مخاطب ۲۴- افشین ژیانی فر سرپرست تعمیرات ناوگان مدیریت راه آهن و ترابری شرکت در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به نقش حساسی که این پیستونها در موتور لوکوموتیو دارند، احیا و بازسازی آنها توسط یک شرکت توانمند داخلی آغاز شد که انتقال تجربه خوبی نیز برای تعمیرات آتی به ثمر نشست.
وی افزود: این بازسازی که طی زمان کوتاهی انجام گرفت، توقفات حین کار را به میزان زیادی کاهش داد و لذا ارتقاء بهره وری را رقم زد.
این تلاشگر ذوب آهنی اظهار داشت: حمایت مسئولین شرکت در احیا و بومی سازی این پیستونهای لوکوموتیو بسیار موثر بود و چنین رویکردهایی قطعاً نوید بخش بومی سازیهای بیشتر برای کارخانه به شمار میرود.
* پوریا مقدس کاردان بازرگانی مدیریت خرید تجهیزات نیزگفت: بر اساس استعلامهای اخذ شده در خصوص احیا و بازسازی این پیستون، شرکت سازنده مطابق با مشخصات مورد نیاز ذوب آهن مشخص گردید.
وی افزود: خرید این پیستون ۵۰ میلیارد ریال برای شرکت هزینه در برداشت، اما بومی سازی آن با هزینهای بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان و طی شش ماه انجام گرفت.
کاردان بازرگانی مدیریت خرید تجهیزات تصریح کرد: واردات این پیستون به دلیل تحریمها امکان پذیر نبود و لذا یکبار دیگر از دل تحریمها فرصتی برای بومی سازی و اثبات توانمندی سخت کوشان ذوب آهن اصفهان فراهم گردید.
* اکبر سلیمیان کاردان مدیریت سفارشات و کنترل کالا نیز اضافه کرد: پیستونهای این لوکوموتیو، روسی هستند و لذا واردات و تامین آنها به دلیل تحریمها زمان بر و بعضاً امکان پذیر نبود.
وی افزود: نمونه اولیه این پیستون توسط شرکت سازنده آماده و به ذوب آهن ارائه گردید و پس از بررسی فنی و تایید مدیریت مدیریت راه آهن و ترابری و جلسات با مدیریت سفارشات و کنترل کالا، احیا و بومی سازی ۱۰۰ عدد از آنها در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: این پیستونها به دلیل مستهلک بودن قابلیت استفاده نداشتند، اما از طریق بومی سازی، مجدداً احیا شدند و در فرایند بهره برداری قرار گرفتند.