کد خبر: ۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان رکورد تولید شش ماهه چدن مذاب با تولید یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۷۰ تن در این مجتمع عظیم صنعتی به ثبت رسید.

مخاطب24- همایون صمیمی مدیر بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان گفت: با وجود همه کمبود‌ها به ویژه زغال داخلی، بعضاً کک خارجی و سنگ آهن درشت دانه، در شش ماهه اول سال جاری تولید یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۷۰ تن چدن مذاب با تلاش و کوشش کادر‌های مختلف سرپرستی، مهندسی، فورمن ها، تکنسین ها، کارگران و همچنین همکاری بخش‌های مختلف کارخانه رقم خورد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۷۶۸ تن تولید شد، ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ثبت رکورد تولید شش ماهه چدن مذاب در ذوب آهن اصفهان

 


• کاهش ۳۵ کیلوگرمی کک خشک مصرفی و پیشی گرفتن از برنامه تولید
وی افزود: در سال گذشته کک خشک مصرفی به ازای یک تن چدن تولیدی ۵۵۱ و هفت دهم کیلوگرم بود که در شش ماهه اول سال جاری به ۵۱۷ کیلوگرم رسیده است یعنی حدود ۳۵ کیلوگرم به ازای هر تن چدن تولیدی مصرف کک کاهش یافته است و در شش ماهه اول امسال، دو درصد از برنامه تولید جلو هستیم.


مدیر بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: در کنار این افزایش تولید، تعمیرات جاری و همچنین تعمیرات مهم تعویض نوار نقاله cc ۳ در توقف ۴۴ ساعته کوره بلند شماره ۳ و تعمیرات اساسی کارگاه دانه بندی سرباره با همدلی بسیار خوب همه مدیریت‌های معاونت بهره برداری و دیگر معاونت‌ها انجام پذیرفت.


این مقام مسئول افزود: در شش ماهه دوم نیز باتوجه به شرایط خوب کوره بلند‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده انشاا... تولید طبق برنامه انجام می‌شود و تولید امسال به ۳ میلیون تن چدن مذاب می‌رسد.


وی گفت: سه کوره به میزان ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز فرایندی در ساعت تولید می‌کنند که ارزش حرارتی آن با حدود ۶۵ هزار متر مکعب گاز طبیعی برابری می‌کند و از آن در نیروگاه و سایر مصرف کننده‌ها استفاده می‌گردد.

 

 

 


محمدعلی علایی مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیائی ذوب آهن اصفهان نیز در ادامه گفت: در شش ماهه نخست امسال علیرغم کاهش تولید کک در برخی از ماه‌ها که به دلیل کمبود تامین زغال اتفاق افتاد، توانستیم کک مورد نیاز کوره بلند را بدون وقفه تامین و با وجود اجرای تعمیرات اساسی برخی از ماشین‌های کک در باتری ۱ و ۳ تامین نماییم و همچنین ۲ درصد از برنامه تولید جلوتر هستیم.


وی افزود: در تعمیرات اساسی درب بازکن غربی باتری ۳ با تعویض مجموعه دوراسیون که کار کروکی برداری و تهیه نقشه آن توسط دفتر فنی بخش انجام و با توان یک شرکت داخلی ساخته شده بود موفق شدیم شعار ما می‌توانیم را به اثبات برسانیم.


• مصرف زغال خارجی در شارژ زغال پنج درصد کاهش یافت
مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: از اوایل مهرماه جهت کاهش هزینه ها، مصرف زغال خارجی در شارژ زغال را پنج درصد کاهش دادیم که صرفه جویی ارزی قابل توجهی را به همراه دارد و در صورت تداوم تامین زغال داخلی و افزایش کیفیت آن می‌توان از این ناحیه، قیمت تمام شده محصول را کاهش داد.


محمدعلی علایی اظهار داشت: در زمان تعمیرات ۴۴ ساعته شهریور ماه کوره بلند امکان تعویض دو دستگاه الکتروگریبکس نوار نقاله K ۲-۳ که طراحی آن با توانمندی پرسنل شرکت انجام شده بود، میسر گردید و با این اقدام یکی از مسایل مهم در مسیر اصلی خط تولید یعنی ارسال کک باتری ۳ به کوره بلند ۳ مرتفع گردید.


• افزایش ۱۱ درصدی تولید آگلومره
محمدجواد ذبیحی مدیر بخش آگلومراسیون ذوب آهن اصفهان نیز اضافه کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ در مجموع یک میلیون و ۷۲۱ هزار و ۷۱۳ تن آگلومره و ۸۳ هزار و ۶۵۷ تن آهک پخته تولید و به میزان ۳ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۴۹۰ تن انواع مواد معدنی از انبار مواد خام ارسال شد. وی افزود: این ارقام در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش تولید و شش و هفت دهم درصد افزایش ارسال مواد معدنی را نشان می‌دهد.

برچسب ها: ذوب آهن اصفهان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.