ۱۴۰۴ فرصت استفاده از اعتبار مرحله سوم این طرح را دارند.
ترامپ: جنگ اسرائیل علیه ایران هنوز پایان نیافته ترامپ: جنگ اسرائیل علیه ایران هنوز پایان نیافته
دونالد ترامپ در گفت‌و‌گو با فاکس نیوز اعلام کرد موضوع جنگ رژیم صهیونیستی با ایران را «تمام‌شده» نمی‌داند و آن را همچنان باز می‌بیند.
برگزیده
روند بازگشت دلار روند بازگشت دلار
قیمت دلار که روز گذشته خود را به کانال ۹۵ هزار تومانی نزدیک کرده بود، در معاملات نقدی امروز دوباره به کانال ۹۲ هزار تومانی سقوط کرد و روی رقم ۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. تا این لحظه، قیمت دلار در معاملات فردایی هم رونق چندانی ندارد و ۲۰۰ تومان بالاتر قرار گرفته است.
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
تجارت سلامت در بیمارستان‌ها تجارت سلامت در بیمارستان‌ها
وقتی هزینه درمان پدر، سه میلیون یا سه سکه است، و جان او گروگان تعرفه‌ها و بیمارستان‌هاست، دیگر نامش «درمان» نیست؛ روایت تلخی که این‌بار از زبان یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس بازگو می‌شود.
صفحه خبر بالای تصاویر