کد خبر: ۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

طوفان دیجیتال در صنعت ارتباطات

«اتصال»، «ارتباطات» و «زیرساخت‌های ارتباطی» امروزه به منزله پایه‌های اصلی و تعیین کننده اقتصاد دیجیتال مدرن است و فراگیر بودن و استفاده منظم، اتصال را به یک کالای حیاتی تبدیل کرده است.
طوفان دیجیتال در صنعت ارتباطات

مخاطب24 به نقل از شرکت مخابرات ایران؛ به گزارش آی‌تی آنایز، امروزه گسترش روزافزون اتصال تلفن همراه و ثابت، مدل‌های جدید اقتصادی دیجیتال را فعال کرده است به نحوی که حتی قبل از فراگیری ویروس کرونا، تعاملات دیجیتال را به بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی روزمره کسب‌وکار‌ها و مردم تبدیل کرد.
طوفان دیجیتال در صنعت ارتباطات

 

سال‌های کرونا به ویژه در کشور ما نشان داد، سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان و به موقع در صنعت ارتباطات کشور به ویژه از سوی اپراتور اول به عنوان پیشران عرصه ارتباطات ایران که حجم عمده‌ای از زیرساخت‌های ارتباطی در ایران را دایر کرده است، ما را از مواجهه با چه مشکلات و معضلاتی دور نگه داشت.

در این سال‌ها، بخش عظیمی‌از کسب‌وکار‌ها و انبوهی از خدمات الکترونیکی در حوزه‌های متعدد اعم از آموزش، تجارت، دولت، بانکداری، بهداشت و دیگر خدمات مبتنی بر زیرساخت‌های ارتباطی، چگونه با اتکا به زیرساخت‌های ارتباطی از سوی اپراتور همراه اول، امکان تاب‌آوری یافتند.

شدت تحولات دیجیتال در صنعت ارتباطات به حدی سریع و عمیق است که رهبران، تحلیلگران برجسته و مدیران ارشد مخابراتی اروپا از آن با عنوان طوفان در بازار مخابرات و ارتباطات یاد می‌کنند و نظر به گستردگی آن، در حال ترسیم مسیر آینده هستند.

پیام اصلی نیز این است که شرکت‌های مخابراتی اروپا دیگر نمی‌توانند بایستند و اگر می‌خواهند فضای خود را در چشم انداز فناوری گسترده‌تر احیا کنند، باید در تمام جنبه‌های شبکه، عملیات و سازمان خود سرمایه گذاری و بهبود یابند.

طبق آخرین پیش‌بینی IDC، بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶، میزان داده‌های ایجاد شده، جمع‌آوری‌شده، تکثیر شده یا مصرف‌شده در اروپا بیش از ۱۲۶ درصد افزایش خواهد یافت و این مساله فشار را بر شرکت‌های مخابراتی اروپایی برای ادامه سرمایه گذاری هنگفت در ارتقای ظرفیت شبکه در طول دهه برای حفظ عملکرد محصولات اصلی خود افزایش می‌دهد.

این موضوع نیز به طور مشخص شامل راه اندازی شبکه‌های دسترسی ۵ G و افزایش باند پهن فیبر آن‌ها می‌شود.

همچنین علاوه بر سرمایه‌گذاری در ارتقای ظرفیت، اپراتور‌ها و شرکت‌های مخابراتی برای بهبود مدیریت، ایجاد و تجربه خدمات خود، باید در معماری شبکه اصلی خود و پشتیبانی از سیستم‌های فناوری اطلاعات نیز سرمایه گذاری کنند.

در بررسی تحول دیجیتال IDC در سال ۲۰۲۲ از شرکت‌های مخابراتی اروپا، ۵۸ درصد از سرمایه‌گذاری BSS به عنوان تاثیرگذارترین سرمایه‌گذاری تحول برای افزایش درآمد نام بردند. سیستم‌های پشتیبانی کسب و کار (business support systems) در حوزه‌های مخابراتی به مفهوم استفاده از روشی مقرون به صرفه و انعطاف پذیر برای مدیریت شبکه‌های مخابراتی است.

سرمایه‌گذاری‌های دیگر عبارتند از مدرن‌سازی سیستم‌ها برای تبدیل شدن به فضای ابری، همگرایی شبکه‌های اصلی برای پشتیبانی از خدمات ثابت و تلفن همراه، و توسعه پلتفرم‌های OSS/BSS که از درآمدزایی عمیق‌تر شبکه و نتایج بهتر مشتری پشتیبانی می‌کنند.

در ادامه گزارش IDC آمده ما انتظار داریم که FTTP تا سال ۲۰۲۴ اکثر خطوط باند پهن را به خود اختصاص دهد و تا پایان سال ۲۰۲۵ تا ۵۸٪ از کل خطوط را به خود اختصاص دهد.

ما انتظار داریم تا سال ۲۰۲۵ شبکه ۵ G بیشترین اتصالات شبکه تلفن همراه را به خود اختصاص دهد و تا پایان آن سال به ۵۷ درصد از کل اتصالات تلفن همراه برسد.
همچنین ۴۰ درصد از اپراتور‌های بزرگ اروپایی، ادغام سرویس‌های شریک در اکوسیستم خود را به‌عنوان تاثیری حیاتی از یک استراتژی مبتنی بر API در بررسی تحول دیجیتالی اروپای مخابراتی IDC در سال ۲۰۲۲ شناسایی کردند.

از سوی دیگر در حالی که بخش عمده‌ای از درآمد‌های مخابراتی به طور سنتی از خدمات مصرف کننده به دست می‌آید، کالایی شدن اتصال، رشد درآمد را تنها با فروش دقیقه، متن و حجم داده دشوارتر کرده است. در نتیجه و با گسترش فناوری ۵ G، اپراتور‌ها به دنبال افزایش جایگاه خود در زنجیره ارزش سازمانی هستند.

این به معنای تعقیب فرصت‌هایی مانند ۸۳ درصد از شرکت‌های اروپایی است که از فناوری‌های IoT در عملیات خود در دو سال آینده استفاده می‌کنند یا قصد دارند از آن استفاده کنند. این تغییر در هدف مشتری نمی‌تواند بدون تغییرات اساسی در نحوه عملکرد شرکت‌های مخابراتی و بینش قوی از شرکای قابل اعتمادی که درک می‌کنند اپراتور‌های پایگاه‌های مشتری B ۲ B و B ۲ B ۲ C قصد ایجاد ارزش برای آن‌ها را دارند، موفقیت‌آمیز باشد.

از آنجایی که اپراتور‌ها به دنبال به دست آوردن بخش‌های جدید هستند، آن‌ها همچنین در حال مبارزه برای حفظ مشتریانی هستند که دارند. بیش از ۹۵ درصد از شرکت‌های مخابراتی اروپایی در AI/ML سرمایه‌گذاری می‌کنند و مورد اصلی آن‌ها بهبود بینش مشتری است.

ایجاد بینش عمیق‌تر برای مشتری یک هدف دوگانه دارد - راضی نگه داشتن مشتریان برای مدت طولانی‌تر و کمک به شرکت‌های مخابراتی برای شناسایی، توسعه و تولید ارزش جدیدی که ارایه می‌کنند.

به این ترتیب شرکت‌های مخابراتی با عمیق‌ترین بینش‌ها در بلندمدت موفق‌ترین خواهند بود.

 

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
اخبار داغ
انفجار در دانشگاه تهران؛ یک کشته و چند زخمی انفجار در دانشگاه تهران؛ یک کشته و چند زخمی
انفجار کپسول هیدروژن در آزمایشگاه دانشکده مواد دانشگاه تهران باعث مرگ یک دانشجو و مصدومیت سه نفر دیگر شد؛ حادثه در محدوده امیرآباد رخ داد.
مهربانی در قلب آفریقا؛ تصویری متفاوت از همزیستی مسالمت آمیز+ فیلم مهربانی در قلب آفریقا؛ تصویری متفاوت از همزیستی مسالمت آمیز+ فیلم
ویدئویی تازه از آفریقا نشان می‌دهد انسان‌ها با هم مهربانی و همزیستی شگفت‌انگیزی دارند؛ لحظه‌ای که گردشگران آن را «تفریح عادی در آفریقا» توصیف می‌کنند.
استقلال این بار زیر تیغ فیفا استقلال این بار زیر تیغ فیفا
فیفا پس از شکایت منتظر محمد، هافبک سابق عراقی استقلال، این باشگاه را به دو دوره محرومیت از نقل‌وانتقالات و پرداخت ۳۰ میلیارد تومان جریمه محکوم کرد.
معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه رسماً اجرایی شد معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه رسماً اجرایی شد
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد معاهده مشارکت راهبردی جامع میان ایران و روسیه که در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ در مسکو امضا شد، از امروز به طور رسمی اجرایی می‌شود.
استیضاح وزیر کار دولت پزشکیان کلید خورد استیضاح وزیر کار دولت پزشکیان کلید خورد
جمعی از نمایندگان مجلس با محوریت سمیه رفیعی، نماینده تهران، طرح استیضاح احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به دلیل ضعف مدیریتی و تهدید ثبات اقتصادی و اجتماعی کشور کلید زدند.
آمریکا در یک قدمی درگیری با روسیه آمریکا در یک قدمی درگیری با روسیه
دولت آمریکا در ادامه حمایت‌های نظامی از اوکراین، تصمیم گرفته اطلاعات دقیق درباره زیرساخت‌های انرژی در عمق خاک روسیه را در اختیار کی‌یف قرار دهد تا برای حملات موشکی دوربرد استفاده شود.
ترکیه هم به ایران خنجر زد ترکیه هم به ایران خنجر زد
همزمان با بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، دولت ترکیه اعلام کرد اموال و دارایی‌های ۲۰ فرد و ۱۸ نهاد ایرانی از جمله سازمان انرژی اتمی و بانک سپه را مسدود کرده است.
برگزیده
قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟ قابل توجه سهامداران: سود سهام عدالت امسال چقدر واریز می‌شود؟
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: مابقی سود سهام عدالت تا آخر هفته جاری طی روزهای آینده واریز می‌شود.
علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: محدودیت عرضه و عدم همخوانی عرضه و تقاضا منجر به نوسان قیمت برنج شده است، درحالیکه افزایش واردات برنج پاکستانی منجر به تنظیم بازار می‌شود.
توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان
توضیحات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای واردات گوشت‌های آلوده از مغولستان
صفحه خبر بالای تصاویر