کد خبر: ۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان عنوان کرد :
محمد نورانیان راد مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان در مصاحبه ای که به مناسبت بیست و نهم مهر ماه، روز ملی صادرات انجام شد با تاکید بر اهمیت صادرات به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی به تشریح عملکرد صادرات این شرکت طی دو سال اخیر پرداخت.

مخاطب24 محمد نورانیان راد مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان گفت: با توجه به رکود نسبی بازار داخلی طی سال های اخیر، توسعه کمی و کیفی صادرات محصولات در دستور کار قرار گرفت و با برنامه ریزی کلان انجام شده در حوزه بازاریابی و فروش، رشد قابل توجه حجم صادرات و در کنار آن تنوع بخشی به محصولات صادراتی و بازارهای هدف انجام پذیرفت.

آماده توسعه صادرات به اروپا هستیم

 

وی افزود: طی سال گذشته بالغ بر ۴۵ درصد محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان به بیش از ۲۰ کشور مختلف در آسیا، آفریقا و اروپا صادر گردید ضمن این که از نظر درآمد صادراتی، علاوه بر تحقق بیش از صد در صدی درآمد ارزی پیش بینی شده در بودجه سال گذشته، مبالغ قابل توجهی نیز  از محل استرداد حقوق گمرکی ورودی و همچنین تسویه مالیات بر ارزش افزوده از محل پروانه های صادراتی به حساب شرکت برگشت شدکه این دستاوردها با توجه به سیاست های کلان دولت در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی و قطع وابستگی به نفت از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.   
مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان با تشریح دستاوردهای مدیریت صادرات از جمله تداوم رشد صادرات، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی، افزایش صادرات به کشورهای منطقه، آفریقایی، جنوب شرق آسیا و اروپا و برگشت بالغ بر ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، افزود: این دستاوردها در کنار اخذ هفت لوح صادرکننده نمونه و یک لوح صادرکننده ممتاز سبب شد، ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۹۹ عنوان تنها مدال آور ملی صادرات در صنعت فولاد (بالاترین نشان صادرات کشور) را کسب نماید.  
وی گفت: با توجه به ثبت جهانی برند و لوگوی  ESCO وZOBESCO   و اقدامات انجام شده جهت دریافت و تمدید گواهینامه های بین المللی از جمله تمدید گواهینامهCARES  و دریافت گواهینامه HOMOLOGATION برای صادرات محصول به اروپا به عنوان اولین تولیدکننده داخلی و به ویژه صادرات اولین محموله میلگرد تولیدی شرکت به یکی از کشور های اروپای شرقی طی سال جاری، این مدیریت آماده افزایش صادرات به بازارهای اروپایی می باشد.   
مدیر بازاریابی و صادرات شرکت در ادامه برخی از چالش ها و موانع فعلی صادرات در عرصه بین المللی را چنین برشمرد: تحریم های ظالمانه بین المللی، تبعات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین به ویژه دامپینگ کشور روسیه که منجر به کاهش شدید قیمت های فولاد گردیده، اختلافات آمریکا و چین که بر بازارهای آسیای جنوب شرقی تاثیرگذار بوده و مشکلات اقتصادی چین که صادرات به این کشور را دچار مشکل نموده از جمله چالش ها محسوب می شود.
وی اضافه کرد: همچنین در بُعد داخلی با چالش های متعددی از  جمله تغییرات مکرر و بعضاً غیر کارشناسی قوانین و مقررات، وضع عوارض صادراتی،کمبود و افزایش بهای حامل های انرژی، رقابت منفی برخی رقبای داخلی، افزایش مکرر هزینه های حمل جاده ای، ظرفیت محدود پذیرش تریلرها در مرزها و گمرک ها و بسته شدن مرزها به دفعات از سوی طرفین (ایران و کشورهای همسایه) مواجه بوده و هستیم، هر چند با وجود تمام این موانع و مشکلات و با در نظر گرفتن نیاز ارزی شرکت، با تدابیر موثر و به موقع صورت گرفته ضمن افزایش چابکی فرآیند، افزایش صادرات به بازارهای جایگزین در کشورهای همسایه و حوزه CIS  در دستور کار قرار گرفت که از نتایج اقدامات انجام شده می توان به افزایش سه و نیم برابری صادرات کلاف به بازارهای حوزه CIS و افزایش ده و نیم برابری صادرات میلگرد و ۱۴ برابری کلاف به بازار عراق  اشاره نمود.
نورانیان راد، خواستار در اولویت قرار گرفتن مواردی نظیر تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا و تکمیل سبد محصولات خاص از جمله تیرآهن های بال پهن در جهت افزایش سهم در بازارهای هدف صادراتی گردید. 

برچسب ها: ذوب آهن اصفهان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.